Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی که واکسن کووید-۱۹ دریافت کردند، حتی در صورت آلوده شدن نیز ویروس کمتری را منتقل می‌کنند.

به گزارش ایمنا، دانشمندان انگلیسی چگونگی تأثیر واکسن‌های فایزر و آسترازنکا بر گسترش ویروس در صورت ابتلاء به عفونت را طی تحقیقی بررسی کردند.

در این تحقیق دانشمندان دانشگاه آکسفورد سوابق ملی حدود ۱۵۰ هزار فرد که از ۱۰۰ هزار مورد اولیه ردیابی شده بودند را مورد بررسی قرار دادند؛ نمونه‌ها شامل افرادی بود که واکسن فایزر یا آسترازنکا دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از افرادی که واکسینه نشدند نیز در این تحقیق استفاده شد.

با این داده‌ها دانشمندان به بررسی چگونگی تأثیر واکسن‌ها بر گسترش ویروس در صورت ابتلای فرد مبتلا به نوع آلفا یا نوع دلتای کرونا که بسیار مسری است، پرداختند.

آنان دریافتند که هر دو واکسن انتقال ویروس را کاهش می‌دهد؛ البته واکسن در مقایسه بین دلتا و آلفا در برابر نوع آلفا مؤثرتر بود؛ در صورت آلوده شدن به نوع دلتا، فردی که در معرض تماس قرار گرفته و دو دوز واکسن فایزر دریافت کرده بود، ۶۵ درصد و اگر با آسترازنکا کاملاً واکسینه شده بود ،۳۶ درصد احتمال کمتری بود که آزمایش کرونای وی مثبت شود. اگر فردی فقط یک دوز از هر دو واکسن را دریافت کرده بود، خطر انتقال یک عفونت پیشرفته توسط وی به دیگران بسیار بیشتر بود.

نتایج این تحقیق به‌صورت آنلاین منتشر شده و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، اما دانشمندانی که با این تحقیق در ارتباط نیستند نیز این یافته‌ها را معتبر می‌دانند.

منبع: ایسنا

کد خبر 527625

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسیناسیون آسترازنکا واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون همگانی کرونا واکسیناسیون عمومی کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری افزود:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

کد خبر 847417 برچسب‌ها خبر مهم مالیات سازمان امور مالیاتی کشور مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان