Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به نفوذ زبانه هوای پرفشار به استان قزوین از امشب هوای استان به شدت سرد شده و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی به ویژه صیفی‌جات را به شدت تهدید می‌کند. - اخبار استانها -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نفوذ زبانه هوای پرفشار به استان قزوین از امشب هوای استان به شدت سرد شده و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی به ویژه صیفی‌جات را به شدت تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با نفوذ این سامانه هوای پرفشار دمای هوا در ارتفاعات تا منفی 5 درجه سانتی‌گراد هم کاهش پیدا خواهد کرد و از امشب (شب پنج‌شنبه) تا صبح یکشنبه 18 مهرماه شاهد زمستانی شدن هوای استان قزوین خواهیم بود و به همین خاطر کشاورزان و زارعان باید از محصولات زراعی و باغی خود به ویژه ذرت و اقلام صیفی مانند گوجه و خیار حفاظت کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: دستگاه‌های متولی مانند سازمان جهادکشاورزی و مدیریت بحران هم باید تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت عمده به محصولات کشاورزی را اجرایی کنند تا زراعان ما بتوانند از این سرمای زودهنگام با کمترین مشکل عبور کنند.

عضو شورای فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین با اشاره به منطقه اثر سرمای زودرس یادآور شد: غالب مناطق استان قزوین به ویژه مناطق سردسیر استان قزوین تحت تأثیر این توده هوای زودهنگام زمستانی قرار خواهند گرفت و در این میان تمهیدات جدی باید در نقاطی مانند آوج اندیشیده شود تا محصولات باغی و زراعی به طور کامل نابود نشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین: باغات میوه برای جلوگیری از سرمازدگی سایبان‌دار می‌شوندهشدار زرد هواشناسی قزوین/ خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی و دامی را تهدید می‌کندبیم سرمازدگی محصولات کشاورزی در پاییز زنجان/ دمای هوا 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد

شیخ‌الملوکی یادآور شد: این چهارمین هشدار زرد هواشناسی در حوزه کشاورزی است که از ابتدای سال صادر می‌شود و به اعتقاد ما می‌تواند در صورت جدی گرفته نشدن خسارت زیادی وارد کند؛ به شرطی که تمهیدات مقابله‌ای برای آن پیش‌بینی نشده باشد. با این حال احتمال ایجاد خسارت در این سرمازدگی هم مانند سرمازدگی‌های گذشته بالاست.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین آب و هوا کشاورزی استانداری قزوین آب و هوا کشاورزی سرمازدگی محصولات کشاورزی خطر سرمازدگی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد. ️

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، مهدی صابری در رابطه با وضعیت هوای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

️وی افزود: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی سامانه بارشی وارد شده به استان از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه تقویت می‌شود و بارش‌های متناوب باران در مناطق مختلف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: این بارندگی‌ها برای همه مناطق پیش‌بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

صابری از شهروندان خواست تا روز چهارشنبه از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ها به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه و وزش تند باد خودداری کنند.

کد خبر 751254

دیگر خبرها

  • هوای خراسان‌شمالی ۱۰ درجه خُنک‌تر می‌شود
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید تگرگ و باران در این استان‌ها/ هوای کدام استان‌ها سرد می‌شود؟
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ تگرگ و بارش باران در راه است/ هوای کدام استان‌ها سرد می‌شود؟
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • آسمان گلستان تا فردا تحت تاثیر امواج سامانه کم فشار قرار دارد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین