Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:30:18 GMT

جدیدترین تکنولوژی تجهیزات صنعت اعلان حریق در دنیا

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۲۷۴

جدیدترین تکنولوژی تجهیزات صنعت اعلان حریق در دنیا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پنل اعلام حریق یکی از اصلی‌ترین اجزای یک سیستم اعلام حریق است که وظیفه‌ی هماهنگی بین سایر اجزا را بر عهده دارد و علاوه بر بررسی کلیه‌ی ورودی‌ها و خروجی‌ها، انرژی لازم برای فعالیت سایر بخش‌ها را نیز فراهم می‌کند. سیستم‌های اعلام حریق متنوعی از جمله سیستم‌های متعارف، آدرس‌پذیر، بی‌سیم و هوشمند وجود دارند که برای کاربری‌های متفاوت و با توجه به اندازه‌ی ساختمان، تجهیزات مورد نظر و هزینه‌ها انتخاب و استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین تکنولوژی در پنل اعلام حریق منجر به سرعت و پیشرفت در تشخیص و مهار آتش‌سوزی‌ها می‌شود و استفاده از آنها می‌تواند مزیتی برای کاربری‌های خاص باشد. در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید ضمن آشنایی با تکنولوژی پیشرفته‌ی ترندها در سیستم‌های اعلام حریق با جدیدترین تکنولوژی پنل اعلام حریق آشنا شوید.

پنل مرکزی بدون سیم

تکنولوژی‌های جدید کنترل پنل اعلام حریق مانند تکنولوژی وایرلس (بی‌سیم) و هوشمند به نفع شرکت‌های حفاظت از آتش و همینطور ادغام‌کنندگان امنیتی و فروشندگان سیستم هشدار است. در بیش از نیم قرن، کنترل پنل‌های اعلام حریق از مدارهای دستگاه نشانگر برای ارتباط سیگنال‌های آلارم و نظارت از دتکتورهای سنتی گرمایی یا دودی، سنسورهای مونوکسیدکربن، شاخص‌های سطح آب، سنسورهای دما و ابزارهای دیگر استفاده می‌کردند.

برای این کار، کنتاکت‌های باز نظارت شده در این پنل‌ها از طریق دستگاه‌های متصل تمام جنبه‌های محیط را نظارت و بررسی می‌کردند. کنترل پنل‌های متعارف هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد اما خیلی سریع جایگاه خود را به دو نوع جدید کنترل پنل‌هایی می‌دهد که برای اختصاص یک شناسه‌ی منحصربفرد به هر دستگاه تحت نظارت طراحی شده‌اند.

شبکه‌های کنترلی سلولی

ترند سوم که سال‌ها پیش آغاز شده است، شامل استفاده از شبکه‌ی سلولی به عنوان یک مسیر اصلی به ایستگاه مرکزی یا ناظر از طریق IP/ اینترنت به عنوان یک مسیر ثانویه است. تنها گزینه‌ی مسیری که سرویس شبکه‌ی سلولی فراهم می‌کند دیگر تازگی ندارد اما چیزی است که به عنوان گزینه‌ی ارتباطی مورد نظر دنبال می‌شود. این ترند از چند سال گذشته ایجاد شده است. این ترندها باید مورد توجه شرکت‌های حفاظت از حریق و همینطور ادغام‌کننده‌های امنیتی و فروشندگان هشدار باشد. در اینجا ما در مورد تکنولوژی‌ها و همینطور برخی از ساخت‌های خرابی امن (fail-safes) آنها می‌پردازیم تا تصویر واضح‌تری از گزینه‌های متنوع در دسترس به نمایش بگذاریم.

روش‌های کشف حریق در تجهیزات مدرن

در این روش، کشف و اعلام حریق توسط افراد حاضر، ساکن یا شاغل در محل انجام می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به ارزان بودن و سادگی آن اشاره کرد. سامانه‌ی کشف و اعلام حریق دستی بر اساس امکانات موجود است و شامل موارد زیر می‌شود:

۱. اعلام حریق دستی از طریق آژیر دستی: این روش بسیار قدیمی است و امروزه متداول نیست. در این روش از یک آژیر مکانیکی استفاده می‌شود که فرد دستگیره‌ی آن را چرخانده و در اثر چرخش این دسته، آزیر به صدا درمی‌آید.

۲. اعلام حریق توسط سامانه‌ی الکتریکی: در این روش در فاصله‌های مشخص کلیدهای مخصوص (Push Button) دارای درپوش شیشه‌ای نصب می‌شود. معمولاً در کنار این کلیدها یک چکش مخصوص نیز قرار دارد. بعد از شکستن شیشه و فشار دادن شستی آن، آژیر اعلام خطر به صدا درمی‌آید. در این روش ممکن است چراغ‌های هشداردهنده نیز روشن شوند و یا مرکز عملیات آتش‌نشانی با توجه به کد مربوطه، از خطر مطلع شود.

۳. اعلام حریق توسط بلندگو: این روش مشابه روش قبلی است و تنها تفاوت آن ارسال پیام از طریق بلندگو یا آژیر از سامانه‌ی صوتی مجموعه است.

۴. استفاده از تلفن: در فواصل مشخصی از محل، تلفن نصب شده و شماره‌ی آتش‌نشانی نیز روی آن قید می‌شود. بر برخی از کارگاه‌ها در کنار جعبه‌ی F یک تلفن یا پریز تلفن (جک تلفن مرکزی) برای برقراری مکالمه قرار داده می‌شود.

دسترسی افراد در هر محدوده به کلیدهای اعلام‌کننده باید حداکثر ۳۰ متر و ارتفاع آنها از سطح زمین حداقل ۱۱۰ و حداکثر ۱۴۰ سانتی‌متر باشد. کلیدها همگی باید یک شکل باشند و در محل مناسب با تباین رنگ کافی نصب شوند. آموزش لازم برای استفاده از این سامانه‌های دستی کشف و اعلام حریق نیز باید به افراد داده شود.

جدیدترین تکنولوژی ادوات اعلان حریق در ایران: کدام برندها موفق ترند؟

وقتی صحبت از برندهای ایرانی در حوزه اعلان حریق می‌شود اغلب نام زیتکس را بیشتر از بقیه می‌شنویم. اما واقعیت امر آن است که برندهای ایرانی ایمن گارد - سنس - تسلا - سایان و آریاک هم در زمره تولید کنندگان تجهیزات مدرن صنعت اعلام حریق هستند که با کشورهای همسایه ایران هم بعضاً تبادل کالا دارند. برای تهیه انواع ادوات و تجهیزات استاندارد اعلام حریق می‌توانید به وب سایت رسمی مرکز اعلام حریق آرات مراجعه کنید. آرات عاملیت فروش رسمی محصولات اعلام حریق استاندارد ایرانی و خارجی بوده و از فعال‌ترین شرکت‌های حال حاضر ایران در عرصه پروژه‌های تجهیز اعلام حریق به شمار می‌آید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5322905

منبع: مهر

کلیدواژه: اطفای حریق حریق کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا کالای خواب سامسونگ سیستم ایمنی شهر تهران لوازم خانگی گوشی آیفون فیلم خارجی مواد شیمیایی اسنپ مشاوره حقوقی آموزش زبان خارجی اکسپو دبی جدیدترین تکنولوژی پنل اعلام حریق کنترل پنل پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازطراحی مرسدس بنزهای کلاسیک با تکنولوژی 2024 (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • بازطراحی مرسدس بنزهای کلاسیک با تکنولوژی 2024 (عکس)
  • عکس| جدیدترین تصویر از سیدجواد هاشمی در کنار نوه‌اش
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی