Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کدو تنبل به عنوان یک میوه زمستانی مخاطبان خاص خود را دارد و برخی‌ها معتقد هستند که منشا آن در آمریکای شمالی است.

یک کدوتنبل حدود ۴ تا ۸ کیلوگرم وزن دارد، در حالی که بزرگ‌ترین گونه کدوتنبل می‌تواند تا ۳۴ کیلوگرم وزن هم داشته باشد. بعد از پختن، کدوتنبل رنگ ملایم و شیرینی دارد که می‌توانید همراه شکر یا با همان مزه و طعم اصلی خود آن را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای عملکرد درست قلب و ماهیچه‌ها است. یک وعده کدوتنبل حدود ۵۵۰ گرم پتاسیم دارد، یکی از بزرگ‌ترین منابع پتاسیم است. شما می‌توانید کدوتنبل را به میان وعده غذایی خود یا وعده غذایی اضافی برای افزایش پتاسیم اضافه کنید.

کدوتنبل منبع خوبی از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مصرف می‌شود. گفتنی است که بتا کتروتن موجود در آن به جلوگیری از آسیب UV و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. این کار به ارتقای تولید کلاژن کمک می‌کند در نتیجه باعث بهبود بافت و کشش پوست افراد خواهد شد و می‌تواند پوست را از آسیب شدید محافظت کند و با انجام این روش به پیشگیری از بروز چین و چروک و حتی سرطان پوست کمک کند.

ویتامین‌های کدو تنبل

کدوتنبل منبع خوبی از ویتامین‌های B از قبیل نیاسین، و اسید فولیک، ریبوفلاوین، B۶، نیاسین است که باعث گردش خون می‌شود و در نتیجه در درمان آکنه مفید خواهد بود.. گفتنی است که اسید فولیک به افزایش گردش خون کمک می‌کند و گردش و نوسازی سلول‌ها را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر موارد گفته شده کدو تنبل به علت ارزش غذایی غنی که دارد در مراقبت از پوست و مو نیز موثر است. چرا که؛ کیسه‌های ترشحی مو به تامین کافی مواد مغذی برای رشد و سلامت بهینه خود نیاز دارند.

رنگ نارنجی درخشان کدوتنبل نشان می‌دهد که یک منبع غنی از بتا کاروتن است. افرادی که رژیم غذایی غنی از بتا کاروتن دارند، کم‌تر مستعد ابتلا به سرطان خواهند بود. بتا سیپتوکسانتین و کاروتنویید موجود در کدوتنبل خطر سرطان ریه در افراد سیگاری را کاهش می‌دهند. همچنین گفتنی است که خواص آنتی اکسیدانی کدوتنبل از سیستم تنفسی از عفونت‌ها محافظت می‌کند و باعث کاهش حملات آسم می‌شود.

کدوتنبل مقادیر زیادی منیزیم برای حفظ عملکرد ماهیچه‌ها و تقویت سیستم ایمنی دارد. با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون در بدن، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این باعث ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلفی از عفونت‌ها مانند سرما، آنفلوانزا و تب می‌شود.

کدوتنبل یک غذای سم زدایی فوق العاده و ادرار آور طبیعی است که برای دفع سموم و مواد زائد از بدن مفید است. خواص دارویی کدوتنبل دستگاه گوارش را آرام می‌کند و از زخم معده جلوگیری می‌کند. همچنین، مصرف کدو تنبل به عنوان یک ماده مغذی برای حفظ و نگهداری از سلامت چشم‌ها موثر است؛ بنابراین حتما به صورت هفتگی آن را مصرف کنید تا سیستم ایمنی خود را تقویت کرده باشید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کدو تنبل سم زدایی سیستم ایمنی کدو تنبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز روش هایی وجود دارند که به کمک آنها می توانید درد شکم و معده خود را به سرعت کاهش دهید و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. در ادامه با برخی از این راهکارها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: دم‌کرده گیاه دم‌شیر چه فوایدی دارد؟ آب

زمانی که معده درد دارید، اولین چیزی که باید بنوشید یک لیوان آب است. کم آبی یکی از علل شایع معده درد است و آبرسانی مجدد سریعترین راه برای رفع آن است.

درد شکمی مرتبط با کم آبی (DROP) زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش مایع کافی نداشته باشد. بدن برای هضم غذا به آب نیاز دارد. حتی کم آبی خفیف می تواند روند گوارش را مختل کند و باعث گرفتگی شکم، حالت تهوع و یبوست شود.

اگر اسهال دارید، نوشیدن آب بسیار مهمتر است. اسهال می تواند باعث کم آبی بدن و تداوم درد شکم شود. برای کنترل حالت تهوع جرعه جرعه های کوچک آب با دمای اتاق بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل یک ریشه معطر است که قرن هاست برای درمان ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ استفاده می شود.

زنجبیل به صورت عصاره، تنتور، قرص، مکمل و چای موجود است، اما می‌تواند به صورت خام نیز برای تسکین علائم گوارشی استفاده شود. برخی از افراد از ریشه خام آن برای تهیه چای زنجبیل استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر تکه هایی از زنجبیل تازه پوست کنده را برای کمک به کاهش حالت تهوع می جوند.

برخی دیگر معتقدند که دمنوش زنجبیل در صورت سوء هاضمه می تواند به آروغ زدن کمک کند، در حالی که برخی دیگر از زنجبیل صاف برای رفع غرغر شکم یا ناراحتی معده استفاده می کنند.

عوارض جانبی مانند سوزش سر دل یا اسهال ممکن است رخ دهد اما معمولا خفیف هستند. در حالی که زنجبیل به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اگر از داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده های خون) مانند وارفارین استفاده کنید، می تواند خطر خونریزی و کبودی آسان را افزایش دهد.

چای بابونه

چای بابونه، می تواند برای درمان معده درد مفید باشد.

بابونه دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش شرایطی مانند گاستریت، گاستروانتریت، GERD و IBS که با التهاب مشخص می شوند، کمک کند.

بابونه همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که تصور می شود دستگاه گوارش را آرام می کند و علائمی مانند سوء هاضمه، دردهای قاعدگی و استفراغ را کاهش می دهد.

نعناع تند

خانواده نعناع که شامل نعناع فلفلی ( Mentha × piperita ) می شود، می تواند برای تسکین معده درد بسیار مفید باشد.

نعناع حاوی ترکیبات فعال منتول و متیل سالیسیلات است که هر دو دارای اثرات ضد اسپاسم هستند که ناراحتی معده، حالت تهوع و گرفتگی عضلات را آرام می کند.

روغن نعناع رقیق شده در آب گاهی اوقات برای درمان ناراحتی معده ناشی از IBS، آنفولانزای معده و آلرژی های غذایی استفاده می شود، اما چای نعناع تهیه شده از گیاه خشک یا تازه ممکن است به همان اندازه موثر باشد.

نعناع همچنین به مایعات گوارشی به نام صفرا کمک می کند تا به راحتی در دستگاه گوارش حرکت کنند و به غذا اجازه می دهد سریعتر تجزیه شود. این وضعیت ممکن است به افراد مبتلا به یبوست غالب (IBS-C) که در آن درد معده با یبوست همراه است، کمک کند.

پد گرمایشی

پد حرارتی یا بطری آب گرم با شل کردن عضلات معده به تسکین معده درد کمک می کند و باعث شل شدن آنها می شود. این روش یک درمان رایج برای افراد مبتلا به دردهای قاعدگی است که مطالعات نشان داده است که می تواند درد و ناراحتی لگن را در دمای بین ۱۰۴ تا ۱۱۳ فارنهایت (۴۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد) کاهش دهد. اگرچه این مطالعات افرادی را که از پدهای گرمایشی به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت استفاده می کردند، مورد بررسی قرار داد، اما ممکن است با استفاده از گرما برای مدت زمان کوتاه تری احساس آرامش کنید.

پدهای گرم کننده نیز با کاهش گرفتگی و اسپاسم برای افراد مبتلا به IBS مفید هستند.

اگر پد گرم کننده ندارید، به سادگی گرفتن دوش آب گرم یا غوطه ور شدن در وان آب گرم می تواند تسکین مشابهی را ایجاد کند.

سرکه سیب

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سرکه سیب می تواند به کاهش درد معده مرتبط با گاستریت مزمن کمک کند. سرکه سیب همچنین حاوی پروبیوتیک هایی است که می تواند به عادی سازی محیط باکتریایی معده و کاهش نفخ، درد معده و رفلاکس معده ناشی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

با این گفته، سرکه سیب باید با آب رقیق شود تا از افزایش اسیدیته معده و بدتر شدن علائم GERD و زخم معده جلوگیری کند.

همچنین آدامس های سرکه سیب وجود دارد که می تواند به کاهش سوزش سر دل و رفلاکس اسید در افراد مبتلا به GERD کمک کند.

ورزش

بسته به علت، ورزش ممکن است به کاهش معده درد کمک کند. پیاده روی به هضم غذا کمک می کند، پریستالسیس را تقویت می کند و به رفع یبوست و گازهای به دام افتاده کمک می کند. دوچرخه سواری و شنا نیز مزایای مشابهی دارند.

اگر نمی توانید ورزش سنگین انجام دهید، سعی کنید در جای خود قدم بزنید یا راهپیمایی کنید. حرکات کششی، یوگا و تای چی نیز می توانند ناراحتی شکمی را کاهش دهند. حرکاتی که زانوهای شما را به قفسه سینه نزدیک می کند برای تسکین گرفتگی و درد گاز مفید است.

نفس عمیق

تمرینات تنفس عمیق نیز می تواند برای کاهش معده درد مفید باشد. تنفس دیافراگمی روده ها و معده را ماساژ می دهد و به کاهش گرفتگی شکم، نفخ، یبوست و فوریت کمک می کند. این کار را با فعال کردن پاسخ آرامش سیستم عصبی پاراسمپاتیک و آرام کردن دستگاه گوارش انجام می دهد.

تنفس دیافراگمی شامل باز کردن شکم به جای قفسه سینه هنگام تنفس است. برای تمرین:

یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید.

با شمارش چهار از طریق بینی نفس بکشید و احساس کنید شکمتان بالا می رود.

نفس خود را دو تا بشمارید.

به آرامی از طریق دهان نفس خود را با شمارش شش بیرون دهید.

چند دقیقه این تمرین را تکرار کنید.

پروبیوتیک‌ها

اگر اسهال دارید، ماست غنی از پروبیوتیک، کفیر یا مکمل ها را امتحان کنید. تحقیقات نشان می دهد پروبیوتیک ها می توانند به توقف اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها، عفونت ها، سندرم روده تحریک پذیر و سایر شرایط کمک کنند.

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به طور طبیعی در دستگاه گوارش یافت می شوند. اسهال، گاز و نفخ می تواند زمانی رخ دهد که میکروبیوم روده تعادل نداشته باشد. خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک یا مصرف مکمل های پروبیوتیک می تواند به بازیابی تعادل و کاهش ناراحتی معده کمک کند.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1228758 برچسب‌ها طب سنتی

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کرم معجزه
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم