Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:11:50 GMT

فیلم‌های سینمای کودک درسبد اکران سالانه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۳۴۹۶

فیلم‌های سینمای کودک درسبد اکران سالانه قرار گیرد

مهسا امیری، در حاشیه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد، گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به واسطه شغل خود یعنی معلمی سالهاست با کودکان ارتباط صمیمانه و بی‌واسطه‌ای دارم و دغدغه‌های خاص آنها به ویژه در شرایط کرونایی در طول دو سال گذشته توجه من را به خود جلب کرد.

وی افزود: طبیعی است که به واسطه این شرایط بسیاری از کودکان از بازی در خارج از منزل محروم هستند و برخی خانواده‌ها نیز نمی‌توانند کوچک‌ترین آرزوی فرزند خود را به دلیل شرایط خاص مالی آموزش غیر حضوری یا حتی ترس از واگیر بودن این بیماری برآورده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان سینمای کودک با اشاره به داستان فیلم «دوچرخه باز» تاکید کرد: سعید کودک هفت ساله و دانش آموزی است که آرزوی داشتن یک دوچرخه مانند پسر همسایه را دارد و این آرزو به دلیل شرایط مالی خانواده برای وی دست نیافتنی است.

وی ادامه داد: زمانی که سعید مطمئن می‌شود پدرش قصد خرید دوچرخه را ندارد سعی می‌کند خود به هر شکلی هست به آرزوی خود دسترسی پیدا کند.

آرزوهای طبیعی کودکان، کرونا نمی‌شناسد

امیری تاکید کرد: با فیلم دوچرخه باز خواستم که نشان دهم کودکان دغدغه‌های طبیعی خود را دارند و اگر خانواده به هر دلیلی نتواند خواسته آنها را برآورده کند، کودکان با هوش ویژه خود راهی پیدا کرده و به خواسته خود می‌رسند حتی اگر این خواسته از مسیری نادرست باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی بازیگران کودک فیلم تجربه نخست خود را در فیلم به نمایش گذاشتند، از یک آموزشگاه سینمایی خواستیم کودکانی که برای بازیگری می‌روند را به ما معرفی کنند، به عقیده من طاها ذاتاً استعداد بازیگری دارد گرچه به دلیل نوع کاراکتر فیلم مجبور شدم برای شخصیت دوم وی را انتخاب کنم.

مردم جشنواره کوک را نمی‌شناسند

کارگردان دوچرخه باز با انتقاد از روند معرفی جشنواره کودک در طول سال‌های گذشته تصریح کرد: جشنواره کودک برای همه مردم به اندازه کافی شناخته شده نیست، در حالی که یک جشنواره سطح نخست در کشورمان محسوب می‌شود و این امر به عدم اطلاع رسانی کافی پس از جشنواره و در طول سال بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه باید باید به فیلمساز برای اکران عمومی کمک شود که این امر در تقویت سینمای کودک نیز مؤثر است، اضافه کرد: همه مسئولان کشوری و استانی باید در راستای تقویت سینمای کودک تلاش کنند و برترین راه دستیابی به این هدف، قرار دادن فیلم‌های برگزیده جشنواره کودک در سبد اکران سالانه سینماهاست.

کد خبر 5323317

منبع: مهر

کلیدواژه: دوچرخه سواری کودکان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان جشنواره کودک و نوجوان جشنواره کودک بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری عزاداری 28 صفر خطبه های نماز جمعه مشهد هفته ناجا عکس استانها امام رضا ع واکسن کرونا رحلت پیامبر اکرم ص سینمای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی