Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خوشبختانه با راه افتادن کارزار واکسیناسیون عمومی در استان هرمزگان و سطح کشور، شیوع کووید -۱۹ تا حدود زیادی مدیریت شده است اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

وی با اشاره به تزریق بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار دوز واکسن در سطح استان هرمزگان، عنوان کرد: یک میلیون و ۱۴۲ هزار دوز در نوبت اول و ۴۰۹ هزار دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با ذکر این نکته که تزریق واکسن یکی از الزامات بازگشایی مدارس و دانشگاه‌هاست، ابراز داشت: اخیراً مطالعات بالینی در خصوص بررسی میزان اثربخشی واکسن سینوفارم در افراد زیر ۱۸ سال در مجله‌های علمی معتبر دنیا منتشر شده است.

نوروزیان ادامه داد: شرکت کنندگان در این مطالعه در سه گروه سنی (۳-۵)، (۶-۱۲) و (۱۳-۱۷) سال مورد بررسی قرار گرفتند.

وی در خصوص نتایج این مطالعه، گفت: واکسن سینوفارم در گروه سنی (۳-۱۷) سال ایمن بوده و باعث ایجاد پاسخ ایمنی همورال قوی می‌شود و همچنین بهتر است از دوز چهار میکروگرمی استفاده شود تا اثر بخشی آن بیشتر شود.

کد خبر 5320870

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه نوروزیان سینوفارم واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله بوشهر واکسن کرونا کرمانشاه عزاداری 28 صفر گرگان کهگیلویه و بویراحمد رحلت پیامبر اکرم ص واکسیناسیون کرونا سیستان و بلوچستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد