Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، کره جنوبی اعلام کرد که همزمان با تلاش‌های سئول برای امضای یک بیانیه رسمی پایان به جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰تا ۱۹۵۳ تلاش می‌کند با کره شمالی مذاکرات سطح بالایی را پیش از پایان سال انجام دهد.

«لی اینونگ» وزیر وحدت کره جنوبی در سفر به برلین برای شرکت در مراسم جشن سی و یکمین سالگرد اتحاد آلمان گفت: «آیا خوب نیست که دو کره جنوبی و شمالی پس از دستیابی به توافق در مورد گفت‌و‌گو و همکاری دست در دست یکدیگر با قلب‌های شاد به المپیک پکن بروند؟».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «زمان رسیدن به چنین تصمیمی فرا رسیده است. دولت تلاش می‌کند تا پایان سال جاری میلادی گفت‌و‌گوی سطح بالایی با کره شمالی انجام دهد»

ماه گذشته‌، «مون جائه این»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد که دو کره و ایالات متحده و شاید همراه با چین پایان رسمی جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ را اعلام کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی مذاکرات کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند

از روزنامه جونگانگ دیلی، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهاد‌هایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیرو‌های مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • ۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است