Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا گلپایگانی با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها در شهرداری تهران نیاز به همکاری همه جانبه مدیران شهرداری دارد، گفت: مجموعه شهرداری تهران در بستر پایتخت و کلان شهر تهران مجموعه بسیار گسترده و پیچیده‌ای است. اقدامات برای اجرای برنامه‌ها در شهرداری نیاز به یک نظم منسجم، همه جانبه و وفاق بین مدیران شهرداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ای موفق است که برای عملیاتی کردن اجزای آن، تمام مدیران شهری تلاش همه جانبه داشته باشند، افزود: زمانی که به مدیریت جدید شهری پا گذاشتیم باید با هماهنگی با سایر معاونت‌ها، در راستای چشم‌انداز و اهداف کلان شهر تهران حرکت کنیم.

وی با اشاره به موضوعات مهم که مد نظر مدیریت شهری است بیان کرد: بدون شک در دوره‌های مختلف مدیریت شهری همواره ارزش‌های بنیادی مشترک بوده است. وقتی موضوع «تهران شهری برای همه» یا «شهری به عنوان کلان‌شهری نمونه در جهان اسلام» مطرح و حتماً جنبه‌های مختلفی مانند ارزش عدالت اجتماعی مدنظر است. «کلان شهر الگو» بدون توجه به این موضوعات موفق نخواهد بود. شناختی که از شهردار تهران وجود دارد و برنامه‌هایی که ارائه کرده این موضوعات حائز اهمیت را به عنوان یکی از ارکان مهم مورد توجه قرار داده است.

گلپایگانی در ادامه گفت: مطابق شناختی که در بیش از ۳۰ ماه حاصل شده چالش‌هایی در تهران وجود دارد و هماهنگی‌هایی که بیرون از مجموعه شهرداری در سایر نهادها وجود داشته به کمک مدیریت جدید شهری خواهد آمد و نفس جدیدی به شهر می‌دمد. از سوی دیگر اقدامات بنیادی نیز تداوم خواهد داشت. در شهرداری پرسنل، کارشناسان و غیره باید با هم کار را پیش ببرند. خوشبختانه به نظر می‌رسد همکاری خوبی بین مجلس شورای اسلامی، دولت، شهرداری و شورای شهر تهران پیش رو است و امیدوارم مجموعه تلاشگر شهرداری نقش خود را به خوبی ایفا کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره اقدامات کوتاه مدت این معاونت در راستای تحقق شعار تهران الگوی جهان اسلام، تاکید کرد: برنامه‌هایی که به عنوان اولویت می‌توان به آنها اشاره کرد؛ در وهله اول کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی است که در این زمینه در مناطق ۲۲ گانه آسیب شناسی انجام شده و زمان آن رسیده که برنامه تدوین شده به مرحله اجرا برسد. در قدم دوم، موضوع تراکم ساختمانی، خط آسمان و ساماندهی مجدد طبقات در شهر تهران در اولویت است که تغییرات کارشناسانه در این زمینه‌ها به سمت بنیادهای شهرسازانه تری پیش می‌رود. در مرحله آخر خدمات شهری، حمل و نقل عمومی و وضعیت جمعیت ساکن در هر بلوک شهری از جمله موضوعاتی است که در اولویت طرح‌های شهری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: موضوع مهم دیگر قانون جهش مسکن است که در برنامه بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهر تهران و الگوی های ساخت مناسب در محله‌های پایتخت مورد توجه قرار می‌گیرد. برنامه بازآفرینی بافت‌های فرسوده به شهردار تهران ارائه شده است و امیدواریم گام مؤثری در راستای این موضوعات برداریم.

گلپایگانی اضافه کرد: در ساخت واحدهای مسکونی ضوابط جدی تری در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال الگوی مصرف انرژی در ساخت ساختمان را مد نظر قرار خواهیم داد. اهمیت محله و ماهیت شهر در پروژه‌ها بیشتر تقویت خواهند شد که همه این موضوعات دست به دست هم داده و تهران را به شهری الگو تبدیل می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان افزود: در دوره گذشته بایدهایی را با هماهنگی شهردار تهران در راستای برنامه ۵ ساله شهرداری و طرح جامع شهر ایجاد کرده بودیم که این پروژه‌ها باید به سرانجام برسد. در این دوره حتماً این بایدها در هماهنگی با شبکه گسترده مدیریت شهر تدوین خواهد شد.

کد خبر 5319148 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالرضا گلپایگانی هیئت دولت شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی سازمان آتش نشانی سالمندی واکسن کرونا گردشگری شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان امداد و نجات هلال احمر ویروس کرونا علیرضا زاکانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا شهرداری تهران شهر تهران برنامه ها کلان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است، گفت: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر، تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر تکریم و احترام جامعه رسانه‌ای اصفهان از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: افزایش ظرفیت نقدپذیری، تکریم اصحاب رسانه و در دسترس بودن مسئولان شهری برای پاسخگویی به جامعه رسانه‌ای اصفهان با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با رسانه‌ها رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی با رسانه‌های این کلان‌شهر پرداخته است، افزود: ۴ تور رسانه‌ای و ۲۳ افتتاحیه که در مجموع شامل ۵۳ رویداد می‌شود، سال گذشته از سوی شهرداری این کلان‌شهر با اصحاب رسانه برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری آماده تعامل با جامعه‌رسانه‌ای و پاسخگویی به آن‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته این مجموعه به‌طور مستمر هر هفته با اصحاب رسانه تعامل داشته و در ارتباط بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان به بسترآفرینی برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط با رسانه پرداخته است، گفت: سال گذشته ۶۶ برنامه تلویزیونی و حدود ۴۰ برنامه رادیویی با حضور شهردار و مسئولان شهری اجرا شد، همچنین در راستای این بسترسازی و برای بررسی چالش‌ها و مشکلات اصحاب رسانه با خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران این کلان‌شهر نیز ارتباط مکرر و پیوسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و رسانه‌ها در این امر خطیر نقش بسیار پررنگ و قابل اهمیتی دارند.

کد خبر 747886

دیگر خبرها

  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان