Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:49:51 GMT

بهترین ارقام نهال گردو در شهر اصفهان کدام‌ها است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۲۱۲۲

بهترین ارقام نهال گردو در شهر اصفهان کدام‌ها است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شهر اصفهان یکی ازخوش آب وهواترین و مساعدترین شهرهای کشورمان برای کاشت نهال گردو است. این شهر که مرکز استان اصفهان است؛ صد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت درخاورمیانه به حساب می‌آید. شهر اصفهان از شمال و شمال غرب با کویر محصور شده است. از این رو در این بخش‌ها آب وهوای گرم‌تری دارد و در قسمت‌هایی از غرب و جنوب غربی به رشته کوه زاگرس می‌رسد که آب وهوای آن را سرد و کوهستانی نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بهترین ارقام میوه در شهر اصفهان گردو و زیتون است. هم در قسمت‌های گرمسیری و هم در بخش‌های سردسیری این شهر می‌توانید ارقام گردوی مناسب بکارید و بهترین باردهی را از درختان تجربه کنید. کافیست ارقام گردوی مناسب و سازگار با هر بخش را به‌خوبی بشناسیم و با آگاهی از نحوه‌ی نگهداری و پرورش درختان؛ بهترین باغ گردوی اصفهان را احداث نمایید. اگر قصد دارید بهترین باغ گردوی دراصفهان را احداث کنید با ما در نهالستان پالیز گردو همراه باشید.

آب وهوای و شرایط اقلیمی شهر اصفهان چگونه است؟

شهر خوش آب و هوای اصفهان به علت موقعیت خاص جغرافیایی، وجود موزه‌ها و بناهای تاریخی هرساله مقصد سفر بسیاری از مسافران است. این شهر از شمال با شهر خورزوق و دولت آباد و از شرق با سجزی و اردستان و بهارستان همسایه است. در جنوب آن کوه صفه قرار دارد. در غرب اصفهان به شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر و دریاچه پیاز محدود می‌شود.

آب و هوای شهر اصفهان دارای ۲ جریان اصلی است. جریان هوای سرد که از سمت جنوب و غرب وارد می‌شود و جریان هوای گرم و خشک که در بخش‌های شمالی، هوای این شهر را گرم می‌کند. جابجایی هوا در این شهر انجام نمی‌شود. سرعت باد معمولاً بین ۴.۳ تا ۸.۲ متر بر ثانیه است. دمای هوای اصفهان حداکثر ۳۹ و حداقل ۱۸- درجه‌ی سانتیگراد است. این شهر در فصل زمستان بارش برف و باران متوسطی دارد.

ارتفاع ازسطح دریا درشهر اصفهان چقدراست؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در هنگام خرید نهال گردو اصفهان باید به آن توجه کنید؛ ارتفاع ازسطح دریا است. شهر اصفهان دارای ۲ بخش اصلی است. بخش‌هایی از غرب و جنوب که با رشته کوه زاگرس همسایه است؛ به علت نزدیکی به‌کوهستان دارای ارتفاع بیشتری است، همچنین بیشتر شهر اصفهان را دربرمی گیرد. و بخش‌هایی از شمال و شمال شرقی آن به‎علت قرار گیری در نزدیکی کویر؛ پست‌تر است. به طورکلی ارتفاع از سطح دریا به‌ صورت میانگین اعلام می‌شود. ارتفاع از سطح دریای این شهر ۱۵۷۰ متر است. شیب شهر از جنوب به شمال و از غرب به شرق است. شما باید توجه فرمایید که باغ شما در کدام بخش ازاین شهر قرار دارد. توصیه می‌کنیم در بخش‌های شمالی و شمال شرقی از ارقامی با مقاومت گرمایی بالاتر که در ادامه به آنها اشاره می‌نماییم استفاده کنید. در بخش‌های غربی و جنوبی نیز باید از درختان با مقاومت سرمایی بالاتر و همچنین دیرگل‌تر استفاده کنید تا درختانتان در اثر سرماهای شدید و کوهستانی نسوزند. البته ارقامی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم در دسته‌ی بهترین ارقام گردوی اصفهان بوده و دارای تحمل مناسبی نسبت به‌ سرما و گرما هستند.

بهترین ارقام گردو برای کاشت در شهر اصفهان کدام است؟

باتوجه به‌آب وهوا و شرایط اقلیمی در شهر اصفهان به‌خصوص ارتفاع ازسطح دریا؛ در این قسمت قصد داریم تا بهترین نهال‌های گردو برای کاشت در این شهر را معرفی نماییم.

نهال گردوی پالیزکانادایی

بهترین ارتفاع ازسطح دریا برای کاشت نهال گردوی پالیز کانادایی بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر است. این رقم با باردهی بسیارعالی سالیانه تا ۱۶ تن (حدود ۲ برابر بیشتر ازسایر ارقام گردو) یکی از بهترین ارقام نهال گردو در شهر اصفهان شناخته می‌شود. عمر اقتصادی این رقم بیش از ۱۰۰ سال است. یعنی با یکبار خرید نهال گردوی پالیز کانادایی در اصفهان و کاشت آن در باغ می‌توانید تا بیش از ۱۰۰ سال از محصول دهی حداکثری درختان بهره مند شوید. این رقم مقاومت سرمایی و گرمایی بسیار عالی دارد و برای کاشت در قسمت کویری و کوهستانی مناسب است.

نهال گردوی فرنور پیوندی

یکی دیگر از بهترین ارقام گردوی شناخته شده در شهر اصفهان؛ نهال گردوی فرنور پیوندی است. این رقم پیوندی با ۸ تن باردهی یکی دیگر از ارقام پربارده در بین درختان گردو شناخته می‌شود. این رقم قادر است در ارتفاع بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا به خوبی رشد کند بنابراین هم در مناطق با ارتفاع پایین و هم برای کاشت در مناطق مرتفع مناسب است. عمر اقتصادی این رقم نیز بیش از ۱۰۰ سال است.

نهال گردوی چندلر پیوندی

اگر قصد خرید نهال گردوی چندلر در اصفهان را دارید. ابتدا باید از شرایط خاص این نهال آگاه شوید. ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت این رقم بین ۰ تا ۱۵۰۰ متر است. بنابراین کاشت نهال گردوی چندلر در مناطق با ارتفاع کمتر توصیه می‌شود. این رقم قادر است بیش‌از ۱۰۰ سال عمر کرده و به صورت میانگین تا ۷ تن در هکتار باردهی داشته باشد.

نهال گردوی تویسرکان

علت اصلی خرید نهال گردو تویسرکان در شهر اصفهان، محصولات درشت و باکیفیت آن است. وزن میوه‌ی این رقم به همراه پوسته‌ی چوبی آنها به ۱۶ گرم می‌رسد که در بین سایر ارقام گردو؛ درشت‌تر است. ارتفاع از سطح دریا برای کاشت این رقم ۰ تا ۳۰۰۰ متر است. با کاشت نهال گردو تویسرکان در این ارتفاع عمر اقتصادی درختان تا ۵۰ سال افزایش می‌یابد. محصول دهی درختان حدود ۶ تن است و فروش میوه‌های آن با سودآوری بسیار بالایی برای باغداران محترم همراه است.

پرطرفدارترین ارقام گردو ازنگاه باغداران اصفهانی کدام است؟

اگر در باغ‌های شهر اصفهان قدم بزنید متوجه می‌شوید که باغداران اصفهانی بیشتر ازارقام خاصی دراین شهر بهره می‌برند. تجربه نشان می‌دهد ارقام زیر در شهر اصفهان بهترین باردهی و سازگاری را داشته و پرطرفدارترند؛

نهال گردوی چندلر پیوندی

به علت سازگاری پذیری بسیار عالی نهال گردوی چندلر پیوندی باغداران زیادی به کاشت آن درشهر اصفهان توجه نشان داده‌اند و خرید نهال گردوی چندلر پیوندی بسیار مورد توجه باغداران محترم قرار گرفته است. جهت کسب اصلاع از قیمت نهال گردو در اصفها ن با نهالستان پالیز تماس بگیرید.

نهال گردوی فرنور پیوندی

به طورکلی ارقام پیوندی به علت اصلاحاتی که روی آنها انجام گرفته است؛ کلیه ویژگی‌های مثبت درنهال بهبود یافته و ویژگی‌های منفی در نهال برطرف خواهد شد. خرید نهال گردوی فرنور پیوندی تولید شده توسط نهالستان پالیزگردو؛ یکی ازبهترین انتخاب‌ها با سازگاری حداکثری در شهر اصفهان است.

بهترین نهالستان گردو درشهر اصفهان کدام است؟

نهالستانی از نگاه باغداران اصفهانی مناسب‌تر است که بهترین خدمات را در زمان کوتاه‌تر و همچنین هزینه‌ی مقرون به صرفه تری ارائه دهد. نهالستان معتبر اصفهان باید دارای گواهینامه معتبر از جهاد کشاورزی بوده و با استفاده از به‌روزترین تجهزات و دانش کشاورزی، اقدام به تولید و فروش نهال گردو اصفهان بنماید. نهالستان پالیز گردو یک نهالستان کامل است. این نهالستان اصفهان که بیش‌ازنیم قرن است فعالیت رسمی و حرفه ای خود را آغاز نموده است. امروزه به یکی از بزرگترین نهالستان در سرتاسر تبدیل شده است. نهالستان پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی کلیه مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی دریافت نموده و امروزه به عنوان بهترین نهال فروشی اصفهان شناخته می‌شود. نهالستان پالیز گردو با استفاده از به‌روزترین تجهیزات و امکانات و دانش روز باغداری اقدام به تولید ارقام نهال گردوی اصلاحی با مقاومت بیشتر و عمر اقتصادی و محصول دهی بالاتر نموده است. برخی از نهال‌های تولیدی انحصاری این نهالستان دارای محصول دهی و عمر اقتصادی تا ۲ برابر بیشتر ازسایر ارقام گردو هستند. نهالستان پالیزگردو به همراه کلیه نهال‌های تولیدی خود گواهی سلامت و ضمانتنامه ی کتبی ارائه می‌دهد تا شما را از خریدی مطمئن آسوده خاطر نماید.

وب‌سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال گردو: palizgerdo.ir

وب‌سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال میوه: paliznahal.com

شماره تماس‌ها: ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳/ ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳/ مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5317918

منبع: مهر

کلیدواژه: گردو کاشت نهال و درخت اصفهان کسب و کار گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی کسب و کارهای اینترنتی سرمایه گذاری بورس اطفای حریق ساختمان سازی گوشی آیفون ماشین لباسشویی اتحادیه طلا و جواهر خرید آنلاین اسنپ اینستاگرام ارتفاع از سطح دریا خرید نهال گردوی کاشت نهال گردو خرید نهال گردو بیش از ۱۰۰ سال شهر اصفهان بهترین ارقام برای کاشت ارقام گردوی عمر اقتصادی ارقام گردو محصول دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، علی رضا محمدی گفت: مناسب‌ترین دما برای گرده افشانی بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی گراد و همچنین ساعت ۱۰ تا ۱۵ است.

او افزود: گرده افشانی نخلستان‌های لامرد از هفته سوم اسفند آغاز شد و تا نیمه اول اردیبهشت ادامه یافت.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد با بیان این که مهم ترین ارقام خرمای تولیدی شهرستان لامرد، زاهدی، شاهانی، گشخواه و خاصویی است، اظهارداشت: ارقام تجاری پیاروم و مجول نیز در این شهرستان در حال توسعه است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟