Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «هاله زواتی» وزیر انرژی اردن بعد از نشستی مشترک با «ولید فیاض» و «غسان الزامل» همتایان لبنانی و سوری خود در امان، پایتخت این کشور اعلام کرد در این نشست یک برنامه عملیاتی و زمانی برای راه‌اندازی مجدد خط انتقال برق بین اردن، سوریه و لبنان ارائه شد و یک توافقنامه برای اجرای فرآیند تامین برق تهیه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل هم غسان الزامل اعلام کرد روند بازسازی خطوط مستقیم برق میان اردن و سوریه که به دلیل حملات تروریست‌های تکفیری آسیب دیده است به زودی آغاز خواهد شد و سوریه متعهد شده است هرآنچه که در توان دارد برای این کار انجام دهد؛ و مطالعات فنی لازم جهت همکاری با نیروگاه‌های برق اردن هم شروع شده است.

از سویی دیگر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا ادعا کرد در ۲۴ ماه گذشته این آژانس یک قرارداد با شرکتی نوبنیاد که در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و به صرفه تخصص دارد به قیمت ۲۹ میلیون دلار منعقد کرده است تا بتواند انرژی پایدار و قابل اعتمادی را به لبنان ارائه دهد.

توافق میان دمشق، امان و بیروت درحالی اتفاق می‎افتد که بعد از یک بحران طولانی و کمبود سوخت در لبنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله اعلام کرد برای کمک به مردم کشور خود از ایران سوخت خریده است. بعد از اعلام این خبر آمریکا که قصد داشت سوریه را در یک محاصره منطقه‌ای قرار دهد مجبور شد موافقت کند برق اردن و سوخت مصر از خاک سوریه به لبنان صادر شود. اینگونه دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان توانست محاصره سه کشور ایران، سوریه و لبنان را بشکند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه بحران سوخت تحولات لبنان تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران تنیس ایران در غرب آسیا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود دقایقی پیش با قهرمانی تیم دختران ايران بسته شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند.

دختران ايران با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران ايران نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت نیز به فینال غرب آسیا صعود می‌کند.

سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیئت تنیس خراسان شمالی است.

دیگر خبرها

  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس ایران در غرب آسیا
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد