Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تخصیص اعتبارات در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در یک مرحله اعتبار 125 میلیارد تومانی برای حمایت و توانمندسازی زن سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.
حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 250 هزار خانواده زن سرپرست تحت پوشش سازمان قرار دارند و اعتبارات خوبی از سوی دولت و مجلس برای این افراد پیش‌بینی شده است به طوری که در یک مرحله اعتبار 125 میلیارد تومانی برای حمایت و توانمندسازی زن سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سازمان با روش‌های مختلف به این گروه از جامعه کمک می‌کند، گفت: این موارد شامل کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل، حرفه‌آموزی و کارآموزی طرح های اشتغال‌زایی از جمله خدمات مالی خرد و گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار است که این اقدامات در راستای توانمندسازی این خانواده‌ها است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به تغییر نگرش و خودباوری در گروه‌های هدف و زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: برنامه‌های سازمان در این زمینه به گونه‌ای طراحی شده است که دسترسی مناسبی این افراد به خدمات مالی و حرفه‌آموزی داشته باشند.
مسعودی فرید گفت: در حال حاضر 4 هزار گروه خدمات مالی خرد و همچنین 1500 همیار زنان سرپرست خانوار در بهزیستی وجود دارند، از تمام شرکای سازمان بهزیستی که همکاری خوبی با این سازمان داشتند قدردانی می‌کنم؛ در همین ارتباط صندوق کارآفرینی امید، سازمان فنی حرفه‌ای، سازمان برنامه و بودجه، بانک کشاورزی و وزارت رفاه همکاری مناسبی را داشته‌اند.
منبع تسنیم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی