Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی و ستاد مبارزه با کرونای خرمشهر با بیان اینکه اولویت اصلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا ، واکسیناسیون عمومی و فراگیر است افزود:با توجه به حضور زائران اربعین در خرمشهر ، روند واکسیناسیون کرونا در این شهرستان باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر مکلف شدن جامعه هدف به تزریق واکسن و دریافت کارت واکسیناسیون افزود: به منظور ریشه‌کنی ویروس کرونا در منطقه همه ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی فقط به دارندگان کارت واکسن ، خدمات ارائه کنند.

حیدری با بیان اینکه برای مکلف کردن مردم به واکسیناسیون باید کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب با استفاده از همه ظرفیت‌های محلی به خصوص سران عشایر انجام شود گفت: بخشداران با همکاری دهیاران و معتمدین محلی ضمن اطلاع رسانی منزل به منزل باید از تزریق واکسن از سوی روستاییان مطمئن شوند.

وی دریافت سهمیه یارانه سوخت مرزنشینان، آرد و کودکشاورزی را مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون از سوی متقاضیان اعلام کرد و از بخشداران بخش مرکزی و جزیره مینو خواست با تشکیل تیم‌های سیار ۳۵ هزار نفر جمعیت روستایی منطقه را با کمک بسیج واکسینه کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: در حوزه شهری نیز به منظور ملزم کردن مردم به تزریق واکسن ، کسبه برای تمدید و صدور پروانه کسب باید کارت واکسیناسیون خود و اعضای خانواده را ارائه نمایند ضمن اینکه کارخانجات فعال در شهرک صنعتی، شرکت‌ تاسیسات دریایی، نیشکر و شرکت‌های فولاد نیز ملزم به واکسینه کردن پرسنل خود هستند.

حیدری در بخشی دیگر به مشکل جمع آوری زباله‌های شهری در خرمشهر و تجمع کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: مشکلات بهداشتی خرمشهر ناشی از جمع آوری نشدن زباله بر کسی پوشیده نیست لذا باید برای حل مشکل جمع آوری زباله از سطح این شهر با کمک دستگاه‌های مرتبط اقدام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز با اشاره به فعالیت پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان اظهار داشت: ۲۶ گروه برای واکسینه کردن گروه‌های هدف در خرمشهر فعال هستند.

مهرداد پاریان‌زیتونی افزود: ۵۴ درصد گرو سنی ۷۰ تا ۸۰ سال ،۵۰ درصد گروه سنی ۴۰ سال و ۲۷ درصد گروه سنی ۱۸ سال تاکنون در شهرستان خرمشهر واکسینه شده اند.

وی در بخش دیگری به مشکل شوری آب در خرمشهر اشاره کرد و گفت: به طور میانگین ۹۳ درصد آب آشامیدنی روستایی و شهری خرمشهر از نظر میکروبی مطلوب است.

سرپرست اداره آبفای خرمشهر نیز در این نشست نیاز آبی این شهرستان را  ۱۱۵ هزار متر مکعب در شبانه روز بیان کرد و گفت:سهمیه خرمشهر از آب غدیر۹۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است این درحالی است که هم اینک تنها ۷۵ هزار متر مکعب آب در شبانه روز از این خط برداشت می‌شود.

حسین عبیداوی افزود: مجوز احداث ۲ واحد آب شیرین کن در خرمشهر صادر شده و بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

سرپرست شهرداری خرمشهر هم در این نشست مشکلات مالی را از عوامل عمده اخلال در کار کارگران خدمات شهری این شهرداری بیان کرد و گفت: پرداخت نشدن حقوق کارگران ناشی از کمبود نقدینگی موجب تحصن پی در پی آنها و در نتیجه انباشت زباله در سطح خرمشهر شده است.

فرهاد دربندی‌نور افزود: با تامین حقوق کارگران این شهرداری در تلاش هستیم تا روند خدمات رسانی به مردم خرمشهر بهبود یابد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خرمشهر طرح واکسیناسیون کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خرمشهر طرح واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا خرمشهر طرح واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد