Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی شعفی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مراغه افزود: با توجه به اینکه خیران آماده مشارکت در احداث ساختمان جدید کتابخانه مرکزی این شهرستان هستند اما همکاری دستگاه های اجرایی این شهرستان برای رفع مشکل زمین مورد نیاز بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: در این راستا، شهرداری مراغه اقدام موثر برای تسریع در روند واگذاری زمین مصوب برای ساخت این مجموعه فرهنگی شهر را انجام دهد تا شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعفی اضافه کرد: هم اکنون از نظر سرانه کتابخانه های عمومی، شهرستان مراغه در مقایسه با سایر شهرها، پایین تر بوده و این امر شایسته این شهرستان فرهنگی و تاریخی نیست.

وی با انتقاد از روند کند اجرای مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی در سال های گذشته گفت: متاسفانه برخی از مشکلات کتابخانه های عمومی این شهرستان با وجود تصویب با کندی در حال اجرا شدن است.

شعفی افزود: با وجود تلاش های مناسب انجام شده از سوی شهرداری، رفع برخی مشکلات کتابخانه های عمومی مراغه از جمله زمین مورد نیاز واقع شده در شهرک سهند از سال ۷۷ تاکنون عملی و اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: از این رو باید با همراهی بیشتر در جهت اجرای مصوبات انجمن کتابخانه ها، زمینه برای افزایش سرانه کتابخوانی در این شهرستان فراهم شود.

رییس اداره کتابخانه های عمومی مراغه نیز در این جلسه گفت: با وجود پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری، برخی بدهی های قبلی از این بابت پابرجاست.

پری اسدی افزود: با رایزنی های انجام شده با شهرداری، مشکل کتابخانه عمومی واقع شده در پهرآباد و زمین شهرک سهند برای احداث کتابخانه جدید در حال مرتفع شدن است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: با توجه به پیشینیه فرهنگی مراغه، وضعیت موجود کتابخانه های عمومی این شهرستان مناسب نبوده و در شان این شهر نیست.

ابراهیم خوش رفتار افزود: کاهش درآمدهای شهرداری در پی وضعیت اقتصادی فعلی و روند نزولی ساخت و سازها و عدم پرداخت عوارض شهری، موجب شده کتابخانه های عمومی نیز با کمبود کمک ها و حمایت های مالی از سوی شهرداری موجه شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی نهاد كتابخانه های عمومی کشور مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی نهاد كتابخانه های عمومی کشور مراغه آذربایجان شرقی نهاد كتابخانه های عمومی کشور مراغه کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد