Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتشار مطلبی در روزنامه رأی الیوم اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی با متمرکز شدن بر روی تحریک ایران به دنبال واداشتن آن به انجام عکس العمل‌های شتابزده هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه «رأی الیوم»، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب مطلبی را در خصوص اتهام زنی های اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت های هسته ای تهران، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مطلب سفر اخیر «ایال حولاتا» مشاور امنیت داخلی و رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ایالات متحده آمریکا و دیدار با مقامات این کشور را مورد توجه قرار داده است.

بر اساس این گزارش، عطوان در مطلب خود در این زمینه آورده است: مقام ارشد رژیم صهیونیستی اخیراً به ایالات متحده آمریکا سفر کرد تا در خصوص برنامه هسته ای ایران با مقامات واشنگتن گفتگو کند. ایال حولاتا همچنین درباره سیاست های ایالات متحده آمریکا در منطقه پس از خروج ذلت بار نیروهای این کشور از افغانستان، با مقامات واشنگتن رایزنی کرد.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامه مطلب خود تأکید کرده است: تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران مدتی است که بیش از پیش افزایش یافته است. بنابراین، اکنون آنچه که بیش از هر چیز دیگری ذهن مقامات صهیونیست را به خود مشغول ساخته است این است که چطور باید جلوی پیشرفت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را گرفت و اجازه نداد که این برنامه ارتقاء پیدا کند؟

عطوان در مطلب خود عنوان کرده است: بسیاری از کارشناسان نظامی و نیز ژنرال های بازنشسته رژیم صهیونیستی معتقدند که اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای آن نه تنها به نابودی برنامه هسته ای ایران منجر نمی شود بلکه نتایج معکوس به دنبال خواهد داشت. مقامات ارشد رژیم صهیونیستی معتقدند که هرگونه اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته ایران پاسخی به مراتب قدرتمندانه‌تر از سوی تهران به دنبال خواهد داشت.

در ادامه مطلب مذکور آمده است: ایهود باراک، موشه یعلون و ایهود اولمرت از جمله شخصیت های رژیم صهیونیستی هستند که معقتدند ایران در صورت مواجهه با گزینه نظامی، پاسخ سخت‌تری می دهد. در این میان، صهیونیستها از متحدان و بازوان جمهوری اسلامی ایران نظیر حزب الله لبنان نیز هراس دارند. به عنوان نمونه، حزب الله که ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد و یا جنبش های حماس و جهاد اسلامی که از قدرت موشکی بالایی برخوردار هستند بزرگترین تهدید علیه تل آویو به شمار می روند.

عطوان در ادامه مطلب خود تأکید کرده است: رژیم صیونیستی درحال حاضر ایالات متحده آمریکا را تحت فشار قرار داده است تا به میز مذاکرات وین باز نگردد. به نظر می رسد که سفر اخیر ژنرال ایال حولاتا به واشنگتن برای متقاعد کردن مقامات آمریکایی به عدم مشارکت در نشست وین، صورت گرفته است.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامه می افزاید: دولت جدید ایران به ریاست سید ابراهیم رئیسی رویکردی متفاوت از دولت پیشین در برنامه هسته ای دارد. این دولت معتقد است که مذاکرات باید نتایج عینی داشته باشد. در حال حاضر، اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در زمینه برنامه هسته ای این کشور ممکن است نه تنها تأثیری بر اقتصاد تهران نداشته باشد، بلکه مسیر جدیدی را برای خودکفایی بیشتر آن بگشاید.

عطوان در پایان مطلب خود نیز به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در فاش کردن نقش خود در ترور شهید سلیمانی اشاره کرده است. او در این زمینه اعلام کرده است: صهیونیستها با انجام اقدامات تحریک آمیز متعدد از جمله فاش کردن نقش خود در ترور شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس تلاش می کنند تا تهران را به انجام یک عکس العمل شتابزده وادار سازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عطوان تل آویو سردار سلیمانی تحلیلگر مشهور جهان عرب ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی برنامه هسته ای مطلب خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند