Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا ضمن تکذیبِ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر استفاده از موتورهای متعلق به سایر خودروسازان داخلی در محصولات سایپا، گفت: موتورهای عنوان شده هیچ‌گونه تطابق و قابلیتی با محصولات سایپا ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رادمنش مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از راه‌اندازی نخستین واحد متمرکز طراحی، مهندسی و توسعه محصول در این خودروساز با نام تکنوسنتر (techno center) خبرداد و گفت: این واحد در فاز نخست فعالیت خود برنامه توسعه و ارتقای موتور و قوای محرکه و همچنین گیربکس محصولات گروه سایپا به‌ویژه مگاپلت‌فرم SP را در دست اقدام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مرکز مجهز به تیم‌های متخصص طراحی استایل، طراحی بدنه و تزیینات، طراحی شاسی و سیستم تعلیق، طراحی مجموعه‌ها و تجهیزات، محاسبات مهندسی، فناوری‌های پیشرفته و تولید است که در کنار مجموعه کارگاه‌های نمونه‌سازی و آزمایشگاه‌های تخصصی، بزرگ‌ترین مجموعه متمرکز طراحی، نمونه‌سازی و تست خودرو کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر این مرکز، پروژه توسعه خانواده قوای محرکه شامل موتور و گیربکس را در دستور کار دارد تا خانواده موتور منطبق با فناوری‌های روز و پیشرفته و نیازمندی‌های پلت‌فرم‌های جاری و آینده سایپا طراحی و تولید شود.

رادمنش ضمن تکذیبِ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر استفاده از موتورهای متعلق به سایر خودروسازان داخلی در محصولات سایپا تأکید کرد: موتورهای عنوان شده، از لحاظ توانمندی و ویژگی‌های فنی اعم از استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت و همچنین استایل طراحی پلت‌فرم SP، هیچ‌گونه تطابق و قابلیتی جهت استفاده در محصولات گروه سایپا ندارند و باتوجه به برنامه این گروه برای طراحی و ساخت قوای محرکه پیشرفته و به‌روز جهت استفاده در محصولات خود، استفاده از موتورهای تولیدی سایر خودروسازان در محصولات سایپا توجیه فنی و راهبردی نداشته و در دستورکار این مجموعه نیز نبوده و نخواهد بود.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ادامه گفت: گام بعدی تکنوسنتر گروه سایپا، توسعه پلت‌فرم‌های جدید خودرویی و طراحی محصولات جدید با فناوری‌های روز و منطبق با استانداردهای 85گانه خواهد بود.

به گفته وی تیم‌های مختلف طراحی خودرو در قالب فرآیند ایده‌پردازی کارشناسانه، استفاده از نظرات مراکز و نخبگان علمی و دانشگاهی، نظرسنجی‌های مردمی در کنار دانش موجود در نخبگان فعال در مرکز تحقیقات سایپا و تکنوسنتر این مجموعه در حال فعالیت بر روی طراحی محصولات آینده منطبق با پلت‌فرم‌های روز هستند تا خروجی مبتنی بر ایده گروهی و جمعی را خلق کنند.

وی با بیان این که خروجی این تیم‌ها محصول یک کار جمعی متشکل از کارشناسان و طراحان مختلف با سرپرستی رئیس بخش طراحی صنعتی مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا است خاطرنشان کرد: طراحی تمام بخش‌های محصولات گروه سایپا از جمله شاهین در انحصار یک شخص نبوده و اگر فردی به‌تنهایی مدعی طراحی خودروی شاهین شده به‌دور از واقعیت است و می‌توان آن را حرکتی رسانه‌ای برای کسب شهرت تلقی کرد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در پایان به برنامه توسعه محصول سایپا در سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق اعلام مدیرعامل ارشد گروه سایپا، خودرو آریا با استفاده از فناوری‌های روز و گیربکس CVT در حال طی کردن آخرین تست‌ها است و پس از اخذ مجوز شماره‌گذاری به سبد محصولات سایپا اضافه خواهد شد.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سایپا خودرو سایپا خودرو استفاده از موتور سایر خودروسازان محصولات سایپا گروه سایپا پلت فرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد

 

به گزارش تابناک؛ مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران اعلام کرد؛ در پی انتشار فیلم پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می رساند: پس از تماس عوامل درمانی  با مرکز فوریتهای ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک  دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد  به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری  مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند؛ تاکید می‌شود اخبار را از وبگاه خبرگزاری پلیس دنبال کنید.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو