Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:12:24 GMT

دفتر سیا در امور ایران تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۹۷۸۸

دفتر سیا در امور ایران تعطیل شد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به عنوان بخشی از تغییرات سازمانی دفتر خود در امور ایران و کره شمالی را تعطیل کرده است.

به گزارش ایمنا، رسانه‌های آمریکا امروز پنجشنبه گزارش داده‌اند در «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) برخی تغییرات سازمانی با هدف تمرکز بیشتر واشنگتن روی مقابله با نفوذ چین اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلی‌ترین تغییر سازمانی، تأسیس دفتری با مأموریت ویژه برای هدایت منابع سیا به سمت مقابله با چین است و این سازمان تصمیم گرفته به مقابله با قدرت روزافزون این کشور آسیایی بپردازد.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده میزهای ایران و کره شمالی در سیا به فعالیتشان خاتمه داده و مسائل این دو کشور بار دیگر در دفاتر منطقه‌ای مربوط به خاورمیانه و آسیای شرقی مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

یک مقام ارشد سیا به نیویورک‌تایمز گفت اتمام فعالیت دفاتر ایران و کره شمالی به معنای کاهش اهمیت این کشورها یا کم شدن از تهدیدهای ناشی از آنها نیست، بلکه بعد از بررسی عملیات‌های سیا این جمع‌بندی حاصل شده که تحلیل این کشورها به عنوان بخشی از منطقه محل وقوع آنها نتایج دقیق‌تری به دست می‌دهد.

این تغییرات سازمانی در شرایطی اتفاق افتاده‌اند که روزنامه نیویورک‌تایمز در روزهای گذشته با انتشار چند گزارش از مقابله کارآمد جمهوری اسلامی ایران با روش‌های جاسوسی سیا خبر داده بود.

این روزنامه در جدیدترین گزارش خود روز سه‌شنبه نوشته بود شمار زیادی از جاسوس‌های سیا دستگیر و یا کشته شده‌اند و یا فعالیت‌هایشان لو رفته است. نیویورک‌تایمز نوشته ایران و برخی از کشورهای دیگر توانسته‌اند با شناسایی منابع اطلاعاتی سیا، آنها را به جاسوس‌های دوجانبه تبدیل کنند.

طبق گزارش این روزنامه، مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکایی هفته گذشته به تمامی دفاتر سیا در سراسر دنیا هشدار داده‌اند که شمار نگران‌کننده‌ای از مخبران به کار گرفته شده دستگیر یا کشته شده‌اند.

نیویورک‌تایمز شهریورماه سال جاری هم گزارش داده بود عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تشکیل شبکه مخبران در ایران در نتیجه «عملیات ضداطلاعاتی بسیار کارآمد» از سوی تهران ناکام مانده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است: «مقام‌های آمریکایی می‌گویند پیام مکتوب ارسال‌شده از سوی یک افسر سیا که مسئولیت تشکیل شبکه‌های جاسوسی در ایران را به عهده داشت در سراسر بخش‌های مقر مرکزی این سازمان اطلاعاتی در لانگلی طنین‌انداز شد: شبکه مخبران آمریکا تا حد زیادی مغلوب عملیات‌های ضد اطلاعاتی بسیار کارآمد تهران شده بود و تهران، مانع تلاش‌ها برای بازسازی این شبکه شده است.»

نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده رژیم اسرائیل با فراهم کردن «اطلاعات موثق» درباره فعالیت‌های هسته‌ای، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به آمریکا برای پر کردن این شکاف کمک کرده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل سوابق طولانی همکاری با یکدیگر دارند و این همکاری‌ها به خصوص در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا به شدت افزایش یافت.

با وجود این، نیویورک‌تایمز مدعی شده این وضعیت بعد از روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که خواستار احیای توافق هسته‌ای برجام بود تغییر کرد تا جایی که در بهار سال جاری، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی حتی تبادل اطلاعاتی با آمریکا را به دلیل «عدم اعتماد به دولت بایدن» متوقف کرد.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، چالش پیش کنونی روی تل‌آویو و واشنگتن، در حالی که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با «جو بایدن» به واشنگتن سفر کرده بازسازی اعتماد، آن هم با وجود پیگیری اهداف متناقض در قبال ایران است.

منبع: فارس

کد خبر 527306

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چین آمریکا ایران سازمان سیا آمریکا کره شمالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان اطلاعات نیویورک تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای رسانه آمریکایی "فریدام نیوز" (FreedomNews.tv) ساعاتی پیش خبر داد که حامیان فلسطین در "روز خشم" در شهر نیویورک تظاهرات کرده و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

در جریان تظاهرات دیشب که با سرکوب شدید پلیس روبرو شد، تعدادی از معترضان پرچم فلسطین را بر بنای یادبود سربازان آمریکایی به اهتزاز درآورده و پرچم آمریکا را در برابر آن به آتش کشیدند.

حامیان فلسطین که در حمایت از شهر رفح به خیابان های منهتن سرازیر شده بودند، برخی از خیابان ها را نیز با موانع مسدود کرده و با پلیس درگیر شدند.

به دنبال این تظاهرات، پلیس نیویورک تعدادی از حامیان فلسطین را دستگیر و شرکت کنندگان این رخداد را متفرق کرد.

اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (۱۸ اردیبهشت) در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

ساعاتی بعد رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویدئو| آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در نیویورک‌سیتی
  • گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • چرا اسرائیل دفتر شبکه الجزیره را تعطیل کرد؟
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند