Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@20:58:37 GMT

ارتباط بین چاقی و بیماری کووید-۱۹

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۵۷۴۰

ارتباط بین چاقی و بیماری کووید-۱۹

متخصصان معتقدند که چاقی خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا را سه برابر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون محققان در حال بررسی عواملی هستند که خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، متخصصان معتقدند که چاقی نیز خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری را افزایش می‌دهد.

تأثیر چاقی بر بیماری کووید -۱۹

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که چاقی یک بیماری مزمن شایع و جدی است که خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های مزمن جدی و نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد. متخصصان معتقدند که چاقی خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا را سه برابر می‌کند، زیرا اضافه وزن ظرفیت ریه را کاهش می‌دهد و ممکن است به تنگی نفس و درد قفسه سینه منجر شود. علاوه بر این، چاقی ممکن است عملکرد سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال کند.

نتایج مطالعات انجام شده در زمینه چاقی و بیماری کووید -۱۹

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اضافه وزن بیشتر از دیگران به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر چاقی بر بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و تقریباً ۵.۵ میلیارد بزرگسال در ۱۵۴ کشور دنیا را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد چاق بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن قرار می‌گیرند. علاوه بر این، چاقی باعث می‌شود دوران بهبود بیماری نیز افزایش پیدا کند.

تغییر سبک زندگی به منظور پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹

چاقی یک بیماری مزمن است که خطر ابتلاء به بیماری‌های دیگر مانند مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون بالا و حتی انواع خاصی از سرطان را افزایش می‌دهد. توصیه شده است که افراد به منظور پیشگیری از بروز چاقی سبک زندگی سالمی داشته باشند؛ به عنوان مثال، باید از مصرف چربی‌های ناسالم دوری کنند و به جای آن از مواد غذایی حاوی چربی مفید مانند تخم مرغ، ماهی‌های چرب، آووکادو، شکلات تلخ، دانه چیا و… استفاده کنند، سبزیجات و غذاهای سرشار از فیبر را در رژیم غذایی خود جای دهند، ورزش کنند، یوگا و مدیتیشن انجام دهند، به میزان کافی بخوابند و میزان استرس و اضطراب خود را کاهش دهند.

کد خبر 526976

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا کرونا در جهان کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ چاقی مرگ و میر ناشی از کرونا چاقی و کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نوع شدید بیماری کووید افزایش می دهد خطر ابتلاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد