Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:08:20 GMT

لافت جزء بندرهای دیپلماسی در تاریخ کشور است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۲۶۰۱

لافت جزء بندرهای دیپلماسی در تاریخ کشور است

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی زارعی شامگاه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی، معتمدین و جوانان لافت، افزود: لافت بندرگاهی بین المللی با تاریخچه‌ای غنی است که از سال های دور با برخی کشورهای دنیا در ارتباط بوده و تاریخ دریانوردی این منطقه را به بخشی مهمی از دیپلماسی دریایی کشور در گذشته تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منطقه آزاد قشم برای آبادانی لافت و سایر شهرها و روستاهای جزیره در کنار مردم قرار دارد و شرایط را برای پیشرفت فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه بندر تاریخی لافت دارای ظرفیت ها و سرمایه های متعددی است، تصریح کرد: لافت به یک بازتعریف در سطح ملی و بین المللی نیاز دارد که در صورت همکاری جوامع محلی، منطقه آزاد قشم آماده معرفی این ظرفیت هاست.

وی افزود: بافت تاریخی لافت افتخار و سند هویت و اصالت تاریخی مردم منطقه است که با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره و فرسایش بالا نیاز به توجه ویژه دارد.

طرح روستای پاک، جزیره قشم را آماده میزبانی گردشگران کرده است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای طرح روستای پاک و تلاش‌های جامعه محلی و منطقه آزاد، بسیاری از روستاها به سطح ایده آلی در این زمینه رسیدند و آماده میزبانی از گردشگران هستند.

وی افزود: رونق صنعت گردشگری خون تازه ای در رگ های اقتصادی قشم بود که با شیوع بیماری کرونا پیشرفت آن با وقفه مواجه شد. 

زارعی خاطرنشان کرد: با واکسیناسیون سراسری و شروع فصل گردشگری در چشم انداز جدیدی در انتظار اقتصاد گردشگری جزیره است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها لافت سازمان منطقه آزاد قشم قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لافت سازمان منطقه آزاد قشم قشم لافت سازمان منطقه آزاد قشم قشم خلیج فارس تنگه هرمز سازمان منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی