Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطر فرونشست زمین در اصفهان گفت: یکی از جدی‌تری خطراتی که استان اصفهان با آن روبه‌رو است بحران فرونشست زمین است که تاکنون در ابعاد مختلفی موجب خسارت به اصفهان شده است و اگر از آن غفلت شود، خسارت‌های بسیار بزرگتری ایجاد خواهد کرد و آرام آرام همه میراث تاریخی اصفهان از جمله پل‌ها و بنا‌های تاریخی این استان را به سمت نابودی می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر لزوم خروج صنایع بزرگ از اصفهان افزود: اصرار بر حمایت از صنایعی که مصرف آب بسیار بالایی دارند به بحران فرونشست دامن‌زده و اشتباه بسیار بزرگی است؛ صنایعی از جمله فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، پالایشگاه هفت تیر، نیروگاه شهید محمد منتظری و همه این صنایع باید از اصفهان خارج و به مرز‌های آبی نظیر مکران منتقل شوند.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و و کرون در مجلس شورای اسلامی هر لحظه ادامه دادن این اشتباه را موجب خسران بزرگ برای اصفهان دانست و افزود: اصرار بر حمایت از توسعه صنایع آب‌بر در اصفهان اشتباه بزرگتری است و نباید با این کار به بحران فرونشست زمین دامن زد همچنین اشتباه بزرگ دیگری که در حال انجام است، توسعه و ساخت کارخانجات فولاد در استان چهارمحال و بختیاری است که سفره‌های زیرزمینی آب حوضه آبریز زاینده رود را خالی و استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به کام اژد‌های فرونشست خواهد برد.

وی با اشاره به انتقال پساب فاضلاب فلاورجان و زرین‌شهر به ذوب‌آهن و فولاد مبارکه افزود: پساب فاضلاب هر دشت باید تصفیه و بازیافت شده و به آبخانه‌ها و سفره‌های زیرزمینی همان دشت بازگردد؛ اشتباهی که در شهرستان‌های فلاورجان و زرین‌شهر انجام شد انتقال پساب فاضلاب این شهرستان‌ها برای ذوب‌آهن و فولاد مبارکه بود که ما پس از اجرای شبکه فاضلاب شهرستان نجف‌آباد از تکرار این اشتباه در شهرستان نجف‌آباد و انتقال پساب فاضلاب این شهرستان به ذوب‌آهن جلوگیری کردیم و اجازه ندادیم که پساب فاضلاب شهرستان نجف‌آباد از این شهرستان خارج شود.

ابوترابی افزود: در عوض ما در نجف‌آباد کنسرسیومی از شهرداری نجف‌آباد، ۳ دهیاری، دانشگاه آزاد، پادگان لشکر ۸، مجموعه شهید کاظمی، کشاورزان و صنعتگران ۵ شهرک صنعتی به صورت شرکت سهامی خاص تشکیل دادیم تا فاز دوم تصفیه‌خانه نجف‌آباد را که پیش‌بینی می‌شود حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد را بسازند و پساب فاضلاب نجف‌آباد مال خودشان شود و در نهایت در دشت نجف‌آباد به آب‌های زیرزمینی بپیوندد.

وی تشکیل این کنسرسیوم را کاری الگو توصیف کرد و افزود: تشکیل این کنسرسیوم کاری بود که به صورت کاملا ابتکاری در نجف‌آباد اجرا شد و در آینده به عنوان الگو برای سایر مناطق کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس فرونشست زمین پساب فاضلاب فرونشست زمین پساب فاضلاب نجف آباد ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • فرونشست زمین در بهارستان خودرو پراید را بلعید