Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:32:43 GMT

مشکلات اسکلتی با چه روشی بهبود می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۷۲۳

مشکلات اسکلتی با چه روشی بهبود می‌یابد؟

ایسنا/زنجان کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش درست و اصولی تاثیر مستقیمی بر تقویت عضلات داشته و کاهش مشکلات اسکلتی بدن را به دنبال دارد.

سونیا لطف‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ورزش در افرادی با مشکلات اسکلت‌بندی و تراکم استخوان (ژنتیکی یا اکتسابی) تاثیرات مثبتی دارد، اظهار کرد: وزن بدن در افراد دارای اضافه وزن، بار و فشار اضافی محسوب می‌شود که بدن تحمل می‌کند و اگر عضلات بدن قوی نباشند این فشار به استخوان‌ها تحمیل می‌شود که سرانجام آن‌ها با تحمل این فشار قابلیت خود را از دست خواهند داد و مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورزش باید اصولی و درست و زیر نظر مربیان حاذق انجام شود، افزود: ورزش درست و اصولی تاثیر مستقیمی بر تقویت عضلات دارد و وقتی عضلات بدن تقویت شده و قوی شود بار و فشارهای اضافی مانند وزن از روی بدن برداشته‌ شده و عضلات آن را تحمل می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه برخی از افراد به دلیل ژنتیک ممکن است سریع‌تر از سنی که انتظار داریم با مشکلاتی مانند دیسک کمر، زانودرد و ... درگیر شوند که در این افراد نیز ورزش می‌تواند تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: آب‌درمانی بهترین پیشنهاد برای افرادی که از معضلات اسکلتی رنج می‌برند، است و حرکات ورزشی که در آب انجام می‌شود تاثیر فوق‌العاده‌ای روی مفاصل دارد ولی این حرکات حتماً باید اصولی و درست و زیر نظر مربی بعد از پایان محدودیت‌های کرونایی انجام شود.

لطف‌اللهی با بیان اینکه ورزش فقط در بهبود وضعیت عضلات و کاهش درد تاثیرگذار است و تجویز دارو، مکمل و جراحی‌ برای این مشکلات توسط پزشکان صورت می‌گیرد، ادامه داد: افرادی که ورزش را درست، اصولی و زیر نظر مربیان حاذق انجام دهند، قطعاً نتیجه مثبتی نیز برای درمان معضلات اسکلتی خود دریافت خواهند کرد.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تاثیرات تغدیه در بروز مشکلات مفاصل، عنوان کرد: در رابطه با بدن افراد به‌ خصوص اسکلت، بحث تغذیه بسیار مهم است، تغدیه ما باید درست و اصولی باشد و نباید تغذیه تک‌خواری داشته‌ باشیم و تمرکز فقط بر روی تعداد معدود ریزمغذی‌ها و درشت‌مغذی‌ها باشد و افراد به‌ خصوص در دوران میان‌سالی و کهن‌سالی باید توجه ویژه‌ای به تغذیه خود داشته‌ باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث اسکلتی تاثیر تغذیه از دوران کودکی آغاز می‌شود و تغذیه درست از بروز مشکلات در آینده نیز جلوگیری می‌کند، به همین دلیل کودکان باید به جای استفاده از موادی با کالری بالا و ارزش غذایی کم از مواد غذایی استفاده کنند که کالری مورد نیاز بدن، املاح، ویتامین‌ها و ... را داشته‌ باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی درد مفاصل زنجان اسکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید