Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته اخباری درباره رتبه بندی معلمان، تعین محل هایی در مدارس برای واکسیناسیون دانش آموزان و افت یادگیری بر اثر آموزش مجازی داشت که در ادامه مشروح این اخبار آمده است:

تعیین تکلیف طرحی ۱۰ ساله؛ رتبه بندی معلمان در ایستگاه بهارستان به مقصد می‌رسد؟

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت که براساس آنچه در بند (و) تبصره ٢ قانون بودجه سال ١۴٠٠ آمده، ١۵٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ٢٠ هزار میلیارد تومان باید بین ١٢ مورد از جمله رتبه بندی فرهنگیان تقسیم شود، البته که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است مبلغ قابل توجهی را به این طرح اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: آنچه برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده عدد بزرگی است بر این اساس تمام تلاش ما بر این است تا حداقل از شهریور ۱۴۰۰ طرح رتبه بندی را برای معلمان اجرا کنیم تا این کار روی روال بیفتد و برای سال آینده یعنی ۱۴۰۱ این کار را با اعتبار بهتر و بار مالی بیشتری دنبال کنیم.

نشانی مراکز واکسیناسیون دانش‌آموزان تهرانی اعلام شد

مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان در مراکز تجمیعی وزارت بهداشت در جریان است اما جهت تسریع در انجام کار، تعدادی مرکز اختصاصی نیز آماده شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان برای واکسیناسیون اجباری نیست، افزود: این مراکز فقط در روز‌های پنج شنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ مهر) دایر هستند.

مدارس از اول آبان ماه بازگشایی می‌شوند

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در الگوی بازگشایی که طراحی کردیم فرایند بازگشایی مدارس از اول آبان ماه تمهید مقدمات می‌شود و مدارس بازگشایی خواهند شد.

کاظمی در خصوص بازگشایی مدارس بیان کرد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

کاهش ١٠ درصدی سطح یادگیری دانش آموزان ابتدایی در ایام کرونا

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره وضعیت افت تحصیلی دانش آموزان با توجه به روند آموزش‌های مجازی که طی دو سال تحصیلی گذشته دنبال شده است، اظهار کرد: در تابستان هماهنگی‌هایی انجام شد تا کلاس‌های تابستانی جبرانی برای دانش آموزانی که در ارزشیابی‌ها نمره قابل قبول یا نیازمند تلاش بیشتر کسب کرده اند، برگزار شود.

او ادامه داد: این کلاس‌های جبرانی طی ١۴ جلسه تا سوم شهریور ادامه پیدا کرد تا مشکلات آموزشی دانش آموزان برطرف شود.

به گفته معاون آموزش ابتدایی نتایج ارزشیابی در مجموع با دو سال قبل حاکی از این است که شاهد افت ١٠ درصدی در یادگیری دانش آموزان بودیم.

حکیم زاده اضافه کرد: طی بررسی‌ها دریافتیم که ٧٠ درصد دانش آموزان در سال تحصیلی ٩٧-٩٨ ارزشیابی خیلی خوب داشتند، اما این معیار طی این دو سال آموزش مجازی به ۶٠ درصد کاهش پیدا کرده است.

نحوه دریافت کتاب درسی برای دانش آموزان اتباع خارجی چگونه است؟

میترا تیموری سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره نحوه دریافت کتاب درسی دانش آموزان اتباع خارجی اظهار کرد: تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی همانند دانش آموزان ایرانی است و هیچ گونه تفاوتی در این میان وجود ندارد. در مسئله توزیع کتاب‌های درسی نیز همین گونه است و این دانش آموزان، بدون هیچ گونه تبعیضی از طریق سامانه فروشی و توزیع مواد آموزشی، کتاب‌های خود را تهیه می‌کنند.

او ادامه داد: دانش آموزان اتباع خارجی می‌توانند با وارد کردن کد دانش آموزی (۱۱ رقمی) خود به جای کدملی ۱۰ رقمی و به جای شماره سریال شناسنامه، عدد ۱ (۱۱۱۱۱۱)، به راحتی ثبت نام کتاب کنند.

تیموری درباره میزان توزیع کتاب در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار کتاب درسی در مقاطع تحصیلی مختلف میان دانش آموزان اتباع خارجی توزیع شده است.

جولان درد‌های مزمن آموزش و پرورش و تعدد اسامی برای انتخاب هفدهمین وزیر

محمود شفق کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عملکرد دولت سیزدهم در همین مدت زمان نسبتا اندک امید در جامعه را بیدار کرده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود در انتخاب وزیر آموزش و پرورش هم که وزارتخانه حساس و مهمی را سکانداری خواهد کرد، تمهیدات جدی به کار گرفته شود.

او ادامه داد: اقدامات رئیس دولت سیزدهم انتظارات جامعه فرهنگیان را را هم ارتقا داده است و آن‌ها انتظار انتخابی امید بخش و آشنا به مسائل و مشکلات این وزارتخانه را دارند.

به گفته این کارشناس آموزش و پرورش شرایط فعلی کشور و مشکلات اقتصادی ایجاب می‌کند تا فردی که سکانداری آموزش و پرورش را به دست می‌گیرد، از لحاظ رفع مشکلات معیشتی معلمان آگاه به شرایط باشد.

او افزود: وضعیت مالی و اعتباری با توجه به برآورد‌های دولت قبلی به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و فردی مسلط به شرایط باید برنامه ریزی‌های لازم را برای سال‌های آتی از زمان آغاز سکانداری کلید بزند و در شرایط کنونی هم منابعی را از درون آموزش و پرورش احصا کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان دانش آموزان اتباع خارجی آموزش و پرورش کتاب درسی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟

یک میلیون و۸۰۰ هزار دانش‌آموز از ۳۰ اردیبهشت در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، دز این مطلب اطلاعاتی درباره طراحی سوالات امتحانات ارائه شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد امسال در امتحانات نهایی شرکت می‌‌کنند و طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی  دوره متوسطه دوم در پذیرش دانشگاه‌ها تأثیر دارد.

یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، برای پایه یازدهم و دوازدهم از 11 عنوان درس و برای پایه دهم 12 عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

در کنکور سال 1403، سوابق تحصیلی سهم 50 درصدی دارد که 28 درصد برای دروس عمومی و 22 درصد برای دروس اختصاصی است.

دانش‌‌آموزان پایه دوازدهم از تاریخ 30 اردیبهشت 1403 و ذانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم باید از روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403  در امتحانات نهایی شرکت کنند.

طبق تأکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سوالات امتحانات نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شود و طراحی سؤالات امتحانات نهایی چند روز قبل از برگزاری آزمون در قرنطینه و امنیت کامل و با کمک گروهی از دبیران با تجربه در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با همکاری معاون آموزش متوسطه و نمایندگان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتابهای درسی متوسطه نظری انجام می‌شود.

همچنین به طراحان سوالات تاکید شده است از طراحی سوالات پرتکرار سال‌های قبل، جزوات و کتاب‌های کمک درسی پرهیز کنند.

طراحان سوالات امتحانات نهایی از میان دبیران مدارس دولتی

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، طراحی سوالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است و از طراحان خواسته شده درصدی از سوالات به سوالات آسان‌ و بخش عمده سوالات در حد متوسط باشد.همچنین تعدادی از سوالات سطوح بالای شناختی را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد.

طراحان سؤالات دبیران مدارس دولتی سراسر کشور هستند و با توجه به شیوه‌های تدریس، متناسب با دانش‌آموزان سؤالات را طراحی خواهند کرد.

دانش‌آموزان هیچ بخشی از کتاب درسی را حذف نکنند

وزارت آموزش و پرورش ضمن توصیه‌هایی به داوطلبان اعلام کرده است: دانش‌آموزان تمام کتاب درسی را مطالعه کنند و هیچ بخشی را حذف نکنند چون از تمام بخش‌های کتاب درسی طراحی سؤال می‌شود،  دانش‌آموزان به مؤسسات خصوصی و کتاب‌های کمک‌آموزشی مراجعه نکنند و کتاب‌های درسی را مبنا قرار دهند اما به‌جای پرداختن به کلیدواژه‌ها و نکات مهم، مفاهیم را مورد توجه قرار بدهند، یادگیری مهم است یعنی اگر مطلب را به‌خوبی متوجه شوند از عهده امتحانات نهایی برمی‌آیند.

نحوه طراحی سوالات در امتحانات نهایی

دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که انواعی از سؤالات در امتحانات نهایی قابل طرح هستند که برخی از آنها بدین قرارند:

مشابه آنها در قالب‌های گوناگونی مانند فعالیت، تمرین خود را بیازمایید و خودارزیابی در کتابهای درسی آمده‌اند.

در چارچوب محتوای کتاب هستند اما می‌توانند عیناً همان پرسش‌های موجود کتاب درسی نباشند.

ممکن است که بیش از یک راه حل و یک جواب داشته باشند؛ پس دانش آموزان می‌توانند پاسخ‌های متفاوتی به آنها بدهند. میتوانند داده محور و شاهد محور باشند در این نوع سوالات دانش، داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در اختیار دانش آموز قرار داده می‌شود تا با بررسی آنها به سوالات پاسخ دهد.

دانش آموزان را به تأمل و تفکر بیشتر ترغیب و به آنها کمک میکنند تا یادگیری خود را به موقعیت جدید تعمیم دهند.

به دانش آموزان کمک میکنند تا درک قوی تری از یک موضوع داشته باشند و با موضوعات دیگر یا دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند.

دانش آموزان را تشویق میکنند تا با استفاده از دانش و مهارت‌های خود موضوع را در سطح عمیق تری بررسی کنند.

نمی توان با بله و خیر یا یک پاسخ ساده و چند کلمه‌ای به آنها پاسخ داد بلکه از دانش آموزان میخواهند تا نظرات و دلایل خود را ارائه کنند.

تنها دانسته‌های دانش آموزان را اندازه نمی‌گیرند بلکه مطالب جدیدی به آنها یاد میدهند تا بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند، یادگیری خود را نظارت و هدایت کنند و از این طریق احساس رشد و عاملیت را در آنها تقویت می کنند.

در قالبهای متفاوتی مانند کوتاه پاسخ، درست، نادرست، کشف ارتباط و تشریحی ارائه میشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت