Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:23:04 GMT

سومین جشنواره برداشت هلو در شندآباد برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۸۴۴۲

سومین جشنواره برداشت هلو در شندآباد برگزار می شود

احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این جشنواره روز جمعه برابر با ۱۶ مهر ماه جاری در جاده شبستر-تسوج محوطه بلوار ۳۵ متری شهرداری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به این محل مراجعه و در مراسم ویژه  آن شرکت کنند.

وی اظهار داشت: شهرستان شبستر در کنار دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی، از جمله شهرستان‌های برخوردار آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی و باغداری است که همه ساله میزبان گردشگران بسیاری برای ارائه محصولات باغی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه زاده با اشاره‌ به اینکه توسعه گردشگری شهرستان‌های آذربایجان شرقی در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد، برگزاری جشنواره‌های کشاورزی و باغداری را عاملی مهم در توسعه این بخش از گردشگری عنوان کرد.

 وی ادامه داد: رونق اقتصادی روستاها و توسعه بازار فروش محصولات کشاورزی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است. 

از مجموع ۲ هزار ۴۰۰ هکتار باغ هلو در شهرستان شبستر حدود ۲۸ هزار تن انواع هلو تولید و روانه بازار مصرف می شود که بخش عمده و مرغوب ترین آنها مربوط به باغات هلوی «شندآباد» است. 

«شندآباد» یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان شبستر در ۷۱ کیلومتری شمال غرب تبریز و ۶۹۵ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده‌است.

مردم این شهر اکثراً به شغل کشاورزی مشغول هستند؛ از مهم‌ترین محصولات آن می‌توان به میوه‌های سردرختی در انواع مختلف اشاره نمود که مهم‌ترین آن‌ها میوه هلو با بیش از ۱۰۰ نوع تنوع می‌باشد. مرغوبیت هلوی شندآباد به‌حدی است که شهرت کشوری یافته و به بازارهای اقصی‌نقاط کشور و کشورهای همجوار صادر می‌شود. البته در کنار محصولات باغی، محصولات جالیزی و صیفی‌جات شندآباد هم مرغوبیت و محبوبیت خاص خود را در میان مردم شهرستان شبستر داراست.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی برداشت محصول کشاورزی شبستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی برداشت محصول کشاورزی آذربایجان شرقی برداشت محصول کشاورزی شبستر آذربایجان شرقی شهرستان شبستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر