Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،عقربه‌های ساعت چند دقیقه‌ای از ۷ و نیم صبح جمعه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۰ گذشته بود که هواپیمای ریاست جمهوری ایران اسلامی در باند فرودگاه بین‌المللی بوشهر ظاهر شد و دقایقی بعد آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رییس جمهوری به همراه نماینده ولی فقیه و استاندار بوشهر که برای استقبال از وی به داخل کابین هواپیما رفته بودند بر بالای پلکان هواپیما مشاهده و بعد طی مسیر پلکان برای اولین بار در جایگاه ریاست جمهوری دولت سیزدهم پا به بوشهر؛دیار تاریخی در کرانه شمالی خلیج فارس گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالو جان به دیار دریادلان خوش آمدی

در بدو ورود پسرکی نوجوان با دسته گلی به استقبال ریاست جمهوری رفت و ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهوری و هیات همراه،با زبان کودکانه خود خطاب به آیت الله رئیسی گفت: خالو جان به دیار مهر و مهربانی با مردمانی استوار و دریادلانی استکبارستیز خوش آمدی.

در ادامه آیت الله رئیسی در مقابل خبرنگارانی که خود را برای پوشش خبری سفر ریاست جمهوری به فرودگاه بوشهر رسانده بودند حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

وجود بیکاری در سرزمین ظرفیت‌ها صدای آقای رئیس جمهور را هم درآورد

وجود بیکاری در سرزمینی مانند بوشهر که به گفته آیت الله رئیسی غنی است از ظرفیت‌های بیشمار،غیرقابل تحمل است.

رئیس هیات دولت این استان را قطب کشاورزی ،شیلات،نخیلات و از همه مهمتر قطب صنعت نفت، گاز و پتروشمیی دانست و افزود: بوشهر حدود ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد و باوجود این ظرفیت‌های بسیار سخن گفتن از وجود بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در این منطقه غیرقابل تحمل است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: گامهای محکمی در جهت فعال شدن اقتصاد دریا،کشاورزی ، شیلات،نخیلات و صنعت نفت و گاز در این استان برداشته خواهد شد.

او همچنین وعده‌ داد که کارهای زیربنایی ازجمله برق رسانی و اتصال به ریل و راه آهن در این سفر کلید خواهد خورد تا به رفع مشکلات این استان منجر شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ناراحتی خود را از عدم برگزاری دیدارهای عمومی رسمی با مردم استان بوشهر در این سفر یک روزه به دلیل شیوع کرونا پنهان نکرد اما این وعده را داد که با بهبود شرایط ناشی از شیوع کرونا در فرصت‌های آینده در جمع و اجتماعات مردم بوشهر و شهرستان‌های این استان حاضر خواهد شد.

کرونا هم مانع میهمان نوازی بوشهری‌ها نشد

وجود کرونا و عدم هماهنگی برای برگزاری مراسم استقبال عمومی رسمی از ریاست جمهوری مانع از این نشده بود که اهالی میهمان نواز و خونگرم استان بوشهری خود را برای عرض خیر مقدم به مسیرهای عبور خودرو حامل آیت الله رئیسی نرسانند.

مردمی که موفق به دیدار رئیس جمهور شدند و عده‌ای هم نشدند

عده‌ای از اهالی به شکل گروه‌های خود جوش و غیرهماهنگ در مسیرهای مختلف که احتمال حضور رئیس جمهوری را می دادند حاضر و منتظر دیدار وی بودند که برخی موفق به این کار و عرض خیر مقدم شدند و بعضی دیگر نیز ناموفق بودند.

 اهالی تنگک رئیس جمهور را ندیدند

تعدادی از اهالی تنگک شهرستان بوشهر در قسمت ورودی فرودگاه بین المللی این شهر حاضر شده بودند تا بلکه رئیس جمهوری را ببینند و وی را در جریان مشکلات محله قدیمی شان قرار دهند.

"تنگک" نام منطقه‌ای در حاشیه جنوبی بندر بوشهر که در مسیر جاده نیروگاه اتمی قرار دارد و به سه محله به نام تنگک‌های ۱، ۲ و ۳ تقسیم شده‌ است و در ۲ دهه اخیر به دلیل کمبود زمین و مسکن در مرکز شهر مورد توجه جمعیت سرریز و مهاجران روستایی قرار گرفته است.

تنگک در ابتدا به عنوان منطقه‌ای برای ایجاد فضاهای کارگاهی و انباری اصناف شهر بوشهر در نظر گرفته شده بود و ساخت و ساز مسکن در این محل به دلیل قرار داشتن در محدوده اولیه حریم نیروگاه اتمی با محدودیت‌هایی روبرو بود اما در سال‌های اخیر با کاهش محدوده حریم این نیروگاه و مجاز شدن ساخت و ساز در این منطقه،دهها هزار نفر که اغلب نیز مهاجر هستند ساکن این منطقه شده اند.

تعدادی از اهالی این منطقه به امید رفع مشکلات عدیده محله شان سرراه رئیس جمهور حاضر شدند تا شاید با وی دیدار و درد و دل کنند.

شبکه فاضلاب در این منطقه وجود ندارد و آبهای سطحی نیز بصورت غیراصولی دفع می شود و پساب کارگاه های مختلف صنعتی و خدماتی در این منطقه رها و سلامت ساکنین را به خطر انداخته است.

بنرهایی در دست اهالی این منطقه که خود را به مسیر عبور احتمالی خودرو رئیس جمهور رسانده بودند وجود داشت که خواسته هایشان بر آن نقش بسته بود.

بسیاری از اهالی تنگک خواستار تعیین تکلیف وضعیت ساخت و سازهای  این منطقه بودند.

اهالی تنگک خواستار ایجاد زیرساخت ها و امکاناتی ازجمله فضاهای آموزشی ، ،مدرسه،بانک، آب ،برق و گازرسانی به منازل مسکونی خود بودند.

نظارت بر تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر درخواست های اهالی این منطقه بود.

ساکنین تنگک به دلیل عدم هماهنگی و عبور خودرو حامل رئیس جمهوری از سمت دیگری از فرودگاه موفق به دیدار با آیت الله رئیسی نشدند.

آقای رئیس جمهور؛فقط سد می خواهیم

جمعی از فعالین مدنی و اجتماعی روستای دهرودسفلی با حضور در مسیر استقبال سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر، خواهان توجه جدی به موانع و مشکلات روستای دهرودسفلی شدند.

مهمترین خواسته اهالی این روستا ساخت سد بود.

روستای دهرودسفلی یکی از روستاهای بخش دشتستان بوشهر با ظرفیت غنی در بخش کشاورزی و دامداری است که در طول دو دهه اخیر به دلیل کاهش بارندگی تقریبا تمامی مشاغل مرتبط با کشاورزی و دامداری در این روستا از بین رفته و بسیاری از ساکنین به شهرهای اطراف مهاجرت کرده اند.

متعجب از حضور رئیس جمهوری در نخلستان‌های تنگستان

آیت الله رئیسی در ادامه سفر به استان بوشهر پیش از ظهر جمعه وارد شهرستان تنگستان شد و با حضور در نخلستان‌های این منطقه پای درد و دل اهالی نشست.

در ابتدای حضور رئیس جمهور در این محل بسیاری از اهالی از این رویه تعجب کرده بودند و اعلام می کردند که تاکنون مسئولان ارشد استانی و شهرستانی هم در نخلستان‌های سوزان تنگستان حاضر نشده بودند اما اکنون ریاست جمهور در این محل پای درد و دل آنها نشسته است.

آبرسانی به منطقه تنگستان و آبیاری نخلستان‌های اهرم از مشکلاتی بود که در دیدار با رئیس جمهوری از سوی کشاورزان منطقه مطرح شد.

احداث سد برای آبیاری نخلستان های تنگستان مهمترین درخواست های کشاورزان این منطقه بود.

آیت الله رئیسی در جمع برخی از کشاورزان این منطقه گفت: بخش کشاورزی یکی از اولویت های اصلی توسعه بوشهر است و توسعه این بخش و نخیلات در کنار توجه به توسعه شیلات مورد تاکید دولت سیزدهم قرار دارد.

وی توسعه کسب و کارهای مرتبط با دریا و کشاورزی را از مهمترین اولویت‌های دولت دانست و وعده رفع مشکل آبیاری نخلستان های این منطقه را داد.

شهرستان اهرم تنگستان در فاصله ۴۰ کیلومتری بوشهر قرار دارد.                         

استان بوشهر با مساحتی حدود ۲۷ هزار و ۶۵۳ کیلومتر مربع، از شمال به استان خوزستان و بخشی از استان کهگیلویه و بویر احمد، از شرق به استان فارس، و از جنوب شرقی به بخشی از استان هرمزگان و از جنوب و غرب به آب های خلیج فارس محدود است.

شبه جزیره بوشهر در کرانه شمالی آبهای نیلگون خلیج فارس قرار دارد و یکی از مهم ترین مناطق باستانی خلیج فارس است.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت امروز  جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

آیت الله رئیسی در این سفر یکروزه از سوی وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، نفت،اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و  رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می شود.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ،نخلستان های اهرم  و موزه شهید رئیس علی دلواری از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

برچسب‌ها بوشهر سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری بوشهر، مقصد ششمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سفر استانی بوشهر سفر استانی آیت الله رئیسی ریاست جمهوری استان بوشهر رئیس جمهوری رییس جمهوری ریاست جمهور رئیس جمهور خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری‌ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان نیز در این مدت متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی، ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6090906

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند