Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به بررسی اخرین وضع بحران سوخت در این کشور پرداخت و نوشت: به وزرا در انگلیس اطلاع داده شده که صف‌های بنزین در برخی مناطق این کشور بدتر شده است و کمک ارتش هم نمی‌تواند از این مشکل بکاهد.

این روزنامه افزود: پس از آنکه کارکنان بخش سلامت همگانی و بخش‌های کلیدی انگلیس روز‌ها در صف سوخت منتظر دریافت بنزین بودند، قرار شد از روز دوشنبه از خودرو‌های ارتش برای تحویل سوخت به پمپ بنزین‌ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس، آخرین عضو کابینه بود که تا دیروز در صدد برآمد برای رفع نگرانی‌ها بکوشد. وی می گوید مشکلات مرتبط به کمبود سوخت در بیشتر مناطق کشور درحال برطرف شدن است و مداخله ارتش در این زمینه تنها یک اقدام احتیاطی بوده است.

 برایان مدرسون، رئیس انجمن فروشندگان بنزین در انگلیس در گفتگو با برنامه «امروز» شبکه خبری بی بی سی گفت: در بخشی از مناطق همچنان مشکل جدی کمبود سوخت وجود دارد. به نظر می‌رسد در لندن، جنوب شرق کشور و احتمالا بخش‌هایی از شرق انگلیس اوضاع وخیم‌تر شده است.

وی افزود: بهره گیری از ارتش هم نمی‌تواند خیلی مشکل را حل کند. وجود ارتش کمک زیادی می‌کند، اما با توجه به حجم مورد نیاز سوخت آن‌ها قادر نیستند میزان کافی سوخت حمل کنند.

برایان مدرسون گفت: تامین کنندگان سوخت باید اکنون توجه خود را بر لندن و مناطق جنوب شرقی آن متمرکز بکنند. آن‌ها همچنین باید تلاش کنند که سوخت موردنیاز پمپ بنزین‌های مستقل را فراهم بکنند. چون حدود ۶۵ پنج درصد از پمپ بنزین‌ها در سراسر انگلیس مستقل هستند.

سران تجاری انگلیس انتقاد کرده اند که وزرا اقدام لازم را اتخاذ نکرده اند و در نتیجه کمبود شدید سوخت به دلیل فعالیت نکردن خودرو‌های سنگین، هزاران پمپ بنزین تعطیل شده اند.

بیشتر بخوانید:

استیصال نخست وزیر انگلیس در مواجه با بحران سوخت و کمبود اقلام ضروری رویترز: بحران سوخت همچنان در انگلیس موج می‌زند برگزیت دلیل بحران سوخت در انگلیس نبود، اما باعث بدتر شدن آن شد

برآورد‌های اخیر حاکی از آن است که در روز‌های آخر هفته سپتامبر حدود نیمی از هشت هزار و ۳۰۰ پمپ بنزین انگلیس با کمبود شدید سوخت مواجه بودند.

به گفته گاردین، کمبود نیروی کار، کشاورزان را مجبور کرده است تا محصولات خود را بر روی زمین رها کنند تا بپوسند و دامهایشان را برای کشتار بفرستند بدون آنکه اطمینان داشته باشند کشتارگاه‌ها نیروی کافی برای انجام کار‌ها دارند.

در حال حاضر حزب کارگر و دیگر احزاب مخالف دولت از پارلمان درخواست کرده اند برای صدور روادید اضطراری برای هزاران راننده خودرو‌های سنگین و همچنین کارگران فعال در صنعت طیور اقدام لازم انجام شود.

پس از طرح انتقاداتی مبنی بر اینکه مدت زمان اعتبار روادید‌ها برای جذب کارگران بسیار کوتاه است، وزرای کابینه مجبور شدند مدت زمان اعتبار روادید راننده خودرو‌های سنگین را تا سال آینده تمدید کنند.

گادرین افزود: اکنون گروه‌های تجاری به ادعا‌های دولت مبنی بر اینکه کمبود راننده و کارگر در بخش کشاورزی، فرآوری گوشت و هتلداری بخشی از نتیجه «دوره گذار» از اقتصاد متکی به نیروی کار خارجی به یک اقتصاد با دستمزد بالاتر با استفاده از کارگران ماهر است، انتقاد دارند.

کیتی اوشر، اقتصاددان ارشد موسسه مدیران گفت: کمبود نیروی کار فقط مختص مشاغل با دستمزد پایین نیست. بیشتر اعضای ما بیش از آنکه از کمبود نیرو در بخش‌هایی که حقوق پایین دارند خبر دهند گزارش‌هایی درباره کمبود مدیران، نیرو‌های حرفه‌ای و کارگران با مهارت بالا ارائه می‌کنند.

خرده فروشان نیز از این اوضاع شاکی شده اند. تام ایرونساید از کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس در خصوص وضع موجود این بخش گفت: در این بخش از سال ۲۰۰۸ تا کنون دستمزد‌ها ۴۴ درصد افزایش یافته است، اما با این وجود کمبود نیروی کار از راننده خودرو‌های سنگین گرفته تا انباردار، این صنعت را با مشکل جدی در زمینه تامین نیروی کار لازم مواجه کرده است.

خبرنگار شبکه بی بی سی افزود حدود ۲۰۰ نفر از پرسنل ارتش انگلیس قرار است از فردا دوشنبه در انتقال سوخت به مناطق مختلف این کشور مشارکت و همکاری بکنند. همچنین از ۱۰۰ راننده کامیون هم درخواست شده است که برای تقویت سوخت رسانی به مناطق مختلف انگلیس کمک بکنند. این افراد آموزش‌های لازم را دیده اند و از فردا دوشنبه به ناوگان انتقال سوخت انگلیس خواهند پیوست.

وزیران کابینه انگلیس گفته اند اگر شهروندان فقط برای تامین نیازشان سوخت خریداری بکنند بحران کمبود سوخت در این کشور تا حد زیادی رفع خواهد شد. مقام‌های دولت انگلیس گفته اند حتی اگر تامین سوخت در این کشور به وضع عادی برگردد رانندگان ناچار خواهند بود هزینه بیشتری برای خرید سوخت موردنیاز بپردازند، چون قیمت کلی سوخت افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران سوخت دولت انگلیس عرضه سوخت کمبود بنزین خودرو های سنگین بحران سوخت پمپ بنزین نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیروهای زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیس تلگراف نوشت احتمالا نیروهای انگلیسی جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیروهای انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیرهای بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه‌ برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین