Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا در استان، هر چند وقت یک بار به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، میزبان صف‌های نانوایی در شهر و استان هستیم و هیچ نظارتی نیز از سوی مسئولان ذیربط انجام نمی‌شود.

در حال حاضر مصرف نان در ارومیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و علت اصلی آن نیز به دلیل تورم بالای برخی اقلام اساسی، چون برنج، لبنیات، گوشت و
تخم‌مرغ است که اقشار کم‌درآمد و ضعیف توانایی خرید این اقلام را ندارند و از سفره آنان حذف شده و جای خود را به نان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اوضاع معیشتی و رو آوردن مردم به مصرف نان، شاهد کوچک شدن سفره مردم و مصرف بیشتر نان به عنوان یکی از ارزان‌ترین اقلام غذایی شده‌ایم و بنابراین مسئولان باید برای صف‌های طولانی نان و کیفیت نامطلوب آن تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ کنند تا نان نیز همانند برخی اقلام از سفره آنان حذف نشود.

در حال حاضر وضعیت ارومیه در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز هر روز هشدار‌هایی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌دهد، اما سهل‌انگاری برخی مسئولان در استان باعث افزایش ابتلایان به کرونا می‌شود.

امام جمعه ارومیه نیز در خصوص صف‌های کرونایی چندین بار در خطبه‌های نماز جمعه به مسئولان هشدار داده و این صف‌ها را شایسته مردم این شهر ندانسته است، اما انگار مسئولان گوش شنوا ندارند.

رعایت نکردن ساعات کاری توسط نانوایان شهروندان را سردرگم کرده است

یگانه شهروند ارومیه‌ای با ابراز گلایه از صف‌های طولانی نان در سطح شهر بیان کرد: برای تهیه نان باید مدت زمانی طولانی در مقابل نانوایی بدون رعایت فاصله اجتماعی مناسب منتظر بمانیم و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که نان به همه برسد.

وی عنوان کرد: روز گذشته به سه نانوایی در سطح شهر سر زدم، اما نتوانستم نانی تهیه کنم و به اجبار از سوپر مارکت واقع در خیابان بلوار ۱۷ شهریور با دو برابر قیمت تهیه کردم.

شهروند دیگری در این راستا بیان کرد: رعایت نکردن ساعات کاری توسط نانوایان مشکلی است که شهروندان را سردرگم شده‌اند.

وی عنوان کرد: در این استان نهاد نظارتی به نام سازمان صمت و تعزیرات وجود ندارد چرا که هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد و مطمئن هستند که کسی یا ارگانی برخوردی با متخلفان نخواهد داشت.

این شهروند گفت: هم اکنون پروتکل‌های بهداشتی در برخی نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود و کیفیت نان نامطلوب بوده و بخش زیادی از آن دور ریخته می‌شود و این صف‌های طولانی نیز خود مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است که برخی از شهروندان حتی نمی‌توانند مصرف روزانه خود را تهیه کنند.

قاچاق آرد دلیل اصلی تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های ارومیه است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر آرد و گندم به مقدار کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر عنوان کرد: دلیل اصلی تشکیل صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های ارومیه قاچاق آرد است که متاسفانه نظارت کافی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: برخی نانوایان آرد را با قیمت دولتی خریده و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند که این خود نیز دلیل اصلی ایجاد صف مقابل نانوایی‌ها است.

ذاکر تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و متولیان امر باید برخورد قاطعانه با نانوایی‌های متخلف که اقدام به فروش آرد می‌کنند داشته باشند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا کرونا ویروس مقابل نانوایی صف های طولانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، با اتصال آب ۵ رود به دریاچه ارومیه این تالاب بین المللی به صورت نسبی بهبود یافته است.

کد خبر 6096487

دیگر خبرها

  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • پیگیری و تسهیل رفع مشکلات اهالی کلاته محمدعلی پهلوان
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود