Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که رشته های علوم انسانی تعیین کننده، سرنوشت ساز و متولی هدایت کلان جامعه هستند، گفت: تلاش خواهیم کرد تا مجری تفکرات اندیشمندان علوم انسانی - اسلامی باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، محمدعلی زلفی‌گل با حضور مجازی در هشتمین جلسه مجمع پژوهشگاه‌ های علوم انسانی ـ اسلامی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به پیوستگی و ارتباط علوم با یکدیگر، با بیان این که علوم انسانی را نباید جدای از علوم دیگر دید، اظهار داشت: هر یک از علوم، تکه های پازل هستند که در کنار هم باعث هم افزایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همانگونه که نمی‌توان سلامت جسم را از سلامت روح جدا کرد، تفکیک و جدا کردن علومی که متولی امور جسم انسان هستند از علومی که به روح انسان ارتباط دارند، غیر معقول و بلکه ناممکن است.

انتقاد وزیر علوم از سیستم افزایش حقوق در آموزش عالی/ اساتید دانشگاه در برنامه هفتم توسعه نقش ایفا کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: علوم پایه با توجه به تکنولوژی به دنبال آسایش بشر است، کما اینکه رشته کشاورزی و دامداری به تغذیه انسان توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه علوم انسانی متولی آرامش انسان است و آسایش بدون آرامش معنا ندارد، از اهمیت ویژه علوم انسانی تأکید کرد و افزود: کشورهای پیشرفته دنیا، نخبه‌ترین افراد را برای رشته‌های علوم انسانی انتخاب می‌کنند و برای علوم دیگر از طریق جذب دانشجویان و نخبگان مهاجر نیاز خود را تامین می کنند؛ آنان اهمیت رشته های علوم انسانی را که متولی هدایت کلان جامعه هستند، به خوبی درک کرده اند.

زلفی‌گل اظهار داشت: باید از آموزش و پرورش این بستر سازی فراهم شود؛ جای گله دارد که مدارس تیزهوشان در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی دانش آموز می‌پذیرند ولی برای رشته‌های علوم انسانی دانش آموز نمی پذیرند.

وی با اشاره به این که ما باید به این باور برسیم که رشته های علوم انسانی تعیین کننده و سرنوشت ساز هستند، گفت: گاه یک بیت شعر، یک فیلم و یک نظریه علمی سرنوشت یک ملت را تغییر می دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: این وزارتخانه در دوره فعلی از مدیریت کشور دست نیاز به سوی پژوهشگاه های علوم انسانی - اسلامی دراز می کند و تلاش خواهیم کرد تا مجری تفکرات اندیشمندان علوم انسانی - اسلامی باشیم.

وی افزود: از مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی اسلامی به عنوان بازوی مشورتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در علوم انسانی - اسلامی بهره خواهیم گرفت.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «دبیر مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی – اسلامی»، ضمن تشکر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تقدیر از اهتمام وی به موضوع علوم انسانی - اسلامی، به جهت حضور سرزده در این جلسه مجازی، سخنان وزیر علوم را بسیار امید بخش دانست و با اشاره به تلاش های این مجمع در برگزاری همایش مجازی علوم انسانی - اسلامی در هفته پژوهش سال گذشته، اظهار امیدواری کرد که با برگزاری جلسه حضوری و ارائه پیشنهادات عملی از سوی مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی - اسلامی برای ارتقای علوم انسانی کشور، زمینه هم افزایی و همفکری بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پژوهشگاه های علوم انسانی رشته های علوم انسانی تحقیقات و فناوری مجمع پژوهشگاه وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، انسیه خزعلی در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد، افزود: این دوره برای بیدار سازی والدین نسبت به خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.   او با بیان اینکه باید به پرورش توجه شود و ما تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم، از شرکت کنندگان خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.   این مسئول تاکید کرد: در این قرارگاه‌ها راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه دهید تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه دهید که ما پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.   خزعلی افزود: بعد از شش ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.   معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه ریزی‌های دشمن برای دنیا و به خصوص جهان اسلام، تصریح کرد: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی است و برای مقابله با آن، رییس جمهور، جنبش تهعد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.  

دیگر خبرها

  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز