Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:01:10 GMT

توسعه مفهوم خادمیاری با هدف محرومیت‌زدایی است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۸۰۲۶

توسعه مفهوم خادمیاری با هدف محرومیت‌زدایی است

حجت الاسلام ابراهیم حجت‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سالیان سال مردم آرزوی خادمی برای امام رضا(ع) را داشتند که این فرصت تنها برای مجاورین حضرت محقق می‌شد که توفیق داشتند در قالب خادم یا خادم‌یار خدمت کنند. اما طرح «خادمیار» که از ابتدا به عنوان طرح«خادم‌یاور» مطرح شده بود از دهه ۷۰ قوت مجدد گرفت و دامنه‌اش به کل استان‌های سراسر کشور کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمات رضوی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روال کار به این صورت بود که هرکس با توجه به تخصصی که دارد به عنوان خادم و نماینده امام رضا(ع) از مردم و شهر استانش گره‌گشایی کند، افزود: لذا افراد مطابق سازماندهی که دارند ابتدا گزینش می‌شوند سپس کد خادمیاری دریافت می‌کنند و بعد فعالیت خود را آغاز می‌کنند که مطابق فعالیت‌هایشان امتیازاتی برایشان در نظر گرفته می‌شود و طبق امتیازاتشان خدمت در حرم امام رئوف برایشان ایجاد می‌شود.

وی افزود: برش خیلی کوچکی از خادم امام رضا (ع) بر عهده دبیرخانه است و هر انسان دلسوخته اهل بیت(ع) هر کاری را در هرجای عالم به نیت امام رضا(ع) انجام دهد خادم الرضا محسوب می‌شود پس نه تنها ایران بلکه کل عالم بر سر سفره کریمانه حضرت مهمان هستند.

فعالیت ۱۹ کانون تخصصی در استان

 وی با بیان اینکه خادمیاران در دو قالب عمومی و خصوصی سازماندهی می‌شوند، ادامه داد: تاکنون ۱۹ کانون تخصصی از طرف مشهد در استان با موضوعات مختلف از جمله حقوق، مشاوره، ورزش، نهج البلاغه خوانی، امور بانوان و خانواده و ... تشکیل شده که با خادم‌یاران تخصصی خدمات تخصصی ارائه می‌دهند و این خدمات به عنوان امتیاز برایشان ثبت می‌شود و بر اساس این امتیازات خادمی در حرم برایشان محقق می‌شود.

 حجت پناه ادامه داد: در طرح جدید مشهد سهمیه خادمیاری را به صورت مستقیم به استان‌ها نمی‌دهد بلکه خادمیاری بر اساس فعالیت‌های خادمیاران رضوی در کانون‌ها صورت می‌گیرد که هرچه فعالیت و امتیاز افراد بیشتر باشد خادمیاری آن‌ها در حرم زودتر محقق می‌شود و اگر فعال نباشند خودکار از سیستم و سامانه حذف می‌شوند. 

وی افزود: ملاک این است که هر شهرستان ۲۰ هزار نفره دارای کانون عمومی باشد که تا محقق شدن این هدف راه طولانی در پیش داریم، کانون تخصصی در همه شهرستان‌ها وجود دارد اما تنها ۳۰ کانون عمومی در استان مشغول فعالیت هستند که در تلاش هستیم همه شهرستان‌ها در قالب خادمیار که محدودیت‌های بیشتری دارد و یاوران رضوی که فضای عمومی دارد فعال شوند.

محرومیت‌زدایی هدف اصلی فعالیت‌های خادمان رضوی

مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی به مناسبت وسیع خود هدف تشکیل این کانون‌ها و انجام این گونه خدمات است، گفت: خدمات با هدف محرومیت‌زدایی به معنای وسیع این امر انجام می‌شود زیرا که محروم تنها فقیر نیست بلکه گاهی فردی محروم از محبت در خانواده می‌باشد، گاهی محروم از دریافت مشاوره‌های حقوقی است و گاهی محروم از امکانات ورزشی می‌باشد که به وسیله این کانون‌های عمومی و تخصصی برخی از محرومیت‌ها در زمینه‌های مختلف از بین خواهند رفت.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: خادم یاری محرومیت زدایی محرومیت زدایی امام رضا کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  این نشست با هدف برنامه ریزی هر چی بهتر برای دهه کرامت. انتقال تجارب دبیران شهرستان‌ها هماهنگی هرچه بهتر پر جهت خدمت امام رضایی به مردم. با شعار همه خادم الرضائیم در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی مشهد الرضا بمدت دو روز برگزار شد.

در این نشست سخنرانان و کارشناسان معاونت‌های اجتماعی فرهنگی قرآن و عترت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند

محمد اسماعیل امام زاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران مهمترین محور چهلمین نشست دبیران کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در سالن اجتماعات مدیریت خدمات زائران رضوی مبحث تحکیم خانواده جوانی جمعیت نشر فرهنگ قرآن و عترت و نیز فرهنگ رضوی اعلام کرد

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری