Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@23:11:56 GMT

پاسگاه محیط بانی دره انجیر بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۰۲۲۴

پاسگاه محیط بانی دره انجیر بازسازی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: با توجه به امر حفاظت از محیط زیست و حفظ حیات جانداران و فرسودگی ساختمان اداری، عملیات تعمیر و بهسازی پاسگاه محیط‌بانی خشومی پناهگاه حیات وحش دره انجیر با اختصاص بودجه لازم در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: به منظور افزایش کنترل‌های زیست محیطی و تقویت عرصه‌های طبیعی منطقه و حفاظت از گونه‌های حیات وحش، تعمیر و بهسازی پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق حفاظت شده امری ضروری است و در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

پورملائی بیان کرد: پناهگاه حیات وحش دره انجیر و نی‌باز سال ۱۳۸۱ با تصویب شورایعالی حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه حیات وحش در زمره مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

این منطقه در محدوده استحفاظی شهرستان اردکان و در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شرق خرانق واقع شده است.

ارتفاعات این منطقه به صورت مجزا و شامل کوه‌های دره انجیر، بوزوآ (چاه جوله) و نی باز است.

پناهگاه حیات وحش دره انجیر از زیستگاه‌های مطلوب گونه ارزشمند و در خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی در استان محسوب می‌شود.

علاوه بر آن، این منطقه زیستگاه مناسبی برای سایر گونه‌های جانوری نظیر کل و بز، قوچ و میش، جبیر، شاه روباه، گربه شنی، کاراکال، هوبره، شاهین و بحری، بزمجه ایرانی، خاردم ایرانی، تیرمار و ... به شمار می‌رود.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یوزپلنگ آسیایی محیط زیست پناهگاه حیات وحش محیط زیست دره انجیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فریدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به اینکه طی گزارشات و شکایات مردمی واصله به این اداره مبنی بر انتشار بو نامطبوع به خصوص در هنگام شب در منطقه جعفرآباد جنگل شهرستان ورامین، پس از شناسایی یک واحد آلاینده فعال توسط کارشناسان این اداره، با صدور اخطاریه‌های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و آلایندگی برای ادامه فعالیت این واحد اقدام شد، افزود: پس از بی توجهی مسئول واحد به اخطاریه‌های صادره، با اخذ دستور قضائی این واحد آلاینده پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به‌عمل آمد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر واحد آلاینده باید پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی محیط زیست نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام کند، در غیر این صورت، از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6097110

دیگر خبرها

  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود