Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: از ۵۹۵ روستا در شهرستان اندیکا تا کنون ۵۸ روستا آسیب دیده از زمین لرزه اخیر ارزیابی شده و این ارزیابی ادامه داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، شهاب صدیقی در حاشیه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان اظهار کرد: ارزیابی ها از روز سه‌شنبه آغاز شده است و تا به امروز ۵۸ روستا ارزیابی شده که روند ارزیابی از سوی بسیج جامعه مهندسین، گروه‌های ارزیاب استان و دیگر شهرستان‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پس از وقوع زلزله در ۱۲ مهر ماه جاری ۱۳ پس لرزه در منطقه داشتیم که بزرگترین این پس لرزه ها ۳.۷ ریشتر بود، گفت: بلافاصله ستاد مدیریت بحران استان در بخش‌های مختلف امدادی و درمانی و راه وارد عمل شدند و برای این کار هلال احمر هفت تیم و یک بالگرد به منطقه اعزام کرد و اورژانس استان ۲۱ دستگاه آمبولانس را راهی منطقه کرد و سه بالگرد را به صورت آماده باش قرار داد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به نحوه امداد رسانی به آسیب دیدگان این حادثه افزود: در مجموع با توجه به بزرگی حادثه،  این اتفاق  بدون فوتی به پایان رسید و فقط ۱۶ مصدوم بر جای گذاشت که اقدام های درمانی و امدادی لازم برای آنها انجام شد.

صدیقی بیان کرد: خسارت وارده به اموال مردم به ویژه در حوزه واحدهای مسکونی و محل نگهداری دام‌ها بسیار زیاد است که همچنان در حال ارزیابی است.

او اضافه کرد: بنا بر آمار اعلام شده ۹۰ درصد جمعیت شهرستان اندیکا روستایی و ۱۰ درصد آن شهری است و سه شهر آن جمعیتی در حدود پنج هزار نفر و ۵۹۵ روستای آن جمعیتی در حدود ۴۷ هزار نفر دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به پراکندگی روستاها در اندیکا  تصریح کرد: برخی روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند که رسیدگی به آنها را سخت کرده است.

او در خصوص آخرین وضعیت راه های این شهرستان ادامه داد: پس از زمین لرزه ریزش سنگ به جاده را داشتیم که تا عصر همان روز تمامی مسیرهای اصلی بازگشایی شد اما هنوز این مسیرها با توجه به سقوط سنگ های بزرگ و آسیب هایی که با جاده ها وارد کرده، ایمن سازی نشده اند از این رو اقدام های ترمیمی در دستور کار قرار گرفته است.

صدیقی با اشاره به اسکان موقت خسارت دیدگان افزود: در وهله نخست بحث اصلی اسکان موقت مردم و بازسازی خانه ها و در وهله دوم بازسای تاسیسات برای ادامه جریان عادی زندگی مردم در حال انجام  و برنامه ریزی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان تاکید کرد: شهرستان اندیکا جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور و در دستور کار معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز قرار دارد با توجه به منابعی که برای این شهرستان تعریف شده است فرصت خوبی برای رسیدگی به وضعیت فعلی آن است.

او گفت: بنیاد مسکن نیز مقرر شده بنا بر وظایف سازمانی خود در بحث ارزیابی  و ستاد بازسازی کار را انجام دهد اما نیاز است دیگر دستگاه های اجرایی نیز کمک حال باشند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در پایان افزود: براساس گزارش های رسیده از دیگر شهرستان ها این زمین لرزه در برخی شهرستان ها از جمله ایذه و رامهرمز نیز خساراتی داشته اما این خسارت ها جدی نبوده و در دست بررسی و ارزیابی قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله روستاها استانداری خوزستان اندیکا برنا خوزستان بحران خوزستان مدیریت بحران زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه صبح امروز یکشنبه نقده را لرزاند.

این زمین در عمق ۹ کیلومتری شهرستان نقده در آذربایجان غربی به وقوع پیوست.

کد خبر 6090728

دیگر خبرها

  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • قلعه خواجه لرزید
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل