Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز گفت: یکی از اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان تشکیل رصدخانه فرهنگی استان بود که این رصد خانه وظیفه دارد نسخه‌هایی برای تقویت و اصلاح فرهنگی استان ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضانعلی معتمدی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: فرهنگ عمومی نشانگر غیرت دینی، توانمندی و عزت یک ملت است، زیرا فرهنگ عمومی برخاسته از آداب، رسوم و رفتارهای یک ملت است، بر همین اساس مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ عمومی می‌فرمایند فرهنگ یک ملت است که می‌تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند، اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ عمومی عبارت از مجموعه‌ای منسجم از ارزش‌ها، باورها، رسوم و هنجارهای یک جامعه است بنابراین فرهنگ عمومی شامل تمامی فعالیت‌های مبتنی بر اندیشه و عادت است که در جهت برآوردن نیازهای بشری از منظر جوانب سیاسی، فرهنگی، فرهنگی است، همه بزرگان از گذشته تا به امروز دارای فرهنگ بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: هیچ گروهی را نمی‌توان یافت که فرهنگ نداشته باشد، یکی از مکانیزم‌هایی که برای مدیریت فرهنگ عمومی در نظام اسلامی در نظر گرفته شده شورای انقلاب فرهنگی است که در راستای فرمان امام خمینی در جهت سیاست گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگ کشور تشکیل شد یکی از مهمترین وظایف این شورا مهندسی فرهنگ کشور است.

کسب رتبه دوم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در کشور

معتمدی خاطرنشان کرد: شورای انقلاب فرهنگی موضوع مهندسی فرهنگی کشور را با جدیت دنبال می‌کند، شورای فرهنگ عمومی از ابتکارات مقام معظم رهبری است و این شورا به عالی‌ترین شورا در حوزه فرهنگ در استان‌ها و شهرستان‌ها تبدیل شد، در این راستا نخبگان فرهنگی و دستگاه‌های متولی فرهنگ در این شورای استان عضویت دارند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به ریاست نماینده ولایت فقیه در استان تشکیل شده است و استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از اعضای اصلی این شورا هستند به لطف خدا در طی سال‌های گذشته شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان فعالیت‌های خوبی داشته است به نحوی که در سطح کشور توانسته است رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: یکی از اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان تشکیل رصدخانه فرهنگی استان بود که این رصد خانه وظیفه دارد نسخه‌هایی برای تقویت و اصلاح فرهنگی استان ارائه دهد.

وی ادامه داد: گزارشات شورای فرهنگ عمومی اصفهان زمانی که در شورای فرهنگ عمومی کشوری مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت و در این راستا پنج مصوبه شورای فرهنگ عمومی اصفهان به مصوبات ملی تبدیل شد و به تمام کشور ابلاغ گردید این موضوع نشان دهنده ظرفیت فرهنگی استان اصفهان است بر همین اساس باید از ظرفیت مردم و دستگاه در این راستا استفاده کنیم.

کد خبر 527365

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تقویت و اصلاح فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه به‌رسم فتوت به مناسبت فرارسیدن هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در راستای تکریم پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در ذکر خانه بوتراب برگزار شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آئین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ شوال به‌عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه در فرهنگ عمومی جامعه و تسری در مراودات و کارهای روزمره و توسعه ورزش زورخانه‌ای وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود محلات قدیمی امین‌آباد، عاشق‌آباد و محمودآباد اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ویژه برنامه به‌رسم فتوت را برای دومین سال در راستای تکریم و بزرگداشت پهلوانان و قهرمانان نامی بزرگ این محلات برگزار کرد.

رسالت با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه برنامه به. رسم فتوت در قالب اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای، تکریم خانواده پهلوان شهید محله محمودآباد و تکریم و بزرگداشت پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در منطقه ۱۲ اصفهان در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 748041

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان