Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@10:29:40 GMT

غذا از نیاز‌های نخست یک گردشگر است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۸۰۳۵

غذا از نیاز‌های نخست یک گردشگر است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احسان احمدی نصر باستان شناس و استاد دانشگاه در خصوص موضوعیت غذا و مبحث گردشگری خوراک گفت : بیشتر طرفداران تور‌های مسافرتی با علایق مختلف به مناطق ناشناخته و یا شناخته شده تاریخی و طبیعی سفر می‌­کنند و برای اینکه سفر آن‌ها به یک سفر امن، سالم و خاطره انگیز تبدیل شود نیاز دارند تا اطلاعات مفید و مورد نیاز خود را درباره موقعیت مکانی، جغرافیایی، مسافت، فصل مناسب سفر، امکانات و خدمات موجود در طول مسیر، اطلاع از شرایط آب و هوایی در مسیر رفت و برگشت و مقصد نهایی را جمع­آوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : موضوعی که در کنار همه موارد عنوان شده دارای اهمیت و نقش آفرین است موضوع غذا و خوراک است که شاید بتوان به عنوان یکی از اولین نیاز‌های یک گردشگر به آن اشاره کرد و همانطور که می­دانیم یک گردشگر و یک مسافر بعد از اینکه در جایی مناسب اسکان پیدا کرد بلافاصله به فکر تهیه غذا و خوراک خواهد افتاد حتی در سفر‌های کوتاه و یک روزه که نیاز به اسکان وجود ندارد، اما بدون تردید نیاز غذایی یکی از موضوعات مهم سفر به شمار می­رود.

این پژوهشگر گردشگری ادامه داد: استان کرمانشاه پیوندی تنگ و ناگسستنی با سرگذشت ایران و این سرزمین هزاره ­ها دارد و در بخش­هایی از این دیار، دانیان و دلیران و نخستین کانو­ن­ها و خواستگاه­های شهری، آیینی و تمدنی پدیدار شده که بسیار با اهمیت هستند.

احمدی نصر افزود: استان کرمانشاه در موضوع جاذبه‌­های فرهنگی، تاریخی جزو استان‌­های شاخص کشور محسوب می­‌شود به نوعی پارت موزه ایران زمین که همان شهر بیستون است و گاه نگار ادوار تاریخ را در خود جای داده است، می‌­تواند یکی از شاخصه‌­های کرمانشاه باشد.

او گفت: وجود ثبت جهانی اثر بیستون به عنوان هشتمین اثر در فهرست آثار تاریخی ایران و به تازگی ثبت اورامانات به عنوان یک مجموعه مربوط به ۲ استان کرمانشاه و کردستان به نوعی کرمانشاه را از سایر استان­ها متمایز کرده است.

او افزود: در کنار این موارد وجود بزرگترین نقش برجسته ساسانی دنیا یعنی طاق بستان، معبد آناهیتا، پایلوت تکایا در غرب کشور و سایر آثار تاریخی موجب این شده تا کرمانشاه متمایز و شناخته شده باشد.

او ادامه داد: اما مهمتر و با اهمیت‌­تر از آثار تاریخی که در کرمانشاه وجود دارد، موقعیت جغرافیایی این استان است که از کرمانشاه و بیستون می­ توان به عنوان دروازه آسیا یاد کرد و به نوعی این موقعیت خاص در طول تاریخ همواره به نوعی جایگاه با اهمیتی داشته و به کرمانشاه جایگاه و شرایط خاصی داده است.

این استاد دانشگاه گفت: از جاده ابریشم گرفته تا راه شاهی و در نهایت جاده بزرگ خراسان، همگی نشان از این است که کرمانشاه بر سر این راه ­های اصلی قرار گرفته و مانند گذشته این جاده بزرگ خراسان که مسیر عتبات عالیات را به آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا «ع» متصل می­ کند به نوعی کارکرد این شهر را حفظ کرده است.

احمدی نصر ادامه داد: همین نقش کرمانشاه در طول تاریخ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این استان به نوعی موجباتی را برای ارائه خدمات به مسافران فراهم کرده است.

او گفت: این پیشینه و ریشه تاریخی در کنار سایر داشته ­ها مانند آب و هوای بی بدیل و خاص و چهار فصل، خاک بسیار حاصلخیز، وجود آب­‌های فراوان، تنوع گونه ­های گیاهی و جانوری، کشاورزی و دامداری موجباتی را فراهم آورده تا این استان شاخصه ­های اولیه و ضروری در بحث تنوع غذایی را دارا باشد.

او افزود: قرارگیری این استان بر سر راه موجب شده تا مردم این دیار به فکر تهیه و تولید غذا‌ها و خوراک ­هایی باشند که هرچند کم حجم هستند، اما بتوانند به نوعی پرانرژی باشند و ماندگاری خوبی داشته باشند تا بتوانند توشه مناسبی برای افرادی که در این راه و مسیر گام بر­ می ­دارند باشد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی آثار تاریخی آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین ردایی عصر چهارشنبه در بازدید از اداره کل استاندارد استان البرز، استاندارد را عامل بسیار مهمی در حفظ سلامت جامعه دانست و گفت: رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه در واقع امر به معروف بوده که موجب حفظ ایمنی و سلامت شهروندان می‌شود و اجتناب از فرآورده‌های غیر استاندارد، نهی از منکر است.

منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مدیرکل استاندارد البرز و همچنین تبریک موفقیت اخیر سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی هم ترازی، خواستار اهتمام جامعه و مسؤولان استان البرز به رعایت الزامات استاندارد و تهیه و خریداری محصولات ایرانی شد.

محمد آئینی، مدیرکل استاندارد استان البرز نیز در این دیدار ضمن تبیین شرح فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: استاندارد سازی، اندازه شناسی، تأیید صلاحیت و ارزیابی انطباق چهار محوری هستند که سازمان ملی استاندارد در زمینه آنها فعالیت می‌کند.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های بی دریغ دولت سیزدهم و رئیس سازمان گفت: به فضل الهی در این مدت کوتاه جایگاه استانداردی جمهوری اسلامی از رده بیست و ششم دنیا به رده بیستم صعود کرده و اکنون ایران ریاست کمیسیون کشاورزی اسمیک را بر عهده گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان البرز ضمن تبریک ظفر غرورآفرین دفاع مسلم عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران، پیروزی مرکز ملی تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران را در این ارزیابی بین المللی نیز به ملت بزرگ ایران و همه ذی نفعان تبریک گفت.

آئینی با بیان اینکه به لطف الهی این موفقیت پس از گذشت سه دهه با تلاش همه همکاران خدوم در مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: این فجر فنی نه تنها زمینه ساز جهش تولید خواهد شد بلکه در تقویت اقتصاد نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل استاندارد استان البرز در پایان گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود ارائه و خاطرنشان کرد: به عنوان مدعی العموم کیفیت حافظ تولید باکیفیت هستیم و به تلاش‌های شبانه روزی خود در این راه ادامه خواهیم داد.

کد خبر 6094707

دیگر خبرها

  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • محبت‌های ما محدود به چیزهایی است که نوعی شناخت از آن‌ها داریم
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی