Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اجرای طرح ویژه طبقه بندی مشاغل در کارگاههای مشمول قانون کار در استان خبر داد.

حسین فتحی در نشست تخصصی با مشاوران فنی طرح طبقه بندی مشاغل مستقر در استان با اشاره به ضرورت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در استان، گفت: براساس ماده ۴۹ قانون کار با هدف رعایت در پرداخت مزد عادلانه و عدالت مزدی، ایجاد نظم و هماهنگی و سرعت عمل در کار و استقرار مناسبات صحیح کاری با بازار کار در راستای کاهش شکایات در زمینه مزد و رعایت شرایط احراز شغل و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه ها ،کارفرمایان مکلفند با تشکیل کمیته طبقه بندی مشاغل ،طرح طبقه بندی را تهیه و پس از تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا در آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: هدف وزارت در تمامی ارکان حاکمیت دولت حسب منویات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت حمایت از کار و تولید و کارفرما و کارگران است که تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ضمن پیشگیری از اعمال نظر های شخصی ،مسیر ترفیع کارگران برابر دستورالعملها و مصوبات وانسجام دهی به عوامل مختلف تولید و خدمات نقش بسزایی خواهند داشت.

 فتحی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و همراهی و استفاده از ظرفیت تمامی تشکلات، گفت: چگونگی اجرای طرح و شیوه نامه آن با اخذ نظرات طراحان طبقه بندی مشاغل در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، در این جلسه که با حضور طراحان طرح های طبقه بندی مشاغل استان و تشکلات کارفرمایی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح طبقه بندی مشاغل طبقه بندی مشاغل اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صولت مرتضوی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در رابطه با بیمه کارگران ما افزایش لازم را در مصوبات ۱۴۰۳ انجام داده‌ایم، گفت: پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان و کارگران این بود که آنچه افزایش پیدا می‌کند، مبنایی باشد تا در دوران بازنشستگی اثر داشته باشد.

وی گفت: به همین دلیل ما افزایش ها را روی ردیف های مبنا انجام دادیم که موجب افزایش بیش از ۳۵ درصدی دستمزدها شد یعنی تقریبا نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد بیشتر از سال قبل افزایش داده شد و امیدواریم با مدیریتی که در حوزه اقتصاد صورت می‌گیرد و با مهار تورم و از طرفی با کمک های معیشتی که دولت در برنامه دارد و به آحاد مردم به ویژه جامعه کارگری کمک می‌کند، بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

مرتضوی در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح مسکن کارگری هم با اشاره به اینکه در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود، اظهار داشت:  بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لایحه جامع اشتغال هم گفت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است