Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  محسن مرادی اوجقاز رییس شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری دو ارومیه که پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس می‌باشد در رای جدید خود به جای مجازات زندان برای برخی از متهمین، آن‌ها را به مناسب سازی بستر خدمات اجتماعی آموزشی در جهت حمایت و تامین وسایل کمک و بسته‌های تحصیلی همچون لوازم تحریر، بسته‌های اینترنتی و گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند مناطق حاشیه نشین، هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید با هدف برخورداری تمامی دانش آموزان از امکانات تحصیلی مناسب و استاندارد در قالب طرح همکلاسی محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که قاضی خلاق در صدور آرای جایگزین حبس می‌باشد با نظارت بخش آسیب‌های اجتماعی استانداری _ مناطق حاشیه نشین (دفتر تسهیلگری و توسعه محلی) مبادرت به صدور ده‌ها رای در قالب طرح همکلاسی جهت مناسب سازی بستر خدمات اجتماعی آموزشی نمودند.

"محسن مرادی اوجقاز" می گوید: همواره تلاش می کنم به جای صدور حکم حبس، حکم به انجام خدمات اجتماعی، رایگان و اجتماع محور را برای احکامی که قابلیت دارند، صادر کنم.

وی ادامه داد: علاوه بر اراده مقام قضایی، بزهکاران به عنوان یکی از طرفین توافق کیفری فرایند دادرسی این حق را دارند که به بررسی ابعاد پیشنهاد مقام‌های قضایی پرداخته و پس از ارزیابی این پیشنهاد نسبت به قبول یا رد آن اظهار نظر کنند.

قاضی ارومیه ای اضافه کرد: این نوع احکام قابل برگشت هستند و در صورتی که محکوم، به تعهدات مقرر عمل نکند، همان مجازات اولیه که حبس است، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت احکام جایگزین حبس، بیان کرد: این نوع آرا ارتباط بین مجرم و اجتماع را حفظ می‌کند و عیوب زندان را ندارد.

این قاضی خلاق به مدت سه سال متوالی رتبه برتر کشوری را در صدور احکام جایگزین کسب کرده‌ است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احکام جایگزین مجازات زندان آذربایجان غربی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد