Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین بسیج دانشجویی خواهران کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز پژوهشی بانوان تحت حمایت و پشتیبانی استانداری و معاونت امور بانوان باید در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، تراویده، جانشین بسیج دانشجویی خواهران کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با انسیه خزعلی معاون امور بانوان ریاست جمهوری گفت: در اولین سفر دولت مردمی آقای رئیسی، اجازه حضور حتی یک نفر خانم یا آقا از بسیج دانشجویی به عنوان قوی‌ترین و بزرگترین تشکل دانشجویی داده نشد در صورتی که نباید ارتباط با یک کارگزار نظام اسلامی که خود را خادم ملت می‌داند این چنین برای جوانانی که خادمانه و خالصانه پای کار انقلاب و نظام بوده و هستند این چنین سخت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تراویده در ادامه با اشاره به تاکید کرد: معاونت امور بانوان ریاست جمهوری یک نهاد صنفی است نه یک نهاد اجرایی، سال هاست که در بحث توانمند سازی زنان و توجه به زنان بدسرپرست، بی سرپرست و سرپرست خانوار گفتمان شده! اکنون وقت عمل است، نه تنها مسئولین حوزه زنان در مرکز، شناختی از استان ما و زن لر ندارند بلکه در استان هم با همین مشکل مواجه هستیم.


جانشین بسیج دانشجویی خواهران کهگیلویه وبویراحمد افزود: معاونت بانوان استانداری محل مشق کردن نیست، لذا انتظار می‌رود بر روند و صحت گزارش‌های ارسالی به مرکز نظارت بیشتری صورت گیرد. کارنامه و برنامه تیم امور بانوان بسیار مهم است عمل کرده‌ها و عمل نکرده ها، توانایی‌ها و ناتوانی‌ها باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی با اشاره به داشتن اشراف به وظایف سازمانی و رعایت ۳ شرط دانایی، توانایی و همت گماردن لازم و ضروری تصریح کرد: مسئله‌ای که سال هاست گریبان گیر این جایگاه در تمام نهاد‌ها شده است آیا قرار است باز هم تکرار شود؟ ما به دنبال انتصابی به دور از فضای انتخاباتی و ارتباطی هستیم، اما متاسفانه در استان ما تنها مولفه انتخاب همین ملاک است!


جانشین بسیج دانشجویی خواهران کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: بسیج دانشجویی پیشنهاد می‌دهد، اول اینکه جهت ایجاد بانک اطلاعاتی، مرکز تحقیقات راهبردی زنان و خانواده را در سطح استان تشکیل داده که به صورت علمی و تخصصی مسائل و ظرفیت‌ها را شناسایی کند، به دنبال راهکار باشند و مسائل را در اختیار نخبگان و دانشگاهیان قرار دهند که آن‌ها راهکار را پیدا کنند، چرا که تا زمانی که مسائل احصا نشود، کار‌ها مقطعی، گزارش کاری خواهد بود.


تراویده در ادامه اظهار کرد: تقاضا داریم که مرکز پژوهشی تحت حمایت و پشتیبانی مرکز بانوان استانداری به عنوان متولی اصلی امور بانوان در استان تشکیل شود، چرا که باید راهکار‌ها از پیشنهاد و طرح و جلسات هیئت اندیشه ورز فراتر رود و ضمانت اجرایی داشته باشد؛ شفافیت مالی در برنامه‌های امور بانوان استانداری صورت پذیرد، فضا برای مشارکت و هم اندیشی و هم افزایی نخبگان و دانشگاهیان فراهم شود تا به دور از هیاهوی سیاسی نیروی‌های متخصص و متعهد در این حوزه تربیت شود.

جانشین بسیج دانشجویی خواهران استان بیان کرد: بسیج دانشجویی به عنوان قشری مطالبه گر و دغدغه‌مند در حوزه زن و خانواده به صورت آتش به اختیار و علی رغم بی مهری مسئولان تا به الان توانسته مطالبات زنان استان را در حد بضاعت پیگیری کند.


وی ادامه داد:بسیج دانشجویی در طرح پژوهشی و کم نظیری در سطح کشور بر آن است نظام مسائل استان را در حوزه‌های مختلف به صورت علمی احصا نموده که حوزه زن و خانواده نیز جزو محوریت‌های اصلی آن است.


تراویده بیان کرد: ما دانشجویان بسیجی با مجموعه شما آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم؛ همچنین پیگیری مجتمع چند منظوره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان که متاسفانه به دلیل نبود چنین زیر ساخت مناسب و درشان زنان استان با اسیب‌های عدیده اجتماعی، جسمی و روحی در زنان و دختران استان روبرو هستیم.
جانشین بسیج دانشجویی خواهران کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: پیگیری مسئله ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان به صورت هسته مسئله محور که در این بین با عدم همکاری دیگر نهاد‌ها و نبود حمایت‌های مختلف روبرو هستیم و پیگیری راه اندازی خط تولید پوشاک ایرانی، اسلامی در جهت حفظ فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی و اشتغال زایی زنان سرپرست خانواده را دربرنامه داشته است لذا جریان دانشجویی تا رسیدن به پاسخ چنین مطالباتی پیگیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت امور بانوان در مجلس انسیه خزعلی بسیج دانشجویی بانوان استان امور بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  در بارش های اخیر تا ساعت ۱۸:۳۰ دیروز چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیشموک ۱۱ میلیمتر، سرآسیاب یوسفی ۹،سراب ننیز ۸، ستنگان ۷.۵،یاسوج فرودگاه ۷.۲،قلعه رئیسی ۷،موشمی زیلایی ۷،ده برآفتاب ۶.۵،دوگنبدان ۶.۲،دلی خمسیر ۶،دشتروم ۶،سی سخت ۵.۷،وزگ ۵.۵،گنجه‌ای ۵.۵،سیرون شبلیز ۵،لیکک ۴.۲،دهدشت ۴.۱،مارگون ۴،ممبی ۴،کالوس ۴،کریک ۴،تنگ پیرزال ۳،دیل ۳،باشت ۲.۵،لنده ۲.۵،بوستان ۲.۵ و امامزاده جعفر ۲ میلیمتر باران بارید. 

بارش باران در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت