Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@20:55:59 GMT

محمدرضا گرایی فراتر از سنجاب پرنده

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۲۷۴۸

محمدرضا گرایی فراتر از سنجاب پرنده

از همان فن کمر محمدرضا گرایی مشخص بود که او هدفی جز تکرار طلای المپیک در این رقابت‌ها ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، دو نمایش عالی و دو ضربه فنی در مراحل یک هشتم و یک چهارم رقابت جهانی اسلو، مقابل کشتی‌گیران قدر ژاپن و آذربایجان زیباترین نمایش امروز کشتی فرنگی ایران را شکل داد. جایی که کشتی‌گیر شیرازی الاصل تیم ملی ایران با دو سالتوبارانداز فوق العاده جوری حریف خود را روی تشک ضربه کرد که حرفی برای هیچکس باقی نگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه دهنده سنتی است که محمدعلی، برادرش، در رقابت‌های المپیک و قبل‌تر به جا گذاشته و با فن سنجاب پرنده در جهان کشتی مشهور شده و حتی توجه سلبریتی‌های آمریکایی را هم برانگیخته است. گرایی کوچک این بار در کشتی با جعفراف آذربایجانی در همان دقیقه اول کشتی با جست و خیزهای عجیب و حرکاتی که معجونی از ژیمناستیک، کشتی و آکروبات بود حریف خود را گیج و با دو فن کمر امتیاز کامل را برای ضربه کردن او به دست آورد.

 

 

 

 

گرایی وقتی دستانش را از ریر شکم عضلانی حریف عبور داد و آن‌ها را به هم قفل کرد شروع به کله معلق‌های عجیب در دو سمت کشتی‌گیر آذربایجانی کرد تا در موقعیت بهتری برای تاباندن او قرار بگیرد و این کار شش بار روی تشک اجرا شد تا با دو سالتوبارانداز تماشایی راور در سوت خود دمیده و دستور قطع کشتی را بدهد؛ در شرایطی که محمدرضا قصد داشت سومین سالتوبارانداز خود را به اجرا در بیاورد!

 

نکته جالب در لحظه اجرای این فن نگاه مات و مبهوت جعفراف، کشتی‌گیر آذربایجانی، به حرکات گرایی و بهت او از بلایی که قرار است سرش بیاید، بود. او با این فن به سرعت تبدیل به پست اینستاگرامی و توییتری در سوشال مدیای فدراسیون جهانی کشتی شد تا مهم‌ترین امید ایران برای طلا در رقابت‌های فرنگی باشد. البته ایران امشب یوسفی و ساروی را نیز برای کسب طلا در فینال دارد.

 

این پیروزی جذاب محمدرضا در شرایطی به دست آمد که او در یک هشتم مقابل حریف ژاپنی در آستانه شکست و حذف از جدول اصلی قرار داشت ولی یک دقیقه به پایان با کمرگیری، حریف را به پل زده و حریف را در حالی که پنج امتیاز پیش بود ضربه فنی کرد. گرایی که نمی‌خواست کارش برای صعود به نیمه نهایی بازهم پیچیده شود این بار مقابل جعفراف طوفانی آغاز کرد تا در کمتر از دو دقیقه به جمع چهار کشتی‌گیر نهایی صعود کند. بدین ترتیب محمدرضا گرایی عصر امروز در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران صربستان و گرجستان می رود.

محمدرضا گرایی کشتی فرنگی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: محمدرضا گرایی کشتی فرنگی محمدرضا گرایی کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خودرویی که به صورت خرچنگی پارک می کند (فیلم) نحوه تولید خودرو در کارخانه BMW در شهر مونیخ آلمان (فیلم) پرتاب پهپاد ۱۳۶ سپاه از روی سقف یک خودرو (فیلم)

دیگر خبرها

  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • نبرد شدید سنجاب مادر با مار سرسخت
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی