Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با اشاره به اینکه براساس قانون و مصوبات کمیسیون زیربنایی هیئت دولت و شورا باید نمایشگاه های پرمخاطب به خارج از شهر تهران انتقال پیدا کند، گفت: باید برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک به عنوان فاجعه ای ملی در کلان شهر تهران نمایشگاه های پرمخاطب به شهرآفتاب منتقل شود.

به گزارش ایسنا، محمدرئوف قادری در نشست خبری امروز خود به مناسبت برگزاری نمایشگاه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک که مقرر است از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار شود، گفت: نخستین نمایشگاه صنعت پوشاک کشور توسط اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار خواهد شد، نمایشگاهی که می تواند به معرفی تولیدکنندگان در این صنعت کمک بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما توانسته ایم زمینه برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب را برای کسانی که دغدغه تولید کشور را دارند فراهم کنیم.

وی افزود: به این ترتیب از روز سه شنبه ۲۰ مهرماه سال جاری این نمایشگاه افتتاح خواهد شد و از همه تولیدکنندگان صنعت نمایشگاهی نیز دعوت می کنیم از این نمایشگاه بازدید کنند. قطعا با تبادل اطلاعات و تکنولوژی این صنعت می توانیم به حوزه تولید در کشور خدمت مناسبی را ارائه کنیم. صنعت پوشاک کشور یکی از بازارهای بزرگ است که در جهان نیز از این صنعت به عنوان بازاری بزرگ یاد می کنند. در کشور ما سالی دو میلیارد دلار واردات پوشاک داریم در حالی که با توانایی تولیدکنندگان ما نیازی به محصولات خارجی وجود ندارد. امروز کیفیت تولیدات داخلی اگر بهتر از مشابه خارجی نباشد حتما به لحاظ کیفیت با تولیدات خارجی برابری می کند.

قادری ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات صنعت پوشاک ما و بنگاه های اقتصادی کشور موضوع برندینگ است. متأسفانه در این حوزه کار نکرده ایم، در حالی که کشورهای همسایه ما این کار را به خوبی انجام داده اند. دلیل این عقب افتادگی نیز رقابت بخش دولتی و خصوصی است. بی تردید تا زمانی که فعالیت اقتصادی در انحصار بخش دولتی باشد بخش خصوصی نمی تواند آن طور که باید خود را نشان دهد و ما هر روز از سایر نقاط جهان بیشتر عقب خواهیم افتاد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب تأکید کرد: بزرگترین بیماری اقتصاد کشور ما دولتی بودن آن است و در حوزه صنعت نمایشگاهی، انحصار دولتی حوصله رقابت از بخش خصوصی را گرفته است. قطعا در این مسیر رسانه ها می توانند نقش پررنگی را ایفا کنند تا اقتصاد کشور به جایگاه واقعی خود بازگردد. در تمام بخش های اقتصاد کشور جای پای دولت ها دیده می شود که به جای سیاست گذاری تصدی گری می کنند. از سال ۱۲۸۵ اولین کشور خاورمیانه بودیم که در نمایشگاه بین المللی بریتانیا حضور پیدا کردیم؛ اما امروز در شرایطی که همسایگان ما نمایشگاه های بین المللی برگزار می کنند ما حتی نمی توانیم نامزد برگزاری آن شویم. ظرفیت بزرگی در کشور وجود دارد که می توانیم از آن در سطح خاورمیانه بهره بگیریم.

وی تأکید کرد: نمایشگاه پوشاک که از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه برگزار خواهد شد با توجه به شرایط شیوع کروناویروس برای حضور شهروندان تدارک دیده نشده است. در این نمایشگاه فروش محصول وجود ندارد و تنها برای واحدهای صنفی است که بتوانند در قالب برگزاری این نمایشگاه با تولیدکنندگان آشنا شوند و سفارشات خود را به تولیدکنندگان بدهند.

قادری درباره واگذاری شهرآفتاب و ورود آن به بازار سرمایه گفت: شهرداری تهران حدود یک سال است که برنامه هایی برای ورود بخشی از سازمان ها و شرکت هایش به بازار سرمایه را پیگیری کرده است. در این راستا شرکت شهروند در اولویت اول قرار دارد و شرکت های و سازمان های دیگر همچون شهرآفتاب در اولویت بعدی قرار گرفته اند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب ادامه داد: حدود دو سال است که صنعت نمایشگاهی جهان و به تبع آن صنعت نمایشگاهی کشور تعطیل بوده است. با فروکش کردن پیک کرونا زمینه برگزاری نمایشگاه ها فراهم شده که نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب این کار را با برگزاری نمایشگاه پوشاک آغاز کرده است.

وی درباره برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب نیز گفت: براساس قانون و مصوبات کمیسیون زیربنایی هیئت دولت، مصوبه شورا و اراده شهرداری تهران برای نجات شهروندان از آلودگی هوا و ترافیک قطعا راهی جز نمایشگاه های پرمخاطب به خارج از شهر تهران نداریم و در خارج از تهران نیز جایی به جز شهرآفتاب که محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه هاست وجود ندارد. اراده دولت و شهرداری بر این است که نمایشگاه های پرمخاطب به شهرآفتاب منتقل شود تا از این مسیر شاهد کاهش آلودگی هوا و ترافیک که در کلان شهر تهران به فاجعه ای ملی تبدیل شده محقق شود. قطعا انتقال این نمایشگاه ها به شهرآفتاب سه دستاورد مهم یعنی کاهش آلودگی، ایجاد درآمد پایدار شهری و زمینه برگزاری نمایشگاه های بزرگ در کشور را به همراه دارد.

قادری تأکید کرد: شهر آفتاب متعلق به شهرداری تهران است و هر درآمدی از این محل از جمله برگزاری نمایشگاه پوشاک به شهرداری تهران خواهد رسید اما شهرداری تهران برای نمایشگاه های داخلی سوبسید پرداخت می کند. در حقیقت شهرداری با هدف حمایت از صنعت و تولید داخلی کشور برگزاری این نمایشگاه ها در شهرآفتاب را محقق می کند چرا که خود را متعهد به کمک به بخش تولید می داند، اما هزینه برگزاری این نمایشگاه ها چندین برابر درآمد آن ها است.

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نیز در بخش دیگری از این مراسم با تأکید بر لزوم حمایت از حوزه تولید پوشاک در کشور گفت: تولید پوشاک در کشور ارزش افزوده بالایی دارد و اشتغال زیادی را در کشور فراهم می کند. اگر حمایت های لازم از این بخش انجام شود قطعا می توانیم در حوزه صادرات نقش بسزایی داشته باشیم. امروز پوشاک با کیفیت بالا و قیمت مناسب و قابل رقابت با مشابه خارجی در کشور تولید می شود. ما براساس درخواست تولیدکنندگان به ویژه بنگاه های متوسط و کوچک تولید پوشاک برگزاری نمایشگاه را پیگیری کردیم اما به دلیل شیوع کرونا ظرف دو سال گذشته این کار امکان پذیر نبود. نهایتا این کار با همکاری نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب محقق شده که از روز سه شنبه شاهد افتتاح این نمایشگاه خواهیم بود. در این نمایشگاه ۱۰۰ تولیدکننده برتر به عنوان گلچینی از تولیدکنندگان وشرکت هایی با برندهای معروف مشارکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: ۹۰ تولیدکننده در این نمایشگاه از بنگاه های متوسط هستند که کالای ایرانی با استاندارد و کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می کنند. امیدواریم در این نمایشگاه زمینه آشنایی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پوشاک فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران شهر آفتاب نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب نمایشگاه های پرمخاطب برگزاری این نمایشگاه برگزاری نمایشگاه ها آلودگی هوا و ترافیک صنعت نمایشگاهی شهرداری تهران کاهش آلودگی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • ماجرای لغو ۵ کنسرت در تهران