Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار برداشت محصول سیب زمینی در چالدران از مهرماه آغاز می شود و تا آبان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال سطح کشت این محصول در شهرستان ۷۵۰ هکتار بوده، افزود: به طور متوسط از هر هکتار۳۰ تن برداشت می شود، که پیش بینی تولید سیب زمینی در سال‌جاری ۲۲ هزار تن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی چالدران ادامه داد: داشتن زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مناسب و مساعد باعث شده شهرستان چالدران به عنوان قطب اول سیب زمینی استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: ارقامی که امسال سیب زمینی کاران این شهرستان اقدام به کشت آن کرده اند، شامل "آگریا بامبا"، "ساتینا" و ۲ رقم جدید اصلاح شده "بیلوا" و "جلی" است.

جلالی گفت: ۴۰۰ نفر از کشاورزان این شهرستان در تولید سیب زمینی مشغول فعالیت هستند و ۷۰ درصد از تولیدات سیب زمینی کاران به شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار ارسال می شود.

وی اضافه کرد: در این شهرستان کشاورزان از بذرهای اصلاح شده سیب زمینی استفاده می کنند و تمام مراحل تولید این محصول به صورت مکانیزه انجام می شود.

به گزارش ایرنا همه ساله با مساعد شدن شرایط آب و هوای منطقه، سیب زمینی کاران این شهرستان، کشت خود را در اراضی کشاورزی آغاز می کنند و کشت این محصول تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سطح شهرستان ادامه دارد و همچنین برداشت این محصول از اول مهر ماه آغاز تا آخر آبان ادامه دارد.

این شهرستان بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۸ هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم است؛ چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

چالدران حدود ۱۷۸ روستا دارد که در ۲ بخش مرکزی و دشتک نزدیک به ۲۰ هزار نفر را در خود جای داده‌اند.

این شهرستان  با ۴۵ هزار نفر جمعیت از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی و دارای مرز مشترک با کشور ترکیه است و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است.

سیب‌زمینی گیاهی است از تیره سیب‌زمینیان که دارای برگ‌های مرکب و بریده و گل‌های سفید یا بنفش است،  این گیاه دارای رقم های مختلف است که آنها را به زودرس، دیررس و میانه‌رس تقسیم می‌کند و برحسب استفاده این گیاه به سیب‌زمینی خوراکی، علوفه‌ای و صنعتی تقسیم می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی چالدران اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی چالدران وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی چالدران اراضی کشاورزی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد

ایسنا/تهران مدیر جهاد کشاورزی ورامین از جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبر داد.

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ با ریاست رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی و روسا و کارشناسان ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین عنوان کرد: جلسه ستاد برداشت با حضور اعضا ستاد در شهرستان به منظور برنامه ریزی مناسب جهت برداشت محصولی با کیفیت برگزار شده است.

فرازی در ادامه اظهار کرد: سالانه با شروع فصل برداشت حدود ۱۵۰ کمباین بومی و مهاجر در شهرستان نسبت به برداشت غلات فعالیت خود را آغاز می کنند که با مدیریت و پشتیبانی مناسب ناوگان برداشت غلات و کمباین‌ها، برنامه های نظارتی جهت معاینه فنی کمباین‌ها در راستای کاهش افت ریزش در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: مراکز خرید غلات اعم از دولتی و خصوصی با شروع فصل برداشت جهت خرید محصولات استراتژیک از کشاورزان حتی در ایام تعطیلات آمادگی کامل خود را اعلام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین در پایان تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی و راهور جهت کنترل و جلوگیری از خروج محصولات از شهرستان هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برداشت جو قصیل در قم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه