Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،«هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور مطرح کرد. وی گفت: هرگونه دخالت سیاسی خارجی در انتخابات مردود بوده و پذیرفتنی نیست.

بر اساس این گزارش، رهبر ائتلاف فتح عراق همچنین عنوان کرد: هیچ‌گونه استفاده از پول‌های سیاسی و سلاح در انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست؛ ما بر روی این موضع خود تأکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چندی پیش «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق از نظارت بین‌المللی بر روند برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور خبر داد. نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق در این خصوص تصریح کرد: ۸۰۰ ناظر سازمان ملل بر انتخابات این کشور نظارت خواهند داشت. لازم است که این انتخابات شفاف برگزار شود. تعداد زیادی از ناظران بین‌المللی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب هستند.

او با اشاره به اینکه مأموریت هیأت سازمان ملل در خصوص انتخابات عراق با هیأت‌های پیشین متفاوت است، گفت: هیأتی که سال ۲۰۱۸ در فرایند انتخابات مشارکت داشت، فقط به مسائل امنیتی پرداخته بود، اما هیأت کنونی کمک فنی بزرگی به برگزاری انتخابات خواهد کرد.

کمتر از یک هفته دیگر تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق باقی مانده است. انتخابات پارلمانی زودهنگام در حالی قرار است در روز ۱۸ مهرماه برگزار شود که پیشتر گمانه زنی‌های فراوانی پیرامون تعویق مجدد زمان آن مطرح شده بود. با این حال، در نهایت دولت عراق که پیشتر برگزاری انتخابات را یک مرتبه به تعویق انداخته بود، این بار اعلام کرد که این انتخابات در همان موعد از پیش تعیین شده برقرار خواهد بود.

در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آغاز طرح امنیتی ویژه انتخابات عراق خبر داد. وی اعلام کرد که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، نیروهای نظامی در نقاط مختلف به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. این مقام نظامی ارشد عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا امنیت انتخابات پارلمانی زودهنگام را تأمین کنند. به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت انتخابات وارد سازد.

در این میان، نیروهای «حشد شعبی» عراق نیز نقش مهم و بسزایی در تأمین امنیت انتخابات دارند. در همین ارتباط، «أیوب الربیعی» نماینده پارلمان عراق می‌گوید: «نیروهای امنیتی عراق و نیز حشد شعبی برای جلوگیری از هرگونه ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات پارلمانی توسط تکفیری‌ها، از آمادگی قدرت کافی برخوردار هستند. حشد شعبی اجازه هیچ‌گونه اخلال در روند برگزاری انتخابات را نمی‌دهد».

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزاری انتخابات پارلمانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند