Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که رکورد جهانی تزریق واکسن در کشور شکسته شد، گفت: هفته گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن یعنی حدود کل جمعیت برخی کشورهای منطقه تزریق واکسن داشته ایم.

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه‌ای که با حضور وزیر بهداشت و رئیس و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، بر ضرورت توجه بیش از پیش به حوزه بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه مردم به دولت سیزدهم دل بسته اند و ما هم برای موفقیت این دولت دعا می‌کنیم، گفت: انشاالله روزی برسد که مسئولان وزارت بهداشت به جای درمان به بهداشت توجه ویژه‌تری داشته باشند؛ اگر گذشتگان بیش از این در حوزه بهداشت فعالیت می‌کردند شاید امروز شاهد این تعداد مرگ و میر مبتلایان به کرونا نبودیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگستان آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف با وزارت بهداشت همفکری داشته باشد، در خصوص سیاست‌های کلی سلامت، عنوان کرد: گرچه مقام معظم انقلاب در سال ۹۳ این سیاست‌ها را ابلاغ فرمودند اما تاکنون این سیاست‌ها اجرایی نشده است امیدواریم با پیگیری‌های وزیر بهداشت به این سیاست‌ها عمل شود چرا که در صورت تحقق این موضوع، دیگر موضوعی باقی نخواهد ماند.

مرندی با تاکید بر اینکه سلامت معنوی بسیار مورد توجه رهبر انقلاب است، گفت: سال ۹۲ گروه سلامت معنوی در فرهنگستان تشکیل شد، سازمان جهانی بهداشت سالهاست که تصویب کرده، سلامت معنوی یکی از ابعاد سلامت باشد.

متأسفانه در کشور به حوزه بهداشت بی توجهی شده است

در ادامه این نشست، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، با اظهار تأسف از بی توجهی به حوزه بهداشت در کشور بیان داشت؛ در ۱۴ سفر ی که در این مدت کوتاه به استان‌ها داشتم به خانه‌های بهداشت مراجعه کردم؛ تقریباً اکثر خانه‌های بهداشت از شبکه خارج شده اند که این مشکلات را باید رفع کنیم.

وی تصریح کرد: رسیدگی به موضوعاتی همچون نظام ارجاع، پزشک خانواده و پرونده الکترونیک از جمله برنامه‌های ما هستند که آنها را اجرایی می‌کنیم.

وزیر بهداشت همچنین به موضوع آموزش و صدمات جدی که به این حوزه وارد شده است، اشاره و اظهار کرد: در ارتقا می باید به موضوع آموزش اهمیت دهیم کما اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری استاد باید دانشجو پرور شود.

عین اللهی در ادامه به موضوع واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: لطف الهی شامل حال ما شد و تحولی در این حوزه ایجاد شد. مردم هم مثل گذشته به ما کمک کردند و رکورد جهانی تزریق واکسن در کشور شکسته شد. هفته گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن یعنی حدود کل جمعیت برخی کشورهای منطقه تزریق واکسن داشته ایم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: این امر دوباره به ما ثابت کرد که هر اقدامی در مملکت مردمی شود موفق خواهد بود؛ در حوزه بهداشت هم اگر مردم به صحنه بیایند، توفیق خواهیم داشت. تاکنون نزدیک به ۵۶ میلیون دوز واکسن تزریق شده و این در حالی است که تا تیرماه ۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود.

وی در پایان مطرح کرد: گرچه در این روزها افتخارات خوبی در واکسیناسیون جامعه دست پیدا کرده ایم اما دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شوند.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت واکسن تزریق واکسن حوزه بهداشت وزیر بهداشت دوز واکسن سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور، گفت: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است. با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش دادند.

کد خبر 6097913 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود