Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون ۴۵ درصد کشتزار‌های خراسان رضوی زیر کشت گندم و جو است و از ۳۳۷ هزار کشاورز استان، افزون بر ۱۳۴ هزار نفر، معادل ۳۵ درصد آنان به کشت و تولید گندم و جو اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اولین توفیقات بخش کشاورزی را در اقدامات به‌نژادی دانست و افزود: اگرچه ابتدای انقلاب عملکرد تولید گندم کشور یک تن و ۶۰۸ کیلوگرم در هکتار بود، اما وضعیت اقلیمی سال قبل ما را در تولید این محصول متوقف کرد و نتوانستیم خود را با شرایط سازگار کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه متناسب با میزان آب موجود کشت انجام نداده‌ایم و این موجب شده عده‌ای از کشاورزان ناامید شده و به سمت باغداری بروند.

ساربان بر متعادل ‎سازی میزان مصرف کود کشاورزی در استان تاکید و بیان کرد: یک تن گندم ۲۸ کیلوگرم ازت، ۹.۵ کیلو فسفر و ۲۳ کیلوگرم پتاس را از خاک خارج می‌کند. مصرف پتاس و فسفات اجباری است و به صرف اینکه قیمت‌شان افزایش یافته، نباید توسط کشاورزان کنار گذاشته شوند.

او افزایش مواد آلی خاک را ضروری خواند و تصریح کرد: میزان مواد آلی خاک‌های استان چهار دهم درصد بوده در صورتی که مواد آلی بهترین خاک‌های دنیا پنج تا ۶ درصد است.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت گندم باغداری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

سردار احمد نگهبان افزود:در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی