Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های مطرح جهان روز یکشنبه اقدام به انتشار اسناد مالی فاش‌شده‌ای کردند که گفته می‌شود افشاکننده ثروت پنهان رهبران مهم جهان از جمله "الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان، "ملک عبدالله" پادشاه اردن، "آندری بابیش" نخست وزیر جمهوری چک و افراد نزدیک به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اسناد فاش شده که به "اسناد پاندورا" شهرت یافته‌اند شامل بیش از ۱۱.۹ میلیون سند هستند. این اسناد پنج سال پس از افشای اسناد پاناما منتشر شده‌اند که نشان می‌داد ثروتمندان جهان چگونه ثروت خود را به شیوه‌هایی مخفی می‌کنند که ماموران دولتی قادر به رصد آن نیستند.

در اسناد پاندورا فاش شده "سوتلانا کریوونوگیخ" نظافتچی سابق که بعدا معشوقه پوتین شد، آپارتمانی ۴.۱ میلیون دلاری در موناکو دارد و علاوه بر آن صاحب آپارتمانی در منطقه‌ای خوش آب و هوا در سن پترزبورگ و املاک دیگری در مسکو و قایق تفریحی لاکچری ۱۰۰ میلیون دلاری است.

در این اسناد فاش شده که "الهام علی اف" رئیس‌جمهوری آذربایجان املاک ۵۰۰ میلیون دلاری در لندن خریداری کرده است.

همچنین، در این اسناد فاش شده که "ملک عبدالله" پادشاه اردن امپراتوری مالی ۱۰۰ میلیون دلاری در اختیار دارد و ۷۰ میلیون پوند املاک در امریکا و بریتانیا عمدتا در کالیفرنیا و لندن خریداری کرده است و به ویلا‌های فرانسوی ۲۰ میلیون دلاری نخست‌وزیر جمهوری چک نیز اشاره شده است.

در اسناد پاندورا اشاره شده که "تونی بلر" شرکتی را به ارزش ۴۳۴ هزار دلار برای صرفه جویی در هزینه‌های جانبی و فرار مالیاتی خریداری کرده است.

این اسناد نشان می‌دهند که چگونه ۳۵ رهبر فعلی و پیشین جهان از بهشت‌های مالیاتی جهان برای جمع‌آوری ثروت هنگفت و انجام معاملات پنهانی استفاده کرده‌اند. این اسناد شامل ۱۲ میلیون سند به دست آمده از ۱۴ شرکت خدمات مالی در جزایر بریتانیایی ویرجین، پاناما، قبرس، امارات متحده عربی، سنگاپور و سوئیس هستند.

انتشار این اسناد و مدارک در زمان بدتری برای "آندری بابیش" نخست وزیر جمهوری چک در آستانه انتخابات در آن کشور رخ داده و نشان می‌دهد که او سرمایه‌گذاری در یک شرکت که از سود آن برای خرید دو ویلا به مبلغ ۱۶.۲ میلیون دلار در جنوب فرانسه استفاده کرده بود را اعلام نکرده است.

در این اسناد همچنین درباره املاک ۴۰۰ میلیون پوندی "الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده و نزدیکان‌اش در بریتانیا افشاگری شده است. از جمله افشاگری‌ها نشان می‌دهند که ۱۷ ملک از جمله یک دفتر اداری در لندن به ارزش ۴۴.۶ میلیون دلار برای حیدر پسر ۱۱ ساله الهام علی اف در بریتانیا خریداری شده است. همچنین، در اسناد فاش شده که خاندان علی اف پس از فروش یک ملک در لندن سودی ۴۱.۹ میلیون دلار (۳۱ میلیون وندی) عایدشان شده است.

در اسناد پاندورا فاش شده که "اوهورو کنیاتا" رئیس جمهوری کنیا و شش نفر از اعضای خانواده‌اش مخفیانه ۱۱ شرکت را خریداری کرده بوده اند که ارزش کلی آن ۳۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین، در این اسناد فاش شده که وزرای کابینه "عمران خان" نخست‌ویر پاکستان و خانواده‌های‌شان نیز میلیون‌ها دلار شرکت در بهشت‌های مالیاتی جهان داشته‌اند.

در این اسناد فاش شده که "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین نیز سهام خود را در یک شرکت درست پیش از پیروزی در انتخابات ۲۰۱۹ میلادی پنهان کرده بود.

علاوه بر سیاستمداران و رهبران جهان در این اسناد اشاره شده که "شکیرا" ستاره کلمبیایی‌تبار موسیقی پاپ نیز در جزایر بریتانیایی ویرجین دارایی‌اش را پنهان کرده و اقدام به تاسیس شرکت‌هایی کرده که مالیات نمی‌دادند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: الهام علی اف ملک عبدالله ولادیمیر پوتین اسناد فاش شده خریداری کرده میلیون دلاری الهام علی اف رئیس جمهوری میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

آفتاب‌‌نیوز :

در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ١٨:١۵ تیم فوتبال آلومینیوم اراک در ورزشگاه امام خمینی به مصاف پرسپولیس تهران رفت.

آلومینیوم در مرحله یک شانزدهم نهایی موفق شد با تک گل احسان قهاری نساجی مازندران را شکست دهد و پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی نیز موفق شد نفت گاز گچساران را را با نتیجه ٣ بر صفر شکست داد تا جواز حضور در این مرحله را کسب کند.

دقایق حساس بازی.

دقیقه ١١ بازی اوستون اورنوف روی غفلت مدافعین آلومینیوم موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه میزبان کند.

دقیقه ٢۴ بازی اورونوف با یک پاس عمقی عیسی آل‌کثیر را صاحب توپ کرد و این بازیکن با یک ضربه موفق شد گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه آلومینیوم اراک کند.
دقیقه ۴١ بازی ضربه اکبرپور بازیکن آلومینیوم اراک به شکل خطرناک از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵ پاس جهان کهن در دهانه دروازه ایرالکو را در آستانه گلزنی قرار داد که توپ در اختیار رفیعی قرار گرفت.

دقیقه ۵۴ رفیعی با یک واکنش تماشایی ضربه مهاجم آلومینیوم را مهار کرد و مانع گلزنی این تیم شد.

دو دقیقه بعد مهدی لیموچی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که با بی دقتی ضربه او به بیرون رفت.

دقیقه ٧٠ ضربه تماشایی مهاجم آلومینیوم با واکنش سنگربان پرسپولیس همراه شد.

دقیقه ٨۵ بالاخره لیموچی با ضربه تماشایی موفق شد دروازه پرسپولیس و رفیعی را باز کند.

دقیقه ٩٠ بازی سرخ‌پوشان فرصت داشتند تا گل سوم را به ثمر برسانند که با تعلل مهاجمین این تیم موقعیت از دست رفت.

دقیقه ٩۵ بازی شروین بزرگ با ضربه تماشایی گل دوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

تلاش دو تیم در نهایت در ٩٠ دقیقه با تساوی دو بر دو همراه شد تا بازی به اوقات تلف شده کشیده شود.

با شروع اوقات تلف شده سینا اسدبیگی با یک شوت تماشایی موفق شد گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه آلومینیوم کند.

با شروع نیمه دوم اوقات تلف شده این‌بار نوبت آل کثیر بود تا خودش را دو گله و پرسپولیس را در این دیدار جذاب ۴ گله کند.

بعد از گل چهارم پرسپولیس آلومینیوم دو موقعیت خوب گلزنی داشت تا به گل برسد، اما رفیعی هر بار مهاجمین ایرالکو را ناکام گذاشت.

دقیقه ١١٣ شروین بزرگ موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند تا گل سوم آلومینیوم اراک وارد دروازه پرسپولیس شود.

دقیقه ١٢٠ مهدی لیموچی با فرار تماشایی خود موفق نقی زاده را صاحب توپ کند تا گل چهارم آلومینیوم وارد دروازه پرسپولیس شود.

در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر ۴ تمام شد تا ضربات مرگبار پنالتی سرنوشت تیم صعود کننده را رقم بزند.

کنعانی زادگان ضربه نخست پرسپولیس را تبدیل به گل کرد. امیر نوری کاپیتان پنالتی نخست آلومینیوم را از دست داد.

علی نعمتی پنالتی دوم قرمز‌ها را تبدیل به گل کرد. مهران موسوی با گل کردن پنالتی خود گل نخست آلومینیوم را به ثمر رساند.

اسماعیلی‌فر زنده سومین پنالتی پرسپولیس بود که پنالتی خود را از دست داد. لیموچی پنالتی سوم آلومینیوم را گل کرد تا همه چیز باز هم مساوی شود.

اسدبیگی پنالتی چهارم پرسپولیس را تبدیل به گل کرد. عارف حاج عیدی هم موفق شد پنالتی خود را تبدیل به گل کند.

گولسیانی پنالتی پنجم پرسپولیس را وارد دروازه گوهری کرد. رضا جبیره زننده پنالتی پنجم آلومینیوم بود که توپ خود را تبدیل به گل کرد.

فرجی زننده ششمین پنالتی قرمز‌ها بود و آنرا تبدیل به گل کرد. علی وطن دوست نیز پنالتی آلومینیوم را گل کرد.

امیری کاپیتان پرسپولیس زننده هفتمین پنالتی بود و که گوهری آن را مهار کرد. نقی زاده پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا آلومینیوم اراک به دور بعد صعود کند.

تیم داوری:

داور: امیر عرب براقی / کمک‌های: هادی طوسی، علی احمدی / داور چهارم: کیوان علی‌محمدی

ترکیب اولیه دو تیم.

آلومینیوم اراک:


احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان کهن، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی فرد، عارف حاجی عیدی، محمدامین کاظمیان، میلاد بدرقه، محمدمهدی لطفی

سرمربی: مجتبی حسینی

پرسپولیس:


امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، سروش رفیعی، اوستون اورنوف، مهدی ترابی و عیسی آلکثیر

سرمربی: اوسمار

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران