Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

روح‌الله لطیفی درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها از مرزهای ایران با  آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت چهار مرز ایران با آذربایجان و ارمنستان  عادی است و تغییر محسوسی در تردد به جز در چند روز  گزارش نشده‌ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، وی با اشاره به وضعیت در مرز نوردوز گفت:‌ در مرز نوردوز که مرز اصلی ایران به سمت ارمنستان محسوب می‌شود هم شرایط عادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به غیر از دو سه روز اول پس از ایجاد مشکلاتی در مسیر  نوردوز به ایروان در جاده گوریس و قاپان، که باعث شد، راننده‌ها منتظر ثبات شرایط باشند و به همین دلیل ترددها در همان مقطع کاهش بسیار جزیی داشت، شرایط در این مرز هم به روند قبل برگشت و در حال حاضر وضعیت عادی است.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه روزانه  بیش از 150 تا 200 کامیون تبادل کالا از مرز نوردوز بین ایران و ارمنستان انجام می‌شود، ادامه داد: روزانه 70 تا 75 دستگاه کامیون سوخت از مرز نوردوز به سمت ارمنستان عبور می‌کند. همچنین 60 تا 70 دستگاه کامیون ارمنستانی از مرز نوردوز ترانشیپمنت انجام می‌دهند. مابقی کامیون‌هایی که از این مرز در حال تردد هستند حامل مواد غذایی، میوه و مصالح ساختمانی هستند. البته برخی از صاحبان کالا منتظرند تا مسیر جایگزین گاپان- گوریس تکمیل و فعال شود و تردد را از سر بگیرند.

لطیفی افزود: همچنین از این مرز روزانه 200 تا 250 مسافر در تردد هستند.

وی درباره اخرین وضعیت مرز آستارا و آذربایجان اظهار داشت: در این مرز هم شرایط مانند گذشته است و با انتقال کامیون‌های مرز نوردوز به آستارا مواجه نیستیم چراکه اساسا مرز استارا ارتباطی با ارمنستان ندارد.    

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: در مرز بیله سوار هم تردد کاموین‌ها مانند گذشته است و وضعیت عادی گزارش شده‌ است. البته در ملاقات مرزی بین مسئولان مرز بیله سوار و طرف مقابل تاکید بر این بوده که موضوعات تجاری با سایر موضوعات تداخلی نداشته باشند و روند تجاری ازهمان ابتدا عادی بود.

لطیفی افزود: همچنین در حال حاضر بین مرز پل‌دشت به نخجوان هم وضعیت عادی است و روزانه  40 تا 50 کامیون در تردد هستند.

وی تاکید کرد: هر چند که به دلیل تنش‌های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان و تغییر مقررات اذری‌ها نسبت به کامیون‌های ایرانی نگرانی‌هایی بین تجار به وجود آمده اما طبق اخرین گزارش‌ها، تمام مرزهای ایران و اذربایجان شرایط عادی دارند و موضوع مهم این است که اختلافات بین کشورها باید توسط خود این کشورها که از اشتراکات فرهنگی و تاریخی برخوردارند، برطرف شود. و کشورهای همسایه به کشورهای دیگر اجازه تنش آفرینی ندهند، و همانطور که کشورمان  همواره اعلام کرده است گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان از سیاست های قطعی جمهوری اسلامی است و دخالت کشورهای بیگانه و تغییر ژئو پلتیک منطقه  نیز یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی است و می بایست امنیت توسط کشورهای منطقه دنبال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرز بیله سوار پایانه مرزی نوردوز مرز ایران و ارمنستان مرز ایران و آذربایجان مرز نوردوز کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ دریا در ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی -شمال غربی در محدوده ۳۰ کیلومتر بر ساعت) متلاطم خواهد شد توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را رعایت دارند.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و شمالی خلیج فارس توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد بوشهر و خوزستان با احتیاط صورت پذیرد. 

آسمان استان صاف تا کمی ابری هوا همراه با غبار محلی، در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق غربی استان و جزایر غربی با افزایش ابر پیش بینی می‌شود، احتمال رگبار پراکنده باران در مناطق استان دور از انتظار نیست.

به لحاظ دمایی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه افزایش دمای بیشینه در غالب مناطق مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد