Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@06:56:19 GMT

به طارمی و تیم ملی خیانت می‌کنید

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۱۰۱۱

به طارمی و تیم ملی خیانت می‌کنید

ایران اکونومیست- با وجود گزارش جانبدارانه رسانه‌های داخلی به‌ نظر می‌رسد اخراج مهدی طارمی در بازی اخیر پورتو درست بود.

 رسول بهروش، خبرنگار، در یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: «شنبه‌شب در لیگ پرتغال پورتو میزبان تیم پاکوش (یا پاسوس) بود و با نتیجه دو بر یک به برتری رسید. اتفاق ویژه این بازی برای ما بر خلاف همیشه گلزنی مهدی طارمی نبود بلکه اخراج این بازیکن به‌ دلیل دریافت دو کارت زرد بود که در صدر اخبار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی که یک کارت زرد داشت، در آخرین ثانیه‌های بازی در محوطه جریمه حریف سرنگون شد. داور اما نه‌تنها اعتقادی به پنالتی نداشت بلکه کارت زرد دوم را به اتهام تمارض به او داد و ستاره تیم ملی ایران را از زمین اخراج کرد. به این ترتیب طارمی بازی بعدی پورتو را هم از دست داد که این موضوع باعث خشم و عصبانیت هواداران از دست داور شد.

طبیعتا در این شرایط سؤال مهم این است که آیا تصمیم داور برای دادن کارت زرد دوم به طارمی درست بود؟ از ساعاتی بعد از بازی برخی رسانه‌های ورزشی در ایران با گاردی عجیب مدعی شدند علیه طارمی «فاجعه داوری» رخ داده و قاضی میدان در مورد دادن اخطار دوم به مهاجم پورتو اشتباه کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تصاویر تلویزیونی بسیار واضحی در دسترس است و همین تصاویر به‌وضوح نشان می‌دهد مهدی طارمی دایو کرده. او البته استاد پنالتی‌گرفتن است و اغلب خطاهایی هم که از مدافعان می‌گیرد، کاملا قانونی و درست به‌ نظر می‌رسد. این بار اما محاسبات این بازیکن اشتباه بود و به‌راحتی آب خوردن می‌شود فهمید مدافع حریف روی طارمی خطا نکرده است.

کافی است یک لحظه فراموش کنیم او هموطن ماست و صحنه را به چشم توقف یک بازیکن غریبه در محوطه جریمه ببینیم. در این صورت به‌ احتمال فراوان به داور حق خواهیم داد که با کارت زرد به استقبال فوروارد متمارض برود. تازه فراموش نکنیم در پرتغال سیستم کمک‌داور ویدئویی هم وجود دارد و چند داور با بازبینی تصاویر به قاضی میدان کمک می‌کنند. در این مورد هم اگر او اشتباهی کرده بود، حتما از بیرون میدان تصمیمش را اصلاح می‌کردند.

پورتو این بازی را برده و غیبت طارمی در مسابقه بعدی هم آن قدرها مهم نیست. آن چه اهمیت دارد، بدآموزی رسانه‌های جوگیر ایرانی برای طارمی است. این که ما تمارض او را پنالتی بدانیم و بیهوده حق را به مهاجم تیم ملی بدهیم، تنها نتیجه‌اش این است که مهدی از اتفاقی که رخ‌داده درس نمی‌گیرد و فردا همین رفتار را تکرار می‌کند. فرض کنید او در یک مسابقه مهم انتخابی یا اصلا مرحله نهایی جام‌ جهانی همین رفتار را انجام بدهد و اخراج شود. چه بر سر تیم ملی خواهد آمد؟ اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، حتما رسانه‌های بدآموز هم شریک این خطا خواهند بود؛ آنها که یا به‌ خاطر چهار تا کلیک بیشتر یا با فلسفه حمایت کورکورانه از یک هموطن، واقعیت را نادیده می‌گیرند و سروصدا راه می‌اندازند که‌ ای ایهاالناس! سر مهاجم شایسته ما را بریدند. متأسفانه در فضای مجازی کلی هوادار کم‌ سال و جوگیر داریم که صبح تا شب همه‌ چیز را «توطئه» می‌بینند اما ذوب‌شدن رسانه‌ها در چنین جریانی واقعا جای افسوس دارد. طارمی تبدیل به یک بازیکن بزرگ بین‌المللی شده است. کاش با سرپوش‌گذاشتن روی معدود اشتباهاتش به او خیانت نکنیم.»

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارت زرد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!

به گزارش ورزش سه، عظیمی در لحظاتی که تیم ازبکستان به دلیل اخراج مشرب عادلوف سراپا دفاع شده بود و توپ‌های ایران به گل نمی‌نشست و حتی ضربه دیدنی مهدی کریمی را هم تیر دروازه به زمین برگرداند، روی پاس دیدنی سالار آقاپور بدون معطلی دروازه حریف را گشود تا ایران از ازبکستان پیش بیفتد.

این سومین گل آسیایی بهروز عظیمی بود که به واسطه دوندگی، مشارکت در کار دفاعی و پرس از جلو، وحید شمسایی به او اعتماد ویژه‌ای دارد. البته عظیمی به خاطر سبک بازی درگیرانه در این بازی روی یک تکل، کارت زرد دریافت کرد ولی به دلیل اینکه کارت‌های مرحله مقدماتی اعمال نمی‌شوند، از حضور در فینال محروم نیست.

نکته عجیب در مورد این بازیکن جوان عادت او در زدن توپ به تیرک دروازه است. عظیمی در پنجمین بازی متوالی برای پنجمین بار به تیر زد تا یک رکورد به نام خودش ثبت کند! بازیکن جوان و انرژیک تیم ملی که رفته رفته باتجربه‌تر عمل می‌کند یکی از چهره‌هایی است که مورد توجه رسانه‌ها و حاضران در مسابقات قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • لیورپول داور را هدف گرفت: این خطا اخراج داشت!‏
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!
  • قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • جزئیات قرارداد مهدی طارمی با اینترمیلان فاش شد
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!