Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گمرک ایران گفت: براساس پیگیری‌های گمرک از واردکنندگان کامیون‌های رسوبی در گمرک تهران، همه شرکت‌ها اعلام آمادگی کردند تا پایان ماه جاری کامیون‌های خود را ترخیص کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک درباره آخرین تصمیمات برای تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی رسوبی در گمرکات کشور به ویژه گمرک شهریار گفت: با توجه به ابعاد و تبعات گسترده ترخیص نشدن کامیون‌های وارداتی این موضوع در اولویت رسیدگی و پیگیری گمرک ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به واردات این کامیون‌ها به کشور گفت: در سال ۹۸ و براساس مفاد ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، شرایط واردات این کامیون‌ها از سوی وزیر وقت راه و شهرسازی به مراجع ذیربط از جمله گمرک ایران ابلاغ شد. همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت صمت، در ابلاغیه‌های متعدد، اقدام به ارسال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مختلف درباره موضوعاتی مانند ردیف تعرفه کامیون‌های وارداتی، نحوه واردات آنها، شرایط کامیون‌های وارداتی و اسقاطی، مجوزهای قانونی و مقرراتی و تأیید منشا ارز کامیون‌های وارداتی کردند.

معاون گمرک ایران افزود: بنابراین براساس ابلاغیه‌ها، برای صدور مجوز ترخیص کامیون‌های وارداتی تاییدیه استاندارد ایمنی و کیفیت از سازمان ملی استاندارد، تاییدیه استاندارد آلایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست، تاییدیه خدمات پس از فروش و تأیید اسقاط کامیون‌های فرسوده مشمول طرح، توسط سامانه اسقاط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مورد نیاز است که باید توسط گمرک کنترل و پس از آن با رعایت سایر مقررات اجازه ترخیص این کامیون‌ها داده شود.

ارونقی درباره تعداد این کامیون‌های رسوبی در گمرکات کشور افزود: طبق آخرین گزارشات تعداد کامیون‌های رسوبی در ۹ گمرک کشور بیش از ۶۰۰۰ دستگاه است که در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ دستگاه از این کامیون‌های وارداتی، فقط در گمرک تهران یا همان شهریار سابق رسوب کرده است.

وی با اشاره به دلایل طولانی شدن روند ترخیص این کامیون‌ها گفت: اغلب این کامیون‌های وارداتی از برندهای معتبر اروپایی مانند DAF هلند، Renault فرانسه و Volvo سوئد هستند که با واردات این کامیون‌ها موافقت شده، اما ترخیص آن‌ها از گمرکات اجرایی، به دلیل وجود مشکلاتی از جمله عدم صدور ثبت سفارش، عدم مراجعه برخی از واردکنندگان جهت انجام تشریفات گمرکی، تطویل در صدور مجوزهای قانونی مربوطه جهت ترخیص کالا از جمله مجوزهای استاندارد و محیط زیست، طولانی بودن روند استعلام از نمایندگی‌های مربوط، عدم ارائه کدرهگیری بانک به گمرک اجرایی و… متوقف شده و یا به کندی انجام می‌شود.

معاون گمرک ایران ادامه داد: در نامه‌های متعدد به شرکت‌های واردکننده این کامیون‌ها ابلاغ و اعلام کرده‌ایم که چنانچه مشکلی درخصوص ترخیص این کامیون‌ها وجود دارد فوری به حوزه معاونت امورگمرکی گمرک ایران اطلاع دهند، درغیر این صورت چنانچه واردکننده‌ای، بدون دلیل، نسبت به ترخیص کامیون‌های وارده اقدام نکند، پس از پایان مهلت یک‌ماهه، مقررات متروکه نسبت به آن کامیون اعمال می‌شود.

ارونقی گفت: براساس پیگیری‌های گمرک از واردکنندگان کامیون‌های رسوبی در گمرک تهران، تمام شرکت‌ها اعلام آمادگی کردند تا پایان ماه جاری کامیون‌های خود را ترخیص کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسوب کالا گمرک کامیون ترخیص کامیون های رسوبی کامیون های وارداتی رسوبی در گمرک کامیون ها گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی