Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:21:31 GMT

هشدار درباره سیب خوردن را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۴۳۱۵

هشدار درباره سیب خوردن را جدی بگیرید

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، النا سولوماتینا، متخصص تغذیه از روسیه در مقاله‌ای نوشت که سیب خوردن به مقدار زیاد، چقدر خطرناک است؛ این میوه می‌تواند در افراد با معده‌ای با اسیدیته بالا، ناراحتی ایجاد کند.

او معتقد است که اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می‌یابد. دلیل آن این است که سیب‌های تازه، پر از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را سرعت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سولوماتینا می‌افزاید: کسانی که دستگاه گوارش آنها با مشکل روبرو شده است، سیب را باید با احتیاط مصرف کنند و برخی افراد که اصلاً غذا نمی‌خورند یا فقط غذای پخته می‌خورند نیز نباید به گوارش خود با سیب خوردن آسیب بزنند.

به گفته یک متخصص دیگر، سیب‌ شیرین برای دیابتی‌ها خطرناک بوده، زیرا حاوی ساکارز (نام علمی شکر) است. البته، این متخصص اظهار داشت که سیب یک محصول کم کالری و سالم بوده که حاوی ویتامین‌ها و فیبر زیاد است.

ریما مویسنکو، معتقد است که بیش از حد سیب نخورید تا فشار به معده وارد نشود. بهتر است در نیمه نخست روز، سیب بخورید تا زمان کافی برای هضم آن وجود داشته باشد. میزان معمول روزانه سیب خوردن به‌عنوان میوه تازه، در اواخر تابستان و اوایل پاییز، به میزان ۳۰۰ گرم است.

او می‌افزاید: در زمستان و بهار، ۱۰۰ گرم سیب، کافی است. در روز‌ها و فصل‌هایی که سیب تازه وجود دارد، ۳۰۰ گرم سیب کافی است که می‌توانید این مقدار سیب را بخورید و سلامتی خود را افزایش دهید.

پیش از این، یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، با شرکت ۴۰ فرد میان‌سال انجام شد و نشان داد که نیمی از این افراد، روزانه دو عدد سیب می‌خوردند و نیمی از آنها به مدت دو ماه، آب سیب می‌نوشیدند. پس از مدتی، گروه‌ها جای خود را عوض کردند. حداکثر کلسترول در میان شرکت‌کنندگانی که سیب می‌خوردند، ۵.۸۹ و آنها که هفته‌ها آب سیب می‌نوشیدند، ۶.۱۱ بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه صفر حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی سلامت بدن سیب معده اعمال ماه صفر حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی سیب خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!

به گزارش "ورزش سه"، هشتمین حذف پرسپولیس از جام حذفی در یک دهه اخیر با شکست مقابل آلومینیوم در ضربات پنالتی اتفاق افتاد تا در مرحله یک چهارم نهایی خبری از سرخابی‌های پایتخت نباشد. اتفاقی که پس از سال‌های طولانی اتفاق افتاده است.

جالب آنکه از هشت شکست پرسپولیس در جام حذفی در یک دهه اخیر، شش مورد در ضربات پنالتی رقم خورده است که در نوع خود آمار جالب توجهی است.

این تیم در جام حذفی فصل ۹۳-۱۳۹۲ با شکست در ضربات پنالتی مقابل فولاد خوزستان در اهواز از این جام کنار رفت. سه فصل بعد از آن بود که شاگردان برانکو در شیراز مقابل تیم لیگ دویی قشقایی باز هم در ضربات پنالتی شکست خوردند و در اولین مرحله از جام حذف شدند. یک فصل بعد از آن نیز بار دیگر‌ پرسپولیس با شکست در ضربات پنالتی این بار مقابل صنعت نفت آبادان با جام حذفی وداع کردند.

سه سال گذشت تا اینکه این بار شاهد دربی جام حذفی بعد از ۹ سال بودیم در نیمه نهایی بودیم. دربی‌ای که بعد از تساوی ۲ بر ۲ کار به ضربات پنالتی کشید و حکم صعود شاگردان مجیدی در ضربات پنالتی امضا شد.

اتفاقی که یک سال بعد نیز رخ داد و باز هم آبی‌ها موفق به حذف پرسپولیس این بار در مرحله یک چهارم رخ داد. سرانجام در بازی مقابل آلومینیوم و بعد از سه سال، بار دیگر پرسپولیس با شکست در ضربات پنالتی از جام حذفی کنار رفت تا طلسم پنالتی‌ها همچنان گریبان‌گیر سرخپوشان باشد.

دیگر خبرها

  • کافی است انسان باشد!
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید