Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی سامان در بازدید نهالستان‌های این شهرستان گفت: در راستای بررسی سلامت نهال‌های تولیدی جهت عرضه به بازار، کارشناسان فنی مدیریت حفظ نباتات و باغبانی استان و کارشناس حفظ نباتات شهرستان از نهالستان‌های این شهرستان بازدید و نکات فنی در خصوص تولید نهال ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سامان یکی از قطب‌های تولید کننده انواع نهال در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که در حال حاضر ۴ نهالستان مجاز در سطح شهرستان فعال هستند.

بیشتر بخوانید

پرورش ۹۰ هزار اصله نهال در نهالستان چهارتخته شهرکرد

احمدزاده اضافه کرد: سالیانه بیش از ۷۰ هزار اصله نهال بادام، گردو، هلو، آلبالو، گیلاس و زردآلو تولید و روانه بازار می‌شود.

آزاده بهروز کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان با بیان اینکه یکی از مهمترین اصول برای احداث باغ، استفاده از نهال مرغوب، سالم، ‏قوی و مطمئن برای هر منطقه است، اظهار داشت: باغداران از نهالستان‌هایی که مجوز تولید نهال و همچنین شرایط ‏مورد تأیید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال را دارند نهال خود را تهیه و استفاده کنند. ‏

شهرستان سامان یکی از شهرستان‌های پیشرو در تولید نهال می‌باشد که دارای بیش از ۱۵ هکتار باغ میوه است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید نهال جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی آفات مکنده در یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دوره آموزشی آفات مکنده باتاکید برکنترل آفات فصل بهارپسته، با حضور مهدی بصیرت عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات شهید بهشتی مدیریت حفظ نباتات استان یزد برگزار شد.      ملانوری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: این دوره در راستای ارتقا دانش کارشناسان وبهره برداران باروش‌های کنترل آفات فصل بهاردرختان پسته برنامه ریزی شد.     وی افزود: در این دوره کارشناسان و بهره برداران باروش‌های کنترل آفات مکنده همچون سن وسنک، زنجره (شیره تر) وشپشک‌های پسته توسط مدرس محترم مهدی بصیرت عضوهیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور به فراگیران ارائه شد.      لازم به ذکر است به منظور بهره برداری حداکثری از مطالب، این دوره به دو صورت حضوری و مجازی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد