Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز جمعه اسامی برندگان جایزه صلح نوبل از سوی مقر این نهاد در نروژ اعلام شد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، این جایزه به «ماریا ریسا» روزنامه‌نگار تحقیقی فیلیپینی-آمریکایی و «دمیتری موراتوف» روزنامه‌نگار اهل روسیه بابت «تلاش برای حراست از آزادی بیان که پیش شرط دموکراسی و صلح پایدار است» اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوایز نوبل هر سال توسط مقر این موسسه در سوئد در زمینه علوم مختلف اهدا می‌شود. با این حال مسئولیت اهدای جوایز صلح نوبل با مقر این سازمان در اسلو است.

به‌طور معمول جایزه صلح نوبل، با جهت‌گیری‌های سیاسی و در حمایت از چهره‌های غرب‌گرا اهدا می‌شود.

موراتوف یکی از بنیان‌گذاران روزنامه منتقد روسی «نوواجا گازتا» است و به ادعای موسسه نوبل، توانسته طی سالیان طولانی «در شرایط چالش‌ برانگیز» به فعالیت خود ادامه دهد.

به نوشته روزنامه «تایمز» موراتوف ماه مارس (فروردین) امسال مدعی شده است دفتر روزنامه نوواجا گازتا هدف حمله شیمیایی قرار گرفته است. او بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی ادعا کرد این حمله از سوی عوامل مرتبط با کرملین انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه جایزه صلح نوبل فیلیپین صلح نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر