Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه جدید نشان داده است که اجتناب از تمرینات شدید و سخت و فشرده در مدت دو ساعت قبل از خواب به بهبود خواب شبانه کمک می‌کند.

به گزارش برنا؛ به خوبی می‌دانیم که فعالیت جسمانی در روز می‌تواند خواب و استراحت شبانه را بهتر کند و یک مطالعه جدید نشان داده است که چگونه زمان تمرینات ورزشی ما می‌تواند به نتایج متفاوتی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه چند نکته جالب را در مورد مناسب‌ترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی نشان می‌دهد و پیشنهاد می‌کند که اگر می‌خواهید صبح احساس سرزندگی کنید، انجام ورزش دیروقت را کنار بگذارید.

این تحقیق توسط دانشمندان خواب‌شناس در دانشگاه کنکوردیا در کانادا انجام شده است. آنها تصمیم گرفتند برخی از ابهامات در رابطه میان ورزش و خواب را برطرف کنند. محققان برای انجام این کار یک فراتحلیل از داده‌های جمع‌آوری‌شده در ۱۵ مطالعه را با تمرکز بر چگونگی تأثیر تمرینات ورزشی جوانان و میانسالان در ساعات قبل از خواب انجام دادند.

این تجزیه و تحلیل شامل در نظر گرفتن متغیرهای مختلف از جمله سطح آمادگی جسمانی افراد و کم‌تحرکی یا فعالیت بدنی آنها، تمرینات در اوایل شب یا اواخر عصر و انواع ورزش آنها بود.

امانوئل فریمپونگ، سرپرست این مطالعه می‌گوید: تجزیه و تحلیل ما به طور کلی نشان داد که وقتی انجام تمرینات ورزشی دو ساعت قبل از خواب به پایان می‌رسد، کیفیت خواب از جمله افزایش شروع خواب و افزایش مدت زمان خواب، وجود داشت. از سوی دیگر، هنگامی که ورزش کمتر از دو ساعت قبل از خواب به پایان رسید، بر خواب تأثیر منفی گذاشت. زمان بیشتری طول کشید تا شرکت‌کنندگان بخوابند و مدت خواب کاهش یافت.

سایر نکات مفید در این مطالعه شامل این است که دوچرخه‌سواری نوعی ورزش بود که بیشترین مزایا را برای بهبود کیفیت خواب از جمله تسریع شروع خواب و خواب عمیق به همراه داشت و تمرینات شدید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای برای شروع و مدت زمانِ خواب، مفیدترین بودند.

یکی از یافته‌های جالب این بود که تمرینات فشرده صرف نظر از زمان انجام آن در هنگام عصر، منجر به کاهش جزئی در مرحله حرکت سریع چشم (REM) در خواب شد.

فریمپونگ می‌گوید: بر اساس بررسی ما، برای جوانان و میانسالان سالم و بدون سابقه تجربه اختلالات در خواب، در صورت امکان تمرینات عصرگاهی باید در اوایل عصر انجام شود. افراد همچنین باید برنامه ورزشی منظمی داشته باشند، زیرا ورزش در زمان‌های مختلف عصر می‌تواند باعث اختلال در خواب شود. افراد همچنین باید در نظر بگیرند که در کل، صبح‌ها حالشان بهتر است یا عصرها. انجام تمرینات با شدت بالا در اواخر شب می‌تواند منجر به اختلال در خواب برای افرادی شود که اهل روز و صبح هستند.

این تحقیق در مجله Sleep Medicine Reviews منتشر شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کانادا خواب ساعت قبل از خواب تمرینات ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند

ایتنا - ساعت‌های هوشمند یکی از ابزارهایی هستند که به‌ویژه در حوزه بهداشت و سلامت، شاهد پیشرفت‌های واضح و سریع فناوری هستند.
اشتیاق به گجت‌ها و لوازم جانبی تکنولوژیکی یا مد ممکن است دلیل اصلی تصمیم به داشتن ساعت هوشمند باشد، اما بدون اینکه بدانیم این ساعت واقعاً به غیر از شمارش گام‌ها، چه کاری انجام می‌دهد، در واقع قابلیت‌های یک ساعت هوشمند از ردیابی قدم‌های شما بسیار بیشتر است و زیرا مزایای منحصر برای ارائه دارد.

به گزارش ایتنا، این ساعت‌ها در تماس مستقیم با بدنه هستند، بنابراین برای ردیابی سلامت از طریق برخی پارامترها که برای بسیاری ناشناخته است ایده‌آل است.
  خواب
اگرچه بیشتر بزرگسالان سالم می‌توانند تا حدی از ردیابی خواب بهره‌مند شوند، اما بسیاری از کاربران نیز اطلاعات صحیح را ردیابی نمی‌کنند و در نهایت ممکن است تفسیر نادرستی از داده‌ها داشته باشند.

در این زمینه، کاربران باید چرخه خواب و بیداری خود را ردیابی کنند تا یک روال ثابت از خواب مفید داشته باشد، زیرا تحقیقات نشان داده است که خواب مفید می‌تواند منجر به بهبود تمرکز، افزایش بهره‌وری و به طور کلی احساس مثبت بیشتر شود.

    ضربان قلب
ردیابی ضربان قلب شما می‌تواند تصویر دقیق‌تری از سلامت قلب شما ارائه دهد.
اگر ورزش بیشتری انجام دهید، با گذشت زمان، ضربان قلب شما در حالت استراحت باید کاهش یابد و این نشانه سالم‌تر شدن قلب خواهد بود.
  تعداد تنفس
برخی از دستگاه‌ها می‌توانند بینشی در مورد شاخص‌های بالقوه کلیدی سلامت مانند تعداد تنفس، سطح فعالیت و موارد دیگر ارائه دهند.

برای برخی از کاربران، داده‌ها همچنین می‌توانند نشان دهند که بدن چگونه به استرس واکنش نشان می‌دهد، زیرا می‌دانند که میزان تنفس معیار مهمی است که ممکن است فرد را از وجود سایر مشکلات سلامتی نیز آگاه کند.
   اندازه گیری اشباع اکسیژن خون (SpO2)
این پارامتر در میان افرادی که درگیر ویروس کرونا هستند، آگاهی زیادی به دست آورده است و تخمینی از میزان اکسیژن خون است و اطلاع‌داشتن از آن برای کسانی که سبک زندگی فعال دارند یا برای افرادی که از آپنه خواب رنج می‌برند مفید است.

گجت‌های پوشیدنی، از جمله ساعت‌های هوشمند، مجهز به حسگرهای نوری SpO2 هستند که از حسگرهای نور قرمز و مادون قرمز برای تجزیه و تحلیل رنگ خون شما استفاده می‌کنند.

    داده‌ها چقدر دقیق هستند؟
بسیاری از پزشکان می‌گویند که دستگاه‌های ردیاب سلامت راه طولانی را طی کرده‌اند، اما برای دستیابی به دقت یا تشخیص ۱۰۰درصدی نباید به آن‌ها اعتماد کرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور خاص در مورد هر دستگاهی که ادعا می‌کند مثلاً قند خون را بدون استفاده از تزریق، به‌طور دقیق اندازه‌گیری می‌کند، هشدار داد. زیرا عدم دقت کافی ممکن است منجر به عواقب جدی برای سلامتی شود.

علاوه بر این، کاربران مجبورند گاهی اوقات دستگاه را برای شارژ خارج کنند، که به این معنی است که داده‌ها 24/7 ضبط نمی‌شوند.

بنابراین، ردیاب‌ها و ساعت‌های هوشمند می‌توانند به کاربران برای تعیین و دستیابی به اهداف سلامت کمک کنند و به پزشکان در برخورد با بیماران خود کمک می‌کنند، اما جایگزینی برای تشخیص رسمی یا مراقبت‌های پزشکی حرفه‌ای نیستند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / اعلام زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی
  • ساعت ۸ صبح پنجشنبه (فردا)، پایان زمان تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • اگر با صورت آرایش‌کرده ورزش کنیم چه خواهد شد؟
  • کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7