Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:42:13 GMT

مسئولان گناوه: تجارت دریایی این منطقه رونق گیرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۴۴۲۶

مسئولان گناوه: تجارت دریایی این منطقه رونق گیرد

به گزارش ایرنا، فرماندار گناوه روز جمعه در بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده رئیس جمهوری و هیات دولت در ششمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان بوشهر در  از تاسیسات بندری گناوه و ریگ افزود زندگی و معیشت گفت: ۸۵ درصد مردم این منطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دریا وابسته بوده و سهم صنعت و کشاورزی در حوزه اشتغال به ترتیب ۱۰ و زیر ۲۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا مهرجو اظهارکرد: پنج هزارو ۵۰۰ واحد صنفی و بیش از ۵۰۰ فروند شناور باری در این شهرستان فعالیت دارند که به نوعی به دریا مرتبط است.

وی گفت: تقویت زیرساخت‌ها، مشوق های تجاری و معافیت و سود بازرگانی نقشی مهم در توسعه و پیشرفت این منطقه ایفا خواهد کرد و به اهداف آمایش سرزمینی که ترسیم شده است، نزدیک خواهیم شد.

فرماندار گناوه بیان کرد: سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر بارقه امید در بین مردم ایجاد کرده است و امیدواریم دستاوردهای خوبی برای منطقه دربرداشته باشد.

امام جمعه گناوه گفت: شغل عمده مردم این منطقه به دریا و دریانوردی وابسته است و از گذشته تاکنون از این طریق امرار معاش می کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: بحث کالای همراه ملوان ازدیرباز و حتی قبل از انقلاب اسلامی وجود داشته است  و نباید به نام قاچاق به آن نگریسته شود.

وی با بیان اینکه  یکی از مشکلات لنجداران این منطقه جدا از بحث ته لنجی، محدودیت در سفر دریایی است، گفت: در این ارتباط پارسال مجوز سه سفر دریایی را مصوب کرد اما امسال که هفت ماه آن سپری شده است اجازه سفر بیشتر نداشته‌اند و تنها یک سفر کردند.

                                                                                         

امام جمعه گناوه بیان کرد: مردم این منطقه از دریا و کالای همراه ملوان ارتزاق می کنند و اگر این شغل از آنها گرفته شود، ناامنی و بیکاری و آسیب های اجتماعی زیاد خواهد شد.

وی افزود: ساماندهی و قانومندشدن کالای همراه ملوان از خواسته های بحق مردم این منطقه است که امیدواریم در سفر رئیس جمهوری به این مهم نگاه و توجه جدی شود.

رکنی حسینی گفت: مردم این منطقه در زمینه اموال تملیکی مطالبه و انتظار دارند به جای اینکه این کالاها معدوم شوند به خود آنها داده شود.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه گفت: زندگی مردم استان بوشهر بویژه در شمال این استان با دریا و دریانوردی گره خورده است و به علت نبود کارخانجات و صنایع پتروشیمی، شغلی به غیر از آن ندارند.

سیدعلی موسوی  گمارانی افزود: لنج های سنتی چرخه و نیروی محرک بندر گناوه هستند و نه تنها در کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس بلکه در دیگر بندرهای جهان جایگاه خاصی دارند.

وی اظهارکرد: درحالی که  بیش از ۵۰۰ شناور سنتی در بندرگناوه فعالیت می کنند، مرکزنشینان مصوبه ای مبنی بر خارج شدن این شناورها و جایگزین کردن شناورهای فلزی گذراندند که در شرایط کنونی به هیچ وجه قابل اجرا نیست.

                                                                                     

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه گفت: اجرای این مصوبه برای این بندر که زیرساخت و تجهیزات بندری ندارد و عمق آب خور برای پهلوگیری کشتی ها نامناسب است،  قابلیت اجرا شدن ندارد.

وی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تا در مورد ساماندهی کالای همراه ملوان تصمیم مناسبی اتخاذ شود و حق مرزنشینان در آن لحاظ شود.

مسوی گمارانی گفت: شناورهای سنتی راه پل ارتباطی بین کشور و همسایگان خلیج فارس است که باید از این ظرفیت در زمینه بازاریابی  و صادرات کالا بهره لازم برده شود.

امام جمعه بندرریگ گناوه گفت: این بندر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند پسکرانه بسیار خوبی برای حمل و نقل و تامین مایحتاج ساکنان و پایانه‌های نفتی در جزیره خارگ باشد.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش افزود: باتوجه به نزدیک بودن بعد مسافت این بندر با جزیره خارگ و ترافیکی که  در مرکز استان بوشهر با این جزیره وجود دارد،  بندرریگ بهترین نقطه برای پسکرانه بودن خارگ است.

وی اظهارکرد: اگر دنبال اقتصاد مقاومتی و برداشته شدن هزینه های اضافی بر دولت هستید، انتظار داریم به عنوان یک اولویت پیشنهاد طرح پسکرانه ای برای مردم بندرریگ مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: در این ارتباط خواسته مردم ،یک سال پیش مطرح شد و جرقه کار در سطح استان بوشهر زده شد اما هنوز بلاتکلیف مانده است.

                                                                                 

امام جمعه ریگ با ابراز گله مندی ازعدم توجه به زیرساخت های بندری این منطقه افزود: مردم این منطقه بجز استفاده از دریا معاشی ندارند و  همانطور که آنچه  امروز شما مشاهده می کنید چیزی  به عنوان زیرساخت بندری جود ندارد.

وی ادامه داد:  اگرچه حدود ۲۰ سال پیش قرار بود خور این بندر ساماندهی شود، اما بتازگی طرحی که داده شده در سه مرحله و مدت ۱۵ سال باید صورت گیرد که این روند نمی تواند کمکی به معاش مردم این منطقه کند.

وی گفت:  بعداز ۳۵ سال  نگرانی و انتظار مردم  شرایط امروز این بندر از لحاظ  زیرساخت های بندری متاسفانه شایسته و درخور این منطقه نیست.

هاشمی منش افزود:  مردم منطقه با حداقل ها که حق آنها نادیده گرفته می شود، امروز زندگی می کنند و با مشکلات و تنگناهای عدیده ای مواجه هستند که باید برای حل آنها نگاه ویژه ای شود.

امام جمعه ریگ بیان کرد: امیدواریم سفر آیت الله رئیسی به استان بوشهر و دیدار وزار از شهرستان های استان ، آغاز گشایشی  برای رفع مسایل و مشکلات مردم منطقه باشد.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی می کنند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

برچسب‌ها بوشهر سید احسان خاندوزی دریا سفر استانی گناوه سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم پروندهٔ خبری بوشهر، مقصد ششمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سید احسان خاندوزی دریا بوشهر سید احسان خاندوزی دریا سفر استانی گناوه دولت سیزدهم کالای همراه ملوان رئیس جمهوری مردم این منطقه استان بوشهر دولت سیزدهم سفر استانی شهرستان ها گناوه گفت امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • استاپ‌موشن عرصه نوظهور در بازاریابی است/ نقش موشن‌گرافی در رونق تجارت
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد