Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بالا بودن مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور و در برخی استان‌ها، از آثار پیک پنجم است.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: حمیدرضا جماعتی درباره وضعیت کرونا در کشور و علت قرمز بودن برخی شهر‌ها و بالا بودن مرگ‌ها در برخی مناطق، گفت: بالا بودن مرگ‌ها در کشور و در برخی استان‌ها، از آثار پیک پنجم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در برخی استان‌های با واکسیناسیون و اقدامات و رعایت خود مردم آمار کمتر شده، اما در برخی استان‌ها متاسفانه هنوز به حد کنترل خود نرسیده است. در عین حال میزان مرگ و میر هم با قرمزی استان ارتباطی ندارد؛ چراکه معمولا در بسیاری مناطق مرگ و میر به دلیل شدت بیماری است. از سوی دیگر بسیاری از بیماران دیرهنگام مراجعه می‌کنند که منجر به درگیری شدیدتر ریه می‌شود و باعث می‌شود بسیاری بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شوند؛ بنابراین هم شدت بیماری و هم مراجعه دیرهنگام، میزان مرگ و میر را بالا می‌برد، اما از نظر میزان بروز، آثار باقی مانده از پیک قبلی است که امیدواریم به تدریج طی دو سه هفته آینده با واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی که انجام می‌شود، بتوانیم شاهد باشیم که این شهر‌ها هم از قرمز به سمت نارنجی و زرد حرکت کنند.

مصوبات پیشگیرانه کمیته علمی کرونا

وی درباره پیش‌بینی زمان دو رقمی شدن مرگ‌ها در کشور، گفت: فکر می‌کنم اگر با مساله جدیدی مواجه نشویم، که البته ما اقدامات لازم را در کمیته علمی برای پیشگیری از پیک جدید، مصوبات را انجام دادیم، بر همین اساس امیدواریم با اجرای این مصوبات و عدم ایجاد پیک جدید، بتوانیم طی چند هفته آینده با انجام واکسیناسیون‌های قوی که در حال انجام است و اقدامات سریع و عاجلی که در کنار واکسیناسیون انجام می‌شود، شاهد کاهش میزان مرگ و میر باشیم.

جماعتی درباره جزئیات مصوبات پیشگیرانه، گفت: خلاصه این مصوبات شامل ادامه تسریع واکسیناسیون برای رسیدن به ایمنی جمعی است و همچنین موضوع استفاده از واکسن‌های بوستر است که باید استفاده شود. همچنین اقداماتی مانند بسته ماندن مجامع عمومی و مدارس و دانشگاه‌ها تا زمانیکه بتوانیم به ایمنی جمعی برسیم.

معیار رنگ‌بندی کرونایی شهر‌ها

وی درباره معیار رنگ‌بندی شهرها، گفت: رنگ بندی‌ها بر اساس میزان ابتلا به بیماری است. یعنی ممکن است که میزان مرگ و میر در شهری کم باشد، اما، چون میزان ابتلا که بر اساس تشخیص بیماری کروناست، زیاد است و وقتی تعداد ابتلا بالا رود، تعداد بستری هم بالا رفته و می‌تواند منجر به افزایش مرگ و میر شود، برای ما یک آلارمی است که در اینجا باید اقداماتی را انجام دهیم. اساس رنگ‌بندی بر اساس تعداد افرادی است که به بیماری مبتلا شدند و بر اساس میزان تشخیص تعداد افراد مبتلا است.

احتمال بروز پیک ششم؛ آری یا خیر؟

جماعتی درباره احتمال بروز پیک ششم نیز گفت: بسیاری از مجامع علمی در دنیا اعلام کردند که ممکن است در اواخر اکتبر یعنی اواخر مهر و اوایل آبان ماه با پیک جدیدی مواجه باشیم. با این حال همه این پیش‌بینی‌ها بر اساس اقدامات بهداشتی و رعایت جامعه، میزان واکسیناسیون و همچنین اینکه سوش جدیدی که نسبت به اقدامات بهداشتی یا واکسن مقاوم باشد، ایجاد می‌شود یا خیر متغیر است. به عبارت دیگر اگر همین شرایط باشد و ما به ایمنی جمعی برسیم و اقدامات بهداشتی را هم مردم انجام دهند، ممکن است شاهد چنین پیک‌هایی نباشیم.

وضعیت سوش‌های جدید کرونا

وی درباره اینکه آیا اکنون سوش نگران‌کننده‌ای که کشور ما را تهدید کند، مورد نظر است یا خیر، گفت: فعلا گزارشی از سوش‌هایی که بتوانند تهدیدکننده باشند، نداشتیم. هرچند گزارش‌هایی از سوش‌هایی مانند مو و... بود که خوشبختانه با اقدامات بهداشتی و واکسیناسیون در کشورها، باعث شد که این سوش‌ها تا حد زیادی مهار شده و وارد چرخه پاندمی کل کشور‌ها نشود.

بیشتر بخوانید: واکسیناسیون علیه کرونا اجباری می‌شود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا اقدامات بهداشتی برخی استان ها بالا بودن مرگ ها میزان مرگ و میر رنگ بندی بر اساس سوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب